Tato práce je zaměřena na získání, zpracování a vyhodnocení informací týkajících se vnímání cizinců, handicapovaných a občanů jiných etnik v naší současné společnosti očima dětí. Zamýšlí se také nad významem multikulturní výchovy v rámci českého vzdělávacího systému. Klíčovým bodem práce je její praktická část, která prostřednictvím pohádek, příběhů a her seznamuje žáky prvního stupně základní školy s odlišnými kulturami a národnostmi, odkrývá dětem téma tolerance, přijetí či soužití.
Annotation in English
The work is focused on acquisition, processing and analysis of information concerning children?s view of foreigners, disabled people and ethnic minorities.
It also reflects on the role of the multicultural education in the Czech educational system. The major point of the work is the practical part. Being aimed at primary school children, it uses fairy tales, stories and games to introduce different cultures and nationalities and it therefore explores the topic of tolerance, acceptance or living together.
foreigner, ethnic group, integration, multicultural education, national minority, living together, tolerance
Length of the covering note
57 s.
Language
CZ
Annotation
Tato práce je zaměřena na získání, zpracování a vyhodnocení informací týkajících se vnímání cizinců, handicapovaných a občanů jiných etnik v naší současné společnosti očima dětí. Zamýšlí se také nad významem multikulturní výchovy v rámci českého vzdělávacího systému. Klíčovým bodem práce je její praktická část, která prostřednictvím pohádek, příběhů a her seznamuje žáky prvního stupně základní školy s odlišnými kulturami a národnostmi, odkrývá dětem téma tolerance, přijetí či soužití.
Annotation in English
The work is focused on acquisition, processing and analysis of information concerning children?s view of foreigners, disabled people and ethnic minorities.
It also reflects on the role of the multicultural education in the Czech educational system. The major point of the work is the practical part. Being aimed at primary school children, it uses fairy tales, stories and games to introduce different cultures and nationalities and it therefore explores the topic of tolerance, acceptance or living together.
foreigner, ethnic group, integration, multicultural education, national minority, living together, tolerance
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti multikulturní výchovy a vzdělávání.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace pedagogického experimentu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti multikulturní výchovy a vzdělávání.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace pedagogického experimentu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Recommended resources
BARŠA, P. Politická teorie multikulturalismu. Brno: CDK, 2003. 347 s. ISBN 80-7325-020-9.
PRŮCHA, J.; WALTEROVÁ, E.; MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2003. 322 s. ISBN 80-7178-772-8.
ŠIŠKOVÁ, T. Výchova k toleranci a proti rasismu. Praha: Portál, 1998. 203 s. ISBN 80-7178-285-8.
Kol. autorů. Romové v České republice (1945-1998). Praha: SOCIOKLUB, 1999. 558 s. ISBN 80-902260-7-8.
ČERMÁKOVÁ, J. a kol. Ty+Já=kamarádi : hry,básničky,pohádky a teorie podporující multikulturní výchovu. Praha: ISV, 2000. 152 s. ISBN 80-85866-76-5.
Recommended resources
BARŠA, P. Politická teorie multikulturalismu. Brno: CDK, 2003. 347 s. ISBN 80-7325-020-9.
PRŮCHA, J.; WALTEROVÁ, E.; MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2003. 322 s. ISBN 80-7178-772-8.
ŠIŠKOVÁ, T. Výchova k toleranci a proti rasismu. Praha: Portál, 1998. 203 s. ISBN 80-7178-285-8.
Kol. autorů. Romové v České republice (1945-1998). Praha: SOCIOKLUB, 1999. 558 s. ISBN 80-902260-7-8.
ČERMÁKOVÁ, J. a kol. Ty+Já=kamarádi : hry,básničky,pohádky a teorie podporující multikulturní výchovu. Praha: ISV, 2000. 152 s. ISBN 80-85866-76-5.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
illustrations, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
1. Posuny v postojích žáků nebyly oproti pretestu nijak výrazné, pokládáte tedy Vaše "multikulturní" pedagogické působení za úspěšné? Ano, pokládám. Práce mě velice bavila, děti spolupracovaly.
1. Definujte pojem aktivizující metody výuky a sdělte, co je jejich základem (uvedený základ pojmenujte a opět jej definujte).
2. Sdělte, které konkrétní metody se řadí k aktivizujícím metodám výuky a proveďte jejich charakteristiku.