Práce pojednává o vlivu sebevzdělávání rodičů v oblasti výchovy na edukační pro-ces. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy vztahující se k rodině, k rodinné vý-chově, k edukaci, k vývoji edukace dítěte, k vývoji pohledu na dítě, k sebevzdělávání. Teo-retická část také obsahuje pohled do pěti současných zdrojů k sebevzdělávání rodičů v oblasti výchovy dětí. Praktická část obsahuje kvantitativní výzkum, zaměřený na zjištění stavu sebevzdělávání rodičů a kvalitativní výzkum věnující se dopadu sebevzdělávání na vlastní edukační proces v rodině.
Anotace v angličtině
The thesis discusses the influence of self-education of parents in education for the educationalang. In the theoretical part of the basic concepts related to the family, the fami-ly re-breeding, education, the development of the child's education, the development view of the child to self-education. Theoretical section also provides insight into the five current sources for self-education of parents in the upbringing of children. The practical part in-cludes quantitative research, focusing on the findings of self-education of parents and qual-itative research devoted to the impact of self-education in the educational process in their own family.
Klíčová slova
edukace, styl výchovy, rodinná výchova, sebevzdělávání
Klíčová slova v angličtině
education, style of education, family education, self-education
Rozsah průvodní práce
71s. (78 620 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce pojednává o vlivu sebevzdělávání rodičů v oblasti výchovy na edukační pro-ces. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy vztahující se k rodině, k rodinné vý-chově, k edukaci, k vývoji edukace dítěte, k vývoji pohledu na dítě, k sebevzdělávání. Teo-retická část také obsahuje pohled do pěti současných zdrojů k sebevzdělávání rodičů v oblasti výchovy dětí. Praktická část obsahuje kvantitativní výzkum, zaměřený na zjištění stavu sebevzdělávání rodičů a kvalitativní výzkum věnující se dopadu sebevzdělávání na vlastní edukační proces v rodině.
Anotace v angličtině
The thesis discusses the influence of self-education of parents in education for the educationalang. In the theoretical part of the basic concepts related to the family, the fami-ly re-breeding, education, the development of the child's education, the development view of the child to self-education. Theoretical section also provides insight into the five current sources for self-education of parents in the upbringing of children. The practical part in-cludes quantitative research, focusing on the findings of self-education of parents and qual-itative research devoted to the impact of self-education in the educational process in their own family.
Klíčová slova
edukace, styl výchovy, rodinná výchova, sebevzdělávání
Klíčová slova v angličtině
education, style of education, family education, self-education
Zásady pro vypracování
Analýza literárních pramenů a zpracování teoretických východisek
Příprava výzkumu, výběr a charakteristika výzkumného souboru
Provedení smíšeného výzkumu
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu
Přijetí odpovídajících závěrů
Doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
Analýza literárních pramenů a zpracování teoretických východisek
Příprava výzkumu, výběr a charakteristika výzkumného souboru
Provedení smíšeného výzkumu
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu
Přijetí odpovídajících závěrů
Doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
DUNOVSKÝ, J., a kol. Sociální pediatrie vybrané kapitoly. Praha: Grada, 1999. ISBN 80-7169-254-9.
HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál,2009. ISBN 978-80-7367-628-5.
HODKINSON, T. Líný rodič. Brno: JOTA, s.r.o., 2009. ISBN 978-80-7217-665-6.
KOPŘIVA, P., NOVÁČKOVÁ, J., NEVOLOVÁ, D., KOPŘIVOVÁ, T. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2008. ISBN 978-80-904030-0-0.
MATĚJÍČEK, Z. Rodiče a děti. Praha: AVICENUM, 1986.
Seznam doporučené literatury
DUNOVSKÝ, J., a kol. Sociální pediatrie vybrané kapitoly. Praha: Grada, 1999. ISBN 80-7169-254-9.
HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál,2009. ISBN 978-80-7367-628-5.
HODKINSON, T. Líný rodič. Brno: JOTA, s.r.o., 2009. ISBN 978-80-7217-665-6.
KOPŘIVA, P., NOVÁČKOVÁ, J., NEVOLOVÁ, D., KOPŘIVOVÁ, T. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2008. ISBN 978-80-904030-0-0.
MATĚJÍČEK, Z. Rodiče a děti. Praha: AVICENUM, 1986.
Přílohy volně vložené
1 disketa
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Jakou cílovou skupinu kvantitavního výzkumu jste pro výzkum zvolila? (Mgr. Růžičková) - studentka popsala základní a výběrový soubor; studentka vedla odbornou rozpravu s komisí na téma bakalářské práce