Bakalářská práce je zaměřena na problematiku trávení volného času matek s dětmi žijících v azylových domech ve Zlínském kraji. S využitím literatury je zde uvedeno vysvětlení pojmů týkajících se oblasti volného času, rodiny a azylových domů.
Praktická část prezentuje výsledky výzkumu zaměřeného na způsoby trávení volného času matek s dětmi v azylových domech, srovnání nabídky volnočasových činností v jednotli-vých azylových domech z pohledu matek a zaměstnanců.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is aimed at the problems of the possibilities of spending free time of mothers and their children who live in asylum houses in region Zlin. With using literature there is shown explanation of conceptions concerning area of free time, families and asylum houses.
The practical part presents the results of research aimed at free time activities of mothers and their children in asylum houses, comparing of the offers of free time activities in par-ticular asylum houses from the sights of mothers and employees.
Klíčová slova
azylový dům, volný čas, výchova k volnému času, rodina
Klíčová slova v angličtině
asylum house, free time, education for leisure time, family
Rozsah průvodní práce
87 s. (85 560 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku trávení volného času matek s dětmi žijících v azylových domech ve Zlínském kraji. S využitím literatury je zde uvedeno vysvětlení pojmů týkajících se oblasti volného času, rodiny a azylových domů.
Praktická část prezentuje výsledky výzkumu zaměřeného na způsoby trávení volného času matek s dětmi v azylových domech, srovnání nabídky volnočasových činností v jednotli-vých azylových domech z pohledu matek a zaměstnanců.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is aimed at the problems of the possibilities of spending free time of mothers and their children who live in asylum houses in region Zlin. With using literature there is shown explanation of conceptions concerning area of free time, families and asylum houses.
The practical part presents the results of research aimed at free time activities of mothers and their children in asylum houses, comparing of the offers of free time activities in par-ticular asylum houses from the sights of mothers and employees.
Klíčová slova
azylový dům, volný čas, výchova k volnému času, rodina
Klíčová slova v angličtině
asylum house, free time, education for leisure time, family
Zásady pro vypracování
Analýza literárních pramenů a zpracování teoretických východisek
Příprava výzkumu, výběr a charakteristika výzkumného souboru
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku
Zpracování a vyhodnocení získaných dat
Přijetí odpovídajících závěrů a prezentace výsledků výzkumu
Doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
Analýza literárních pramenů a zpracování teoretických východisek
Příprava výzkumu, výběr a charakteristika výzkumného souboru
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku
Zpracování a vyhodnocení získaných dat
Přijetí odpovídajících závěrů a prezentace výsledků výzkumu
Doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
HÁJEK,B., HOFBAUER,B., PÁVKOVÁ,J. Pedagogické ovlivňování volného času:současné trendy.Praha, Portál,2008. ISBN 978-80-7367-472-1
Zákon číslo 108/2006 Sb., o sociálních službách
HOFBAUER,B.Děti, mládež a volný čas.Praha, Portál,2004. ISBN 80-7178-927-5
KRAUS,B., POLÁČKOVÁ,v. et. al.Člověk-prostředí-výchova. Brno, Paido,2001.
ISBN 80-7315-004-2
GAVORA,P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno, Paido,2000.ISBN 80-85931-79-6
Seznam doporučené literatury
HÁJEK,B., HOFBAUER,B., PÁVKOVÁ,J. Pedagogické ovlivňování volného času:současné trendy.Praha, Portál,2008. ISBN 978-80-7367-472-1
Zákon číslo 108/2006 Sb., o sociálních službách
HOFBAUER,B.Děti, mládež a volný čas.Praha, Portál,2004. ISBN 80-7178-927-5
KRAUS,B., POLÁČKOVÁ,v. et. al.Člověk-prostředí-výchova. Brno, Paido,2001.
ISBN 80-7315-004-2
GAVORA,P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno, Paido,2000.ISBN 80-85931-79-6
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Co Vás motivovalo k volbě tématu? Jak se po realizaci výzkumu a na základě zjištěných výsledků díváte na realizaci volnočasových aktivit pro matky s dětmi v azylových domech?
2. Napadla Vás při realizaci výzkumu nějaká další oblast v rámci problematiky života v azylových domech, která by byla hodna zkoumání? Zaujala mě oblast orientační rodiny matky. Jak se do toho domova dostaly a zda to bylo podmíněno tím, že neměly mužské vzory.
1. Co Vás vedlo k výběru zpracovaného tématu?
2. Ke které z uvedených definic volného času v podkapitole 1.1 se přikláníte Vy? Zdůvodněte.