V této bakalářské práci se zabývám analýzou industriální Anglie v románu Elizabeth Gaskell North and South.
V první části předkládám charakteristiku industriální Anglie v devatenáctém století. Ve druhé části charakterizuji spisovatelku Elizabeth Gaskell a její dílo. V poslední části analyzuji román North and South, industriální Anglii a rozdíly mezi Severem a Jihem, které jsou viditelné v tomto románu.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to analyse the industrial England in Elizabeth Gaskell?s novel North and South.
In the first part I submit the characteristic of the industrial England in the nineteenth century. The second part characterizes the writer Elizabeth Gaskell and her work. The last part analyses the novel North and South, industrial England and differences between the North and the South which are visible in the novel.
Klíčová slova
Anglie, devatenácté století, Elizabeth Gaskell, North and South, dělnická třída
Klíčová slova v angličtině
England, nineteenth century, Elizabeth Gaskell, North and South, working class
Rozsah průvodní práce
43 s. (74 569 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
V této bakalářské práci se zabývám analýzou industriální Anglie v románu Elizabeth Gaskell North and South.
V první části předkládám charakteristiku industriální Anglie v devatenáctém století. Ve druhé části charakterizuji spisovatelku Elizabeth Gaskell a její dílo. V poslední části analyzuji román North and South, industriální Anglii a rozdíly mezi Severem a Jihem, které jsou viditelné v tomto románu.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to analyse the industrial England in Elizabeth Gaskell?s novel North and South.
In the first part I submit the characteristic of the industrial England in the nineteenth century. The second part characterizes the writer Elizabeth Gaskell and her work. The last part analyses the novel North and South, industrial England and differences between the North and the South which are visible in the novel.
Klíčová slova
Anglie, devatenácté století, Elizabeth Gaskell, North and South, dělnická třída
Klíčová slova v angličtině
England, nineteenth century, Elizabeth Gaskell, North and South, working class
Zásady pro vypracování
Anglie v 19.století
Politická situace
Války, reformy a zákony, vláda královny Viktorie
Sociální situace
Obyvatelstvo, vzdělání, dělnická třída, život a rodina
Ekonomická situace
Průmyslová revoluce, "Laissez-faire," ekonomický vzestup
Elizabeth Gaskell
Život a kariéra
Díla
Situace v Anglii v 19. století podle románu "North and South"
Zásady pro vypracování
Anglie v 19.století
Politická situace
Války, reformy a zákony, vláda královny Viktorie
Sociální situace
Obyvatelstvo, vzdělání, dělnická třída, život a rodina
Ekonomická situace
Průmyslová revoluce, "Laissez-faire," ekonomický vzestup
Elizabeth Gaskell
Život a kariéra
Díla
Situace v Anglii v 19. století podle románu "North and South"
Seznam doporučené literatury
GASKELL, ELIZABETH. North And South. Penguin Classics, New Ed edition, 2003.
MCDOWALL, DAVID. An Illustrated History of Britain. Longman, 1989.
MORGAN, O. KENETH. The Oxford History of Britain. Oxford Paperbacks, 3rd Revised edition, 2001.
THOMSON, DAVID. England in the Nineteenth Century. Penguin (Non-Classics), 1999.
UGLOW, JENNY. Elizabeth Gaskell: A Habit of Stories. Farrar Straus & Giroux (T), 1993.
Seznam doporučené literatury
GASKELL, ELIZABETH. North And South. Penguin Classics, New Ed edition, 2003.
MCDOWALL, DAVID. An Illustrated History of Britain. Longman, 1989.
MORGAN, O. KENETH. The Oxford History of Britain. Oxford Paperbacks, 3rd Revised edition, 2001.
THOMSON, DAVID. England in the Nineteenth Century. Penguin (Non-Classics), 1999.
UGLOW, JENNY. Elizabeth Gaskell: A Habit of Stories. Farrar Straus & Giroux (T), 1993.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Bildungsroman is the story of a single individual's growth and development within the context of a defined social order. How does this relate to Margaret Hale? Answer: satisfactory.
2. What do Helstone and Milton represent in Gaskell?s novel? Answer: was included in the presentation.
3. Can you see any parallels in the life and work conditions of the lowest classes in Victorian Era and today, at the time of the world depression, or parallels in collonization then and globalization now? Yes I can see clear parallel but today working classes can get some benefits from the state even though they are still regarded the bottom of society.