Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou nároků, jež jsou kladeny na učitele
působící v malotřídních školách. V teoretické části se zaměřuji na charakteristiku učitelské profese a učitele samotného. Uvádím zde vlastnosti, které by měl každý správný učitel mít a některé specifické problémy učitelské profese. Je zde přiblíženo i několik typologií
učitelů. Poslední část teoretické části je věnována charakteristice málotřídních škol. Je zde uveden jejich vývoj i popis současné situace.
V praktické části se snažím pomocí kvalitativního výzkumu zjistit, jaké nároky, na vlastní osobu, pociťují učitelé v málotřídních školách.
Anotace v angličtině
My bachelor thesis deals with the issues of requirements which are imposed on the teachers acting in schools with few multilevelled classes. In the theoretical part, the thesis is focused on the characteristics of a teaching profession and teachers themselves. The qualities that every good teacher should have and some specific problems of a teaching profession are listed. Several typologies of teachers are also described. The last part of the
theoretical section is devoted to the characteristics of schools with few multilevelled
classes. Their development and the description of the current situation are introduced, too. In the practical part, the thesis, by means of qualitative research, tries to find out what
requirements on their personality, the teachers in schools with few multilevelled classes feel themselves.
Klíčová slova
učitel, profese učitele, osobnost učitele, pracovní zátěž, málotřídní škola
Klíčová slova v angličtině
teacher, teaching profession, teacher personality, working load, multilevelled school
Rozsah průvodní práce
61
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou nároků, jež jsou kladeny na učitele
působící v malotřídních školách. V teoretické části se zaměřuji na charakteristiku učitelské profese a učitele samotného. Uvádím zde vlastnosti, které by měl každý správný učitel mít a některé specifické problémy učitelské profese. Je zde přiblíženo i několik typologií
učitelů. Poslední část teoretické části je věnována charakteristice málotřídních škol. Je zde uveden jejich vývoj i popis současné situace.
V praktické části se snažím pomocí kvalitativního výzkumu zjistit, jaké nároky, na vlastní osobu, pociťují učitelé v málotřídních školách.
Anotace v angličtině
My bachelor thesis deals with the issues of requirements which are imposed on the teachers acting in schools with few multilevelled classes. In the theoretical part, the thesis is focused on the characteristics of a teaching profession and teachers themselves. The qualities that every good teacher should have and some specific problems of a teaching profession are listed. Several typologies of teachers are also described. The last part of the
theoretical section is devoted to the characteristics of schools with few multilevelled
classes. Their development and the description of the current situation are introduced, too. In the practical part, the thesis, by means of qualitative research, tries to find out what
requirements on their personality, the teachers in schools with few multilevelled classes feel themselves.
Klíčová slova
učitel, profese učitele, osobnost učitele, pracovní zátěž, málotřídní škola
Klíčová slova v angličtině
teacher, teaching profession, teacher personality, working load, multilevelled school
Zásady pro vypracování
Analýza literárních pramenů a zpracování teoretických východisek
Příprava výzkumu, výběr a charakteristika výzkumného souboru
Provedení výzkumu
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu
Přijetí odpovídajících závěrů
Doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
Analýza literárních pramenů a zpracování teoretických východisek
Příprava výzkumu, výběr a charakteristika výzkumného souboru
Provedení výzkumu
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu
Přijetí odpovídajících závěrů
Doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
DRAPELA, V. J. Přehled teorií osobnosti. 4. vyd. Praha: Portál, 2003. 175 s. ISBN 80-7178-766-3
NAKONEČNÝ, M. Psychologie osobnosti. 2. vyd. Praha: Academia, 1997. 336 s. ISBN 80-200-0628-1
PRŮCHA, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. 2 vyd. Praha: Portál, 2004. 144s. ISBN 80-7178-977-1
PRŮCHA, J. Učitel:současné poznatky o profesi. Praha: Portál, 2002.160 s. ISBN 80-7178-621-7
Seznam doporučené literatury
DRAPELA, V. J. Přehled teorií osobnosti. 4. vyd. Praha: Portál, 2003. 175 s. ISBN 80-7178-766-3
NAKONEČNÝ, M. Psychologie osobnosti. 2. vyd. Praha: Academia, 1997. 336 s. ISBN 80-200-0628-1
PRŮCHA, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. 2 vyd. Praha: Portál, 2004. 144s. ISBN 80-7178-977-1
PRŮCHA, J. Učitel:současné poznatky o profesi. Praha: Portál, 2002.160 s. ISBN 80-7178-621-7
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Jakým způsobem jste prováděla otevřené kódování a kde jsou kódy uvedeny? (Mgr. Růžičková) - studentka specifikovala, kde jsou dle ní kódy uvedeny
Myslíte si, že počet malotřídních škol se mění? (Mgr. Růžičková) - studentka vyjádřila svůj názor týkající se neměnnosti počtu tohoto typu škol