Bakalářská práce se zabývá Sociální reklamou a její rolí v dnešní marketingové komunikaci.
V teoretické části jsou uvedeny poznatky z oblasti reklamy, sociálního marketingu, sociální reklamy, její historie a účinnosti.
Dále je analyzována konkretní sociální kampaň a je hodnocena účinnost a efektivita současné sociální reklamy.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with Social advertising and its role in today?s marketing communications. The theoretical knowledge of advertising, social marketing, social advertising, its history and efficiency is elaborated in theory.
Furthermore, the concrete social advertising campaign is analysed, and the effectiveness and efficiency of currents social advertising is evaluated.
Klíčová slova
reklama, sociální marketing, sociální reklama, účinnost sociální reklamy, bezpečnost silničního provozu
Klíčová slova v angličtině
advertising, social marketing, social advertising, efficiency of social advertising, road safety
Rozsah průvodní práce
66
Jazyk
AN
Anotace
Bakalářská práce se zabývá Sociální reklamou a její rolí v dnešní marketingové komunikaci.
V teoretické části jsou uvedeny poznatky z oblasti reklamy, sociálního marketingu, sociální reklamy, její historie a účinnosti.
Dále je analyzována konkretní sociální kampaň a je hodnocena účinnost a efektivita současné sociální reklamy.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with Social advertising and its role in today?s marketing communications. The theoretical knowledge of advertising, social marketing, social advertising, its history and efficiency is elaborated in theory.
Furthermore, the concrete social advertising campaign is analysed, and the effectiveness and efficiency of currents social advertising is evaluated.
Klíčová slova
reklama, sociální marketing, sociální reklama, účinnost sociální reklamy, bezpečnost silničního provozu
Klíčová slova v angličtině
advertising, social marketing, social advertising, efficiency of social advertising, road safety
Zásady pro vypracování
Teoretická část
Zpracujte teoretická a metodologická východiska k problematice nekomerčních marketingových komunikací se zaměřením na specifika sociální reklamy a sociálního marketingu.
Stanovte cíle, metodologické postupy a hypotézy práce.
Praktická část
Podle teoretických východisek analyzujte vybrané reklamní kampaně a jejich účinnost.
Na základě provedených analýz charakterizujte současný stav na poli sociální reklamy a sociálního marketingu.
V závěru proveďte vertifikaci pracovních hypotéz, vyvoďte závěry a stanovte doporučení.
Zásady pro vypracování
Teoretická část
Zpracujte teoretická a metodologická východiska k problematice nekomerčních marketingových komunikací se zaměřením na specifika sociální reklamy a sociálního marketingu.
Stanovte cíle, metodologické postupy a hypotézy práce.
Praktická část
Podle teoretických východisek analyzujte vybrané reklamní kampaně a jejich účinnost.
Na základě provedených analýz charakterizujte současný stav na poli sociální reklamy a sociálního marketingu.
V závěru proveďte vertifikaci pracovních hypotéz, vyvoďte závěry a stanovte doporučení.
Seznam doporučené literatury
Goldberg, Marvin E., Martin Fishbein, and Susan E. Middlestadt. 1997. Social marketing: Theoretical and practical perpectives. New Jersey: Mahwah.
Chauhan, Meenakshi R. 1995. Advertising: The social AD challenge. 1st edition. Delhi: Mehhra Offset Press.
Kotler, Philip, Ned Roberto, and Nancy Lee. 2002. Social marketing: Improving the quality of life. 2nd edition. California: Thousand Oaks.
Seznam doporučené literatury
Goldberg, Marvin E., Martin Fishbein, and Susan E. Middlestadt. 1997. Social marketing: Theoretical and practical perpectives. New Jersey: Mahwah.
Chauhan, Meenakshi R. 1995. Advertising: The social AD challenge. 1st edition. Delhi: Mehhra Offset Press.
Kotler, Philip, Ned Roberto, and Nancy Lee. 2002. Social marketing: Improving the quality of life. 2nd edition. California: Thousand Oaks.
Přílohy volně vložené
1 DVD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Do you think social advertising is one of the society education types or it is just the manipulation of the audience?
Answer: It is manipulation in a positive way.
2. You refer to the Code of Ethics on p. 11. Can you clarify who published it, which country does it refer to and what kind of document it is? Can you also explain the location and reach of the Advertising Council mentioned on p. 31? Does it relate to the Czech Republic?
Answer: I was referring to the Czech Code of ethics.
3. Ch. 4.2.2 names campaigns discussed at the Advertising Council. Was the bone marrow campaign running in the CZ? When was it?
Answer: Yes.
4. Ch. 1.4.2 mentions government and charity advertising. Which group do ad campaigns of political parties and churches belong to?
Answer: non profit organizations, first run by government.
5. What would you recommend?
Answer: I would say the campaign was useful.
The student was asked to complete the bibliography that was omitted by mistake.