Tato bakalářská práce se zabývá komunikačními dovednostmi úspěšného manažera. Zaměřuje se na pojem komunikace a na její vývoj. Stěžejní část se zabývá situacemi, které jsou pro manažera běžné a ve kterých je komunikace nezbytná. Rozebírány jsou situace jako jednání, psaní emailů, telefonování či tvorba prezentací. Praktická část představuje výsledky výzkumu. Ten analyzuje odpovědi manažerů, kteří odpověděli na otázky uvedené v předem vytvořeném dotazníku. Výsledek práce vede k určení nejdůležitější komunikační dovednosti, která je pro úspěšného manažera nepostradatelná.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with communication skills of a successful manager. It is focusing on the term communication and what its development was. The fundamental part concerns with situations which are usual for the manager and in which communication is necessary. There are analysed situations such as - meetings, writing of emails, phone calls or creation of presentations. The practical part is represented by results of a research. The research analyses answers of managers who responded to the questions listed in a ready-made questionnaire. The result of this thesis leads to determination of the most important communication skill which is essential for the successful manager.
Klíčová slova
komunikace, vývoj, proces komunikace, verbální komunikace, neverbální komunikace
Klíčová slova v angličtině
communication, development, process of communication, verbal communication, non-verbal communication
Rozsah průvodní práce
60 s. (81 513 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá komunikačními dovednostmi úspěšného manažera. Zaměřuje se na pojem komunikace a na její vývoj. Stěžejní část se zabývá situacemi, které jsou pro manažera běžné a ve kterých je komunikace nezbytná. Rozebírány jsou situace jako jednání, psaní emailů, telefonování či tvorba prezentací. Praktická část představuje výsledky výzkumu. Ten analyzuje odpovědi manažerů, kteří odpověděli na otázky uvedené v předem vytvořeném dotazníku. Výsledek práce vede k určení nejdůležitější komunikační dovednosti, která je pro úspěšného manažera nepostradatelná.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with communication skills of a successful manager. It is focusing on the term communication and what its development was. The fundamental part concerns with situations which are usual for the manager and in which communication is necessary. There are analysed situations such as - meetings, writing of emails, phone calls or creation of presentations. The practical part is represented by results of a research. The research analyses answers of managers who responded to the questions listed in a ready-made questionnaire. The result of this thesis leads to determination of the most important communication skill which is essential for the successful manager.
Klíčová slova
komunikace, vývoj, proces komunikace, verbální komunikace, neverbální komunikace
Klíčová slova v angličtině
communication, development, process of communication, verbal communication, non-verbal communication
Zásady pro vypracování
Teoretická část
Zaměřte se na pojem komunikace a na její vývoj.
Zjistěte, proč je komunikace důležitá (nejen pro manažera).
Vysvětlete, co je to verbální komunikace a jaký má význam pro manažera v daných situacích.
Definujte neverbální komunikaci.
Praktická část
Pomocí dotazníků zjisťete, jaké komunikační dovednosti jsou pro manažera nejdůležitější, které nejméně důležité.
Zásady pro vypracování
Teoretická část
Zaměřte se na pojem komunikace a na její vývoj.
Zjistěte, proč je komunikace důležitá (nejen pro manažera).
Vysvětlete, co je to verbální komunikace a jaký má význam pro manažera v daných situacích.
Definujte neverbální komunikaci.
Praktická část
Pomocí dotazníků zjisťete, jaké komunikační dovednosti jsou pro manažera nejdůležitější, které nejméně důležité.
Seznam doporučené literatury
Borg, James. Umění přesvědčivé komunikace: Jak ovlivňovat názory, postoje a činy druhých. Praha: Grada, 2007.
Bradbury, Andrew. Successful presentation skills. London : Kogan Page, 2006.
Heller, Robert. Manuál manažera: Vše, co potřebujete vědět o podnikání a manažerské práci. Praha: Euromedia Group, k.s. ? Ikar, 2004.
Kittel, Frank, and Gianna Possehl. Jak se prosadit a přesvědčit ostatní: Prosaďte své návrhy a projekty. Praha: Grada, 2008.
Seznam doporučené literatury
Borg, James. Umění přesvědčivé komunikace: Jak ovlivňovat názory, postoje a činy druhých. Praha: Grada, 2007.
Bradbury, Andrew. Successful presentation skills. London : Kogan Page, 2006.
Heller, Robert. Manuál manažera: Vše, co potřebujete vědět o podnikání a manažerské práci. Praha: Euromedia Group, k.s. ? Ikar, 2004.
Kittel, Frank, and Gianna Possehl. Jak se prosadit a přesvědčit ostatní: Prosaďte své návrhy a projekty. Praha: Grada, 2008.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Communication is a social interaction, so which factors do influence the way in any particular situation to become the most effective?
Answer: If we have a call we have to concentrate to intonation, pauses and that is different to e.g. meetings. At meetings other factors are important.
2. English language was not mentioned in your research. However would you consider perfect language knowledge to be crucial for managers these days?
Answer: Definitely yes.
3. Do you think that the results of your analysis would be the same if you contacted managers of foreign companies/companies with a foreign share operating on the Czech market? Why?
Answer: The results would be different depending on the type of the company, nationality, etc.
4. Did the work on your bachelor thesis improve your knowledge of communication skills (verbal, non-verbal)? In what sense?
Answer: I hope so. I started to watch myself.