Bakalářská práce se zabývá integrací dětí s postižením do běžných základních škol na území okresu Zlín. Je rozdělena na dvě části. V teoretické části se věnuje vysvětlení základních pojmů jako je samotný pojem postižení, druhy postižení, integrace, vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, faktory ovlivňujícími integraci. V praktické části zjišťuje, jako jsou na tom s integrací žáků s postižením školy v okrese Zlín, jejich problémy v oblasti integrace.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with the integration of children with disabilities into mainstream schools in the district of Zlin. It is divided into two parts. The theoretical part is devoted to explaining basic concepts such as the very concept of disability, types of disability, integration and education of pupils with special educational needs, factors that affect integration. The practical part of the research find out how they are doing on the integration of students with disabilities in the school district of Zlin, their problems of integration.
Bakalářská práce se zabývá integrací dětí s postižením do běžných základních škol na území okresu Zlín. Je rozdělena na dvě části. V teoretické části se věnuje vysvětlení základních pojmů jako je samotný pojem postižení, druhy postižení, integrace, vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, faktory ovlivňujícími integraci. V praktické části zjišťuje, jako jsou na tom s integrací žáků s postižením školy v okrese Zlín, jejich problémy v oblasti integrace.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with the integration of children with disabilities into mainstream schools in the district of Zlin. It is divided into two parts. The theoretical part is devoted to explaining basic concepts such as the very concept of disability, types of disability, integration and education of pupils with special educational needs, factors that affect integration. The practical part of the research find out how they are doing on the integration of students with disabilities in the school district of Zlin, their problems of integration.
Nastudování odborné literatury a zpracování materiálů.
Vymezení pojmů a teoretických východisek dané tématiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace vlastního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Nastudování odborné literatury a zpracování materiálů.
Vymezení pojmů a teoretických východisek dané tématiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace vlastního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
EDELSBERGER, L.,KÁBELE F. Speciální pedagogika. 1. vydání. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988. SPN 06-40-21/1.
MICHALÍK, J. Škola pro všechny aneb integrace je když?. Vsetín: ZŠ Integra, 2002. ISBN 80-238-9885-X.
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. 3. Rozšířené vydání. Praha: Portál, 2001. ISBN:80-7178-579-2.
VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami I. Brno: Pai-do, 2007. ISBN 978-80-7315-163-8.
HENDL, J. Kvalitativní výzkum: Základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
Seznam doporučené literatury
EDELSBERGER, L.,KÁBELE F. Speciální pedagogika. 1. vydání. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988. SPN 06-40-21/1.
MICHALÍK, J. Škola pro všechny aneb integrace je když?. Vsetín: ZŠ Integra, 2002. ISBN 80-238-9885-X.
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. 3. Rozšířené vydání. Praha: Portál, 2001. ISBN:80-7178-579-2.
VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami I. Brno: Pai-do, 2007. ISBN 978-80-7315-163-8.
HENDL, J. Kvalitativní výzkum: Základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Uveďte čo si myslíte, čo spôsobilo nízku návratnosť dotazníkov v rámci Vášho výskumu.
2. Myslíte si, že miera integrácie postihnutých detí do základných škôl v iných okresoch je vyššia ako je tomu v Zlíne?
1. Jak jste si zajistila, že Vám odpovídala v dotazníku pouze oprávněná osoba, které může "hovořit" za školu? To, že znali odkaz pouze školy u emailu, nestačí! Přiznám se, nevím, kdo mi odpovídal. Předpokládám, že to byli ředitelé, zástupci. Nemám jasnou představu.
2. Kdo byly tedy Vaši respondeti - ředitelé škol, zástupci...?
3. Výzkumná otázka č. 2 - co dle Vás mohlo být motivem negativního postoje rodičů postiženého žáka k integraci do běžné školy.
Jaká byla návratnost dotazníků? (dr. Vávrová) 54,5 %.
Co myslíte "integrací" ve Vašem výzkumu? (dr. Machů) Je to počet dětí s IVP, při vyplnění dotazníků jsem se snažila to zdůraznit. Vysvětleno to bylo.