Bakalářská práce se zaměřuje na irský školský systém, jeho nejhlavnější odlišnosti od čes-kého školského systému. Dále blíže zkoumá kvalitativním výzkumem, formou polostruktu-rovaného rozhovoru problematiku šikany a její řešení z pohledu irského a českého učitele. Tato bakalářská práce by měla být přínosem rozdílných přístupů při řešení šikany v uvede-ných zemích.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the Irish education system, the most major differences from the Czech education system. In addition, qualitative research explores, through semi-structured interview problem of bullying and its solvent from the perspective of the Irish and Czech teachers. This work should be beneficial to different approaches to dealing with bullying in the listed countries.
Klíčová slova
školský systém, komparace, vzdělávání, učitel, šikana
Klíčová slova v angličtině
a school system, compare, education, a teacher, bullying
Rozsah průvodní práce
47 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na irský školský systém, jeho nejhlavnější odlišnosti od čes-kého školského systému. Dále blíže zkoumá kvalitativním výzkumem, formou polostruktu-rovaného rozhovoru problematiku šikany a její řešení z pohledu irského a českého učitele. Tato bakalářská práce by měla být přínosem rozdílných přístupů při řešení šikany v uvede-ných zemích.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the Irish education system, the most major differences from the Czech education system. In addition, qualitative research explores, through semi-structured interview problem of bullying and its solvent from the perspective of the Irish and Czech teachers. This work should be beneficial to different approaches to dealing with bullying in the listed countries.
Klíčová slova
školský systém, komparace, vzdělávání, učitel, šikana
Klíčová slova v angličtině
a school system, compare, education, a teacher, bullying
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretické části na dané téma,
Zpracování základních témat teoretické části,
Metodologie výzkumu (Kvalitativní výzkum formou polostrukturovaného rozhovoru na základní škole Mánesova v Otrokovicích a na základní škole v městě Louisburgh - Irsko),
Zpracování výsledků výzkumu a jejich použití,
Doporučení bakalářské práce pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretické části na dané téma,
Zpracování základních témat teoretické části,
Metodologie výzkumu (Kvalitativní výzkum formou polostrukturovaného rozhovoru na základní škole Mánesova v Otrokovicích a na základní škole v městě Louisburgh - Irsko),
Zpracování výsledků výzkumu a jejich použití,
Doporučení bakalářské práce pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BRDEK, M. Evropská vzdělávací politika, programy, principy a cíle. Praha: ASPI Publishing, s.r.o., 2004. ISBN: 80-86395-96-0.
BROŽOVÁ, S. The Education System of the Czech Republic. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání - divize Nakladatelství TAURIS, 2008. ISBN: 978-80-211-0562-1.
COOLAHAN, J. Irish Education: Its History and Structure. Dublin: Institute of Public Administration, 1981. ISBN: 0-906980-11-9.
GREGER, D. Školní vzdělávání, zahraniční trendy a inspirace. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2006. ISBN: 80-246-1313-1.
JŮVA, V. Úvod do srovnávací pedagogiky. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, n.p., 1982.
POKORNÁ, B. Nové školské zákony, úplná znění. Praha: ASPI a.s., 2006. ISBN: 80-7357-193-5.
RABUŠICOVÁ, M. Škola a (versus) rodina. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004. ISBN: 80-210-3598-6.
Seznam doporučené literatury
BRDEK, M. Evropská vzdělávací politika, programy, principy a cíle. Praha: ASPI Publishing, s.r.o., 2004. ISBN: 80-86395-96-0.
BROŽOVÁ, S. The Education System of the Czech Republic. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání - divize Nakladatelství TAURIS, 2008. ISBN: 978-80-211-0562-1.
COOLAHAN, J. Irish Education: Its History and Structure. Dublin: Institute of Public Administration, 1981. ISBN: 0-906980-11-9.
GREGER, D. Školní vzdělávání, zahraniční trendy a inspirace. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2006. ISBN: 80-246-1313-1.
JŮVA, V. Úvod do srovnávací pedagogiky. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, n.p., 1982.
POKORNÁ, B. Nové školské zákony, úplná znění. Praha: ASPI a.s., 2006. ISBN: 80-7357-193-5.
RABUŠICOVÁ, M. Škola a (versus) rodina. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004. ISBN: 80-210-3598-6.
Přílohy volně vložené
ne
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Proč jste zvolila rozličnou délku praxe u respondentů Vašeho výzkumu? (dr. Nováková Kroutilová) - studentka srozumitelně zdůvodnila výběr respondentů
Jaký typ kódování jste využívala? (dr. Nováková Kroutilová) - studentka uvedla název kódování
Jaký dokument odpovídá v českých školách v Irsku využívané tzv. školní politice šikany? - studentka po krátkém váhání odpovídá