Tato bakalářská práce na téma ?Výchova mládeže ke zdravému životnímu stylu? se věnuje problematice zdraví a zdravému vedení života člověka, především pak mládeže v období dospívání. Zabývá se možnými riziky v období pubescence a adolescence spojenými mimo jiné s využíváním volného času. Zároveň upozorňuje na možný vznik sociálně patologic-kých jevů a zabývá se jejich řešením v podobě prevence. Závěr teoretické části je věnován výchově a jejímu působení v rámci zdraví a životního stylu. Praktická část obsahuje vý-zkumné šetření k řešenému tématu za pomocí dotazníku, které bylo realizováno u žáků 8. a 9. tříd základních škol.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis ?Education of youth to healthy lifestyle? is oriented to problems of health and healthy management of man life especially young (adolescent) people. It takes over possible risks in puberty and adolescence and their using up leisure time. It warns about possible emergence of social pathological phenomenon. It takes over their preventi-on. The theoretical part is about education and education in a health and lifestyle. The practical part contains research to solved topic using a questionnaire. The research was realized at students of 8th and 9th classes of 3 basic schools.
lifestyle, health, youth, family, addictive substances, leisure time, social pathological phenomenon, prevention, education
Rozsah průvodní práce
89 s. (106 934 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce na téma ?Výchova mládeže ke zdravému životnímu stylu? se věnuje problematice zdraví a zdravému vedení života člověka, především pak mládeže v období dospívání. Zabývá se možnými riziky v období pubescence a adolescence spojenými mimo jiné s využíváním volného času. Zároveň upozorňuje na možný vznik sociálně patologic-kých jevů a zabývá se jejich řešením v podobě prevence. Závěr teoretické části je věnován výchově a jejímu působení v rámci zdraví a životního stylu. Praktická část obsahuje vý-zkumné šetření k řešenému tématu za pomocí dotazníku, které bylo realizováno u žáků 8. a 9. tříd základních škol.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis ?Education of youth to healthy lifestyle? is oriented to problems of health and healthy management of man life especially young (adolescent) people. It takes over possible risks in puberty and adolescence and their using up leisure time. It warns about possible emergence of social pathological phenomenon. It takes over their preventi-on. The theoretical part is about education and education in a health and lifestyle. The practical part contains research to solved topic using a questionnaire. The research was realized at students of 8th and 9th classes of 3 basic schools.
lifestyle, health, youth, family, addictive substances, leisure time, social pathological phenomenon, prevention, education
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti zdravého životního stylu mládeže a výchovy s ním spojené.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu pojetí zdravého životního stylu mládeže ve zlínském regionu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti zdravého životního stylu mládeže a výchovy s ním spojené.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu pojetí zdravého životního stylu mládeže ve zlínském regionu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-463-X.
KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie zdraví. Portál, 2002. ISBN 978-80-7367-568-4.
LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7169-195-X.
MATOUŠEK, O. Mládež a delikvence. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-226-2.
VÁGNEROVÁ, M. Základy psychologie. Praha: Karolinium, 2007. ISBN 978-90-246-0841-9.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-463-X.
KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie zdraví. Portál, 2002. ISBN 978-80-7367-568-4.
LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7169-195-X.
MATOUŠEK, O. Mládež a delikvence. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-226-2.
VÁGNEROVÁ, M. Základy psychologie. Praha: Karolinium, 2007. ISBN 978-90-246-0841-9.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil teoretická a praktická východiska své práce. Následně student zkušební komisi prezentoval závěry realizovaného výzkumu. Student zodpověděl otázky oponenta a vedoucího práce. Proč jste se nazměřil přímo na Zdravou školu? (Mgr. Jurtíková) Já tam mám jeden program, ale z časových důvodů sjem to nerozšířil.