Bakalářská práce se zabývá trávením volného času u sluchově postižených. Teoretická část se zaměřuje na poznatky o volném čase, jeho historii, definici, pohledu ze stran různých věd, jeho funkci, dělení volnočasových aktivit, dále se zabývá sluchem, jeho anatomií a fyziologií, sluchovými vadami a poruchami a kompenzačními pomůckami. Součástí teore-tické části je i výčet škol, časopisů a organizací pro sluchově postižené.
Praktická část se zaměřuje na trávení volného času u sluchově postižených. Hlavním cílem výzkumu je zjistit, zda jsou sluchově postižení omezeni v trávení volného času.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with free time for the hearing impaired. The theoretical part focuses on knowledge about leisure, its history, definition, viewed from the various sciences, its function, cutting free-time activities, also deals with the hearing, the anatomy and physio-logy, hearing defects and problems and aids. The part of theoretical part is a list of schools, magazines and organizations for the hearing impaired.
The practical part focuses on the leisure time for the hearing impaired. The main objective of this research is to determine whether are hearing impairment person limited in leisure time.
leisure time, leisure time activities, hearing, hearing disorders and defects, aid
Rozsah průvodní práce
57 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá trávením volného času u sluchově postižených. Teoretická část se zaměřuje na poznatky o volném čase, jeho historii, definici, pohledu ze stran různých věd, jeho funkci, dělení volnočasových aktivit, dále se zabývá sluchem, jeho anatomií a fyziologií, sluchovými vadami a poruchami a kompenzačními pomůckami. Součástí teore-tické části je i výčet škol, časopisů a organizací pro sluchově postižené.
Praktická část se zaměřuje na trávení volného času u sluchově postižených. Hlavním cílem výzkumu je zjistit, zda jsou sluchově postižení omezeni v trávení volného času.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with free time for the hearing impaired. The theoretical part focuses on knowledge about leisure, its history, definition, viewed from the various sciences, its function, cutting free-time activities, also deals with the hearing, the anatomy and physio-logy, hearing defects and problems and aids. The part of theoretical part is a list of schools, magazines and organizations for the hearing impaired.
The practical part focuses on the leisure time for the hearing impaired. The main objective of this research is to determine whether are hearing impairment person limited in leisure time.
leisure time, leisure time activities, hearing, hearing disorders and defects, aid
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti volnočasových aktivit sluchově postižených.
Metodologie práce, stanovení výzkumných technik a metod.
Zpracování teoretické a praktické části práce.
Prezentace výsledků výzkumu, závěry a doporučení.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti volnočasových aktivit sluchově postižených.
Metodologie práce, stanovení výzkumných technik a metod.
Zpracování teoretické a praktické části práce.
Prezentace výsledků výzkumu, závěry a doporučení.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivity výchovy mimo vyučování a zařízení volného času. Praha: Portál, 2002. ISBN 8071787116.
SPOUSTA, V. Kapitoly z pedagogiky volného času. Brno: Masarykova univerzita, 1996. ISBN 80-210-1274-9.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivity výchovy mimo vyučování a zařízení volného času. Praha: Portál, 2002. ISBN 8071787116.
SPOUSTA, V. Kapitoly z pedagogiky volného času. Brno: Masarykova univerzita, 1996. ISBN 80-210-1274-9.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka shrnula v bodech osnovu své bakalářské práce práce.
V rámci prezentace teoretické části se studentka zaměřila na problematiku navazování partnerských vztahů prostřednictvím internetových serverů.
V rámci praktické části shrnula v prezentaci metodologii realizovaného výzkumu, stejně jako jeho výsledky.
Otázky obhajoby:
Otázku vedoucí - Co Vám osobně práce přinesla? - "zjištění, že osoby se sluchovým postižením se rozhodně necítí být limitováni v trávení volného času".
Otázku vedoucí - Jaká praktická využití má Vaše práce? - "uvedeno, že žádné".
Dr. Včelařová - Pokuste se přesněji charakterizovat diagnostické rozdíly mezi lidmi s nedoslýchavostí a lidmi, kteří jsou označováni jako neslyšící. Přihlížela jste ve svém výzkumu také k tomu, kdy u těchto respondentů k rozvoji jejich postižení došlo? - "studentka tento fakt vyjasnila v rámci zpracované teoretické části".