V bakalářské práci ?Výkon obecně prospěšných prací v regionu Kroměříž? se zabývám zmapováním stavu výkonu tohoto trestu z pohledu odsouzených. V teoretické části práce popisuji historický vývoj trestu, legislativní úpravu a problematiku zajištění výkonu trestu. V praktické části práce mapuji samotný průběh výkonu trestu z pohledu odsouzených, podporu rodiny a blízkých, vyhodnocuji kvalitu spolupráce mezi odsouzeným a PMS. Zvolil jsem si kvalitativní výzkumný postup a metodu polostrukturovaného interview.
Anotace v angličtině
In my bachelor theses ? Execution of community service order in distrikt Kroměříž? I deal with mapping of this punitive from the view of punished. In the teoretical part of my work I describe the historical evolution of the punishment, the legislative reconstruktion and the section of the punishment execution valorization. In the praktical part of thesis I map the course of imprisonment of the punitive from the view of punished itself, the support of the family and close friends. I valorized the quality of the cooperation between the punished and PMS and I voted the qualitative research method and the method of polystructural interview.
Klíčová slova
Obecně prospěšné práce, Odnětí svobody, Pachatel, Alternativní trest, Probační a Mediační služba
Klíčová slova v angličtině
Community service order, Imprisonment, Offender, Alternative punishment
Rozsah průvodní práce
44. s.
Jazyk
CZ
Anotace
V bakalářské práci ?Výkon obecně prospěšných prací v regionu Kroměříž? se zabývám zmapováním stavu výkonu tohoto trestu z pohledu odsouzených. V teoretické části práce popisuji historický vývoj trestu, legislativní úpravu a problematiku zajištění výkonu trestu. V praktické části práce mapuji samotný průběh výkonu trestu z pohledu odsouzených, podporu rodiny a blízkých, vyhodnocuji kvalitu spolupráce mezi odsouzeným a PMS. Zvolil jsem si kvalitativní výzkumný postup a metodu polostrukturovaného interview.
Anotace v angličtině
In my bachelor theses ? Execution of community service order in distrikt Kroměříž? I deal with mapping of this punitive from the view of punished. In the teoretical part of my work I describe the historical evolution of the punishment, the legislative reconstruktion and the section of the punishment execution valorization. In the praktical part of thesis I map the course of imprisonment of the punitive from the view of punished itself, the support of the family and close friends. I valorized the quality of the cooperation between the punished and PMS and I voted the qualitative research method and the method of polystructural interview.
Klíčová slova
Obecně prospěšné práce, Odnětí svobody, Pachatel, Alternativní trest, Probační a Mediační služba
Klíčová slova v angličtině
Community service order, Imprisonment, Offender, Alternative punishment
Zásady pro vypracování
Vypracování osnovy BP, studium odborné literatury.
Vymezení pojmu, stanovení si výzkumného problému, cíle, výzkumné metody.
Realizace výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných údajů.
Shrnutí výsledků výzkumu, použití v praxi.
Zásady pro vypracování
Vypracování osnovy BP, studium odborné literatury.
Vymezení pojmu, stanovení si výzkumného problému, cíle, výzkumné metody.
Realizace výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných údajů.
Shrnutí výsledků výzkumu, použití v praxi.
Seznam doporučené literatury
PŘEMYSL, R. Alternativní řešení sporů, arbitráž a rozhodci v České a Slovenské republice a zahraničí. Praha 2004. ISBN 80-7179-873-8
MATOUŠEK, O. Metody a řízení sociální práce. --Vyd 2.-- Praha: Portál, 2008. -- 384 s. ISBN 978-80-7367-502-8
ŠTERN, P. Probace a mediace : Možnosti řešení trestných činů. -Vyd. 1. - Praha : Portál. 2010. - 216 s. ISBN 978-80-7367-757-2
GAJOVÁ, A., HORTÍKOVÁ, P., JANOUŠKOVÁ, K. Příručka pro metodiky sociální prevence a sociální kurátory. Ostrava 2007. ISBN 978-80-7368-329-0
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6
Seznam doporučené literatury
PŘEMYSL, R. Alternativní řešení sporů, arbitráž a rozhodci v České a Slovenské republice a zahraničí. Praha 2004. ISBN 80-7179-873-8
MATOUŠEK, O. Metody a řízení sociální práce. --Vyd 2.-- Praha: Portál, 2008. -- 384 s. ISBN 978-80-7367-502-8
ŠTERN, P. Probace a mediace : Možnosti řešení trestných činů. -Vyd. 1. - Praha : Portál. 2010. - 216 s. ISBN 978-80-7367-757-2
GAJOVÁ, A., HORTÍKOVÁ, P., JANOUŠKOVÁ, K. Příručka pro metodiky sociální prevence a sociální kurátory. Ostrava 2007. ISBN 978-80-7368-329-0
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Jak jste získal data pro sepsání "životních příběhů" ? Formou polostrukturované rozhovoru a dvou nahrávek. Pak jsem si je přepsal.
2. Jaké jsou podle Vás výhody a nevýhody obecně prospěšných prací?
1. Které další aspekty mohou dle Vašeho názoru ovlivňovat motivovanost klientů PMS k dodržení OPP?
2. Popište základní rozdíly OPP u nás a v krajinách EU. Např. v Anglii a v Německu jsou na tom líp, tam to vzniklo.
3. V čem považujete přínos práce pro Vás samotného?
Požadavkem vedoucí práce bylo, aby student předložil transkribované a zakódované rozhovory. Student předložil přepsané rozhovory a prvotní poznámky, které si značil u rozhovorů (alespoň to tvrdil). Avšak komise doslovnou transkripci v předložených rukou psaných poznámkách nenašla. Student se snažil najít doslovnou transkripci na flash discích. Zásadní výzkumný materiál student nakonec nepředložil. Student neustále měnil své odpovědi na otázky - kolik rozhovorů nahrával, zda si rozhovory přepisoval, zda má doma či na flash discích přepsané a kódované rozhovory.
Kolik rozhovorů jste nahrál, kolik jste jich přepsal? (dr. Vávrová) Přepsal jsem všechny.
Kolik klientů Vám povolilo nahrávání? (dr. Vávrová) Dva klienti.
Předložte souhlasy klientů s nahráváním. (dr. Vávrová) Nemám.
Máte doma další flash disk, na kterém máte přepsány rozhovory? (dr. Vávrová) Nevím, doma se mi pokazil počítač. Celý počítač mám nový, vše, co mám, mám na flash disku.
Máte tedy někde přepsány a kódovány rozhovory? (dr. Zajitzová) Ne.
Mgr. Kubačka Vám vybral výzkumný vzorek? (dr. Vávrová) Ano, spolu.
Jaké bylo kritérium výběru vzorků? (dr. Vávrová) - student odpověděl.
Kde se uskutečňovaly rozhovory? (dr. Vávrová) Většinou v restauračním zařízení.
Kolik jste strávil času s jedním klientem? (dr. Vávrová) 45 minut až hodinu.
Odkud byly čerpány doslovné citace respondentů ve Vaší bakalářské práci? (Mgr. Šalenová) - student hovořil zmateně o několika různých zdrojích, nebyl schopen doložit zdroj.
Kde máte rozhovory, které jste si přímo zapisoval? (dr. Zajitzová) Nemám je tu.
4:1 F