Práce se zabývá funkcí asistent pedagoga, handicapovanými žáky ve školním kolektivu a učitelům, kteří v takových třídách učí. Teoretická část je zaměřena na předpisy a postupy a na základní pojmy tématu. Praktická část popisuje metody výzkumu, realizaci výzkumu včetně prezentace výsledků.
Anotace v angličtině
My thesis deals with the position of assistant teachers, handicapped pupils within the school class and the teachers who teach such classes. The theoretical part focuses on precautions and methodology and on the basic terminology of the theme. The practical part describes the research methods, research implementation including the presentation of the results.
Handicapped pupil, somatopedics, assistant teacher, teacher, individual educational pro-gramme, integration, General Educational Framework, School Educational Framework
Rozsah průvodní práce
94 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá funkcí asistent pedagoga, handicapovanými žáky ve školním kolektivu a učitelům, kteří v takových třídách učí. Teoretická část je zaměřena na předpisy a postupy a na základní pojmy tématu. Praktická část popisuje metody výzkumu, realizaci výzkumu včetně prezentace výsledků.
Anotace v angličtině
My thesis deals with the position of assistant teachers, handicapped pupils within the school class and the teachers who teach such classes. The theoretical part focuses on precautions and methodology and on the basic terminology of the theme. The practical part describes the research methods, research implementation including the presentation of the results.
Handicapped pupil, somatopedics, assistant teacher, teacher, individual educational pro-gramme, integration, General Educational Framework, School Educational Framework
Zásady pro vypracování
Analýza literátních pramenů a zpracování teoretických východisek
Příprava výzkumu, výběr a charakteristika výzkumného souboru
Provedení výzkumu
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu
Příjetí odpovídajících závěrů
Doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
Analýza literátních pramenů a zpracování teoretických východisek
Příprava výzkumu, výběr a charakteristika výzkumného souboru
Provedení výzkumu
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu
Příjetí odpovídajících závěrů
Doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
ČAČKA, O. Doc. PhDr. Psychologie duševního vývoje dětí a dospívajícíh s faktory optimalizace. Brno: Masarykovoa univerzita, 2000. ISBN 80-7239-060-0.
HAYESOVÁ, N. Základy psychologie. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-198-3.
MIKŠÍK, O. Psychologická charakteristika osobnosti. Praha: Karolinim, 2003. ISBN 80-246-0240-7.
NAKONEČNÝ, M. Sociální psychologie. Praha: Academia, 1999. ISBN 80-200-0690-7.
Seznam doporučené literatury
ČAČKA, O. Doc. PhDr. Psychologie duševního vývoje dětí a dospívajícíh s faktory optimalizace. Brno: Masarykovoa univerzita, 2000. ISBN 80-7239-060-0.
HAYESOVÁ, N. Základy psychologie. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-198-3.
MIKŠÍK, O. Psychologická charakteristika osobnosti. Praha: Karolinim, 2003. ISBN 80-246-0240-7.
NAKONEČNÝ, M. Sociální psychologie. Praha: Academia, 1999. ISBN 80-200-0690-7.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka shrnula v bodech osnovu své bakalářské práce práce.
V rámci prezentace teoretické části se studentka zaměřila na problematiku výkonu funkce asistenta pedagoga v současné škole. Dále se zaměřila na práci s handicapovanými žáky ve školním kolektivu.
V rámci praktické části shrnula v prezentaci metodologii realizovaného výzkumu, stejně jako jeho výsledky.
Otázky obhajoby:
Dr. Kašpárková - Práce je doložena fotografií z projektu realizovaného ESF na jedné základní ze Vsetína, což překračuje pojednání v rámci bakalářské práce. Sdělte bližší údaje o právě probíhajícím projektu.. - "projekt detailně přiblížen".
Dr. Kašpárková - Sdělte důvody, které Vás vedly k záměrně zvolenému vzorku respondentů právě v podobě uvedené ve Vaší bakalářské práci a dále co ovlivnilo volbu výzkumných metod. - "v prvním případě se jednalo o Gymnázium, kde pracuji jako ekonomka, ve druhém případě se jednalo o školu, kterou navštěvuje moje dcera".
Otázka oponenta - Co byste doporučila do praxe pro asistenta pedagoga? - "trpělivost, schopnost porozumění, využívání relaxační terapie".
Otázka oponenta - Jak lze podle Vašeho soudu zlepšit spolupráci se školou a rodinou handicapovaného žáka? - "sjednáním pravidelných schůzek - rodiče, třídní učitel, asistent, školní psycholog".