Hlavním cílem této bakalářské práce je prokázat důležitost asertivního chování a komunikace manažera. V teoretické části je definován termín asertivita, asertivní komunikace je srovnána s ostatními druhy komunikace a v neposlední řadě je uvedena charakteristika a rozbor nejznámějších asertivních technik.
Praktická část představuje výsledky výzkumu, který je realizován pomocí dotazníků sestavených na základě teoretických poznatků. Úkolem výzkumu je zjistit, jestli manažeři považují asertivitu za nedílnou součást manažerských schopností a jaký význam přikládají jednotlivým asertivním technikám.
Anotace v angličtině
The main goal of this bachelor thesis is to prove the significance of assertive behaviour and communication of a manager. In theoretical part of the thesis the term assertiveness is defined, assertive communication is contrasted with other styles of communication and not least the best known assertiveness techniques are characterized and analysed.
The practical part presents results of a research which is realized by means of the questionnaires compiled on the basis of theoretical findings. The aim of the research is to find out whether managers consider assertiveness to be an integral part of managerial skills and how important particular assertiveness techniques are.
Klíčová slova
asertivita, manažer, technika, asertivní desatero, komunikace, chování
Klíčová slova v angličtině
assertiveness, manager, technique, assertive bill of rights, communication, behaviour
Rozsah průvodní práce
49 s. (58 183 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Hlavním cílem této bakalářské práce je prokázat důležitost asertivního chování a komunikace manažera. V teoretické části je definován termín asertivita, asertivní komunikace je srovnána s ostatními druhy komunikace a v neposlední řadě je uvedena charakteristika a rozbor nejznámějších asertivních technik.
Praktická část představuje výsledky výzkumu, který je realizován pomocí dotazníků sestavených na základě teoretických poznatků. Úkolem výzkumu je zjistit, jestli manažeři považují asertivitu za nedílnou součást manažerských schopností a jaký význam přikládají jednotlivým asertivním technikám.
Anotace v angličtině
The main goal of this bachelor thesis is to prove the significance of assertive behaviour and communication of a manager. In theoretical part of the thesis the term assertiveness is defined, assertive communication is contrasted with other styles of communication and not least the best known assertiveness techniques are characterized and analysed.
The practical part presents results of a research which is realized by means of the questionnaires compiled on the basis of theoretical findings. The aim of the research is to find out whether managers consider assertiveness to be an integral part of managerial skills and how important particular assertiveness techniques are.
Klíčová slova
asertivita, manažer, technika, asertivní desatero, komunikace, chování
Klíčová slova v angličtině
assertiveness, manager, technique, assertive bill of rights, communication, behaviour
Zásady pro vypracování
Asertivní chování jako nástroj komunikačních dovedností manažera
Definice pojmu asertivní chování v souvislosti s ostatními druhy komunikace
Charakteristika a rozbor jednotlivých asertivních technik
Shrnutí a poučení plynoucí z popsaných jevů
Zásady pro vypracování
Asertivní chování jako nástroj komunikačních dovedností manažera
Definice pojmu asertivní chování v souvislosti s ostatními druhy komunikace
Charakteristika a rozbor jednotlivých asertivních technik
Shrnutí a poučení plynoucí z popsaných jevů
Seznam doporučené literatury
Armstrong, Michael. How to Be an Even Better Manager: A Complete A-Z of Proven Techniques and Essential Skills. 7th ed. London: Kogan Page Ltd, 2008.
Hannaway, Conor, and Gabriel Hunt. The Management Skills Book. Hampshire: Gower Publishing Limited, 1995.
Jiřincová, Božena. Efektivní komunikace pro manažery. Praha: Grada Publishing, a.s., 2010.
Phillips, Annie. Assertiveness and the Manager's Job. Oxford: Radcliffe Publishing Ltd., 2002.
Vymětal, Jan. Průvodce úspěšnou komunikací: Efektivní komunikace v praxi. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008.
Seznam doporučené literatury
Armstrong, Michael. How to Be an Even Better Manager: A Complete A-Z of Proven Techniques and Essential Skills. 7th ed. London: Kogan Page Ltd, 2008.
Hannaway, Conor, and Gabriel Hunt. The Management Skills Book. Hampshire: Gower Publishing Limited, 1995.
Jiřincová, Božena. Efektivní komunikace pro manažery. Praha: Grada Publishing, a.s., 2010.
Phillips, Annie. Assertiveness and the Manager's Job. Oxford: Radcliffe Publishing Ltd., 2002.
Vymětal, Jan. Průvodce úspěšnou komunikací: Efektivní komunikace v praxi. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Which courses or trainings would you recommend managers to attend?
Answer: There are many agencies offering courses.
2. Can a person be born with assertiveness or is it always a long process of learning how to act assertively?
Answer: Each person is born with some level of assertiveness.
3. What were the respective numbers of respondents in the groups? (managers vs EBA students)
Answer: It is mentioned the thesis.
4. In the introduction, you stated a hypothesis of whether assertive behaviour is inborn or if it can be acquired by anyone. Your work, however, failed to further elaborate on this issue. Could you provide the information, theories or the general belief?
Answer: already answered
5. As regards to the gender aspect of assertiveness: women are believed to be the ones in a greater need of assertive training, whereas men seem to display assertiveness naturally. Could this be related to the fine line between assertiveness and aggressiveness and genetic predisposition of men and women?
Answer: It may be true.
6. What is the opposite of assertiveness?
Answer: agressiveness