Ve své bakalářské práci se zabývám komparací dvou přístupů k osobnostnímu rozvoji. A to sociálně-psychologickým výcvikem a psychosomatickými disciplínami. Práce obsahuje teoretický základ obou směrů, které porovnávám. Dále jejich stručnou historii a současný stav. Výzkumná část práce obsahuje hlavní kategorie, ve kterých mohou být rozdíly v jednotlivých přístupech k osobnostnímu rozvoji. Výzkum byl realizován díky studentům sociální pedagogiky na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Práce by měla sloužit pro budoucí studenty, jako počátečný náhled do problematiky obou přístupů, kterými lze rozvíjet osobnostní stránku nejen u studentů sociální pedagogiky.
Anotace v angličtině
My bachelor work is focused on the comparison of two approaches to personal develop-ment. That means: socio-psychological and psychosomatic training disciplines. The work includes theoretical basis of the two oientations that i will compare. Furthermore, their brief history and current status. Research part contains the main categories, where may be individual differences in approaches to personal development. The research was realized thanks to students of social pedagogy at the University of Tomas Bata in Zlin. Work should be used for future students, as an initial insight into the problems of both approaches, which can develop personal characteristic, not just by students of social pedagogy.
Ve své bakalářské práci se zabývám komparací dvou přístupů k osobnostnímu rozvoji. A to sociálně-psychologickým výcvikem a psychosomatickými disciplínami. Práce obsahuje teoretický základ obou směrů, které porovnávám. Dále jejich stručnou historii a současný stav. Výzkumná část práce obsahuje hlavní kategorie, ve kterých mohou být rozdíly v jednotlivých přístupech k osobnostnímu rozvoji. Výzkum byl realizován díky studentům sociální pedagogiky na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Práce by měla sloužit pro budoucí studenty, jako počátečný náhled do problematiky obou přístupů, kterými lze rozvíjet osobnostní stránku nejen u studentů sociální pedagogiky.
Anotace v angličtině
My bachelor work is focused on the comparison of two approaches to personal develop-ment. That means: socio-psychological and psychosomatic training disciplines. The work includes theoretical basis of the two oientations that i will compare. Furthermore, their brief history and current status. Research part contains the main categories, where may be individual differences in approaches to personal development. The research was realized thanks to students of social pedagogy at the University of Tomas Bata in Zlin. Work should be used for future students, as an initial insight into the problems of both approaches, which can develop personal characteristic, not just by students of social pedagogy.
Stanovení vize - smyslu bakalářské práce.
Stanovení hlavního a dílčích cílů bakalářské práce.
Plán projektu - plán postupu tvorby bakalářské práce.
Studium odborné literatury související s problematikou tématu.
Volba vhodného způsobu zpracování výzkumu.
Zpracování teoretické části.
Příprava a realizace výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat.
Zhodnocení, závěr.
Zásady pro vypracování
Stanovení vize - smyslu bakalářské práce.
Stanovení hlavního a dílčích cílů bakalářské práce.
Plán projektu - plán postupu tvorby bakalářské práce.
Studium odborné literatury související s problematikou tématu.
Volba vhodného způsobu zpracování výzkumu.
Zpracování teoretické části.
Příprava a realizace výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat.
Zhodnocení, závěr.
Seznam doporučené literatury
VYSKOČIL, I. Dialogické jednání s vnitřním partnerem. Brno: Ediční středisko JAMU, 2005. ISBN 80-86928-02-0
VALENTA, J. Dramatická výchova a sociálně psychologický výcvik. Praha: ISV, 1999. ISBN 80-85866-40-4
VYSKOČILOVÁ, E. Psychosomatické pojetí hlasové výchovy. Praha: AMU, 2005. ISBN 80-7331-034-7
KOMÁRKOVÁ, R. Aplikovaná sociální psychologie 3. Praha: Grada Publishing, a.s, 2001. ISBN 80-247-0180-4
VALENTA, J. Manuál k tréninku řeči lidského těla. Kladno: AISIS, 2004. ISNB 80-239-2575-X
VYSKOČIL, I. Dialogické jednání jako otevřená otázka. Praha: AMU, 1997. ISBN 80-85883-29-5
KARLÍK, J. Úvod do herecké výchovy. Brno: JAMU, 1992. ISBN 80-85429-11-X
MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2007. ISBN 978-80-901660-9-0
Seznam doporučené literatury
VYSKOČIL, I. Dialogické jednání s vnitřním partnerem. Brno: Ediční středisko JAMU, 2005. ISBN 80-86928-02-0
VALENTA, J. Dramatická výchova a sociálně psychologický výcvik. Praha: ISV, 1999. ISBN 80-85866-40-4
VYSKOČILOVÁ, E. Psychosomatické pojetí hlasové výchovy. Praha: AMU, 2005. ISBN 80-7331-034-7
KOMÁRKOVÁ, R. Aplikovaná sociální psychologie 3. Praha: Grada Publishing, a.s, 2001. ISBN 80-247-0180-4
VALENTA, J. Manuál k tréninku řeči lidského těla. Kladno: AISIS, 2004. ISNB 80-239-2575-X
VYSKOČIL, I. Dialogické jednání jako otevřená otázka. Praha: AMU, 1997. ISBN 80-85883-29-5
KARLÍK, J. Úvod do herecké výchovy. Brno: JAMU, 1992. ISBN 80-85429-11-X
MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2007. ISBN 978-80-901660-9-0
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student shrnul v bodech osnovu své bakalářské práce práce.
V rámci prezentace teoretické části se student zabýval komparací dvou přístupů k osobnostnímu rozvoji: sociálně-psychologickému výcvikem a psychosomatickým disciplínám.
V rámci praktické části shrnul v prezentaci metodologii realizovaného výzkumu, stejně jako jeho výsledky.
Otázky obhajoby:
Dr. Andrysová - Jaké jsou další možnosti zkoumání v dané oblasti? - "oblasti - role osobnosti pedagoga, vnitřní motivace studentů, ...".
Otázka oponentky - Pokuste se prosím vztáhnout poznatky o účelu sociálně-psychologického výcviku a psychosomatických disciplín z teoretické části k výsledkům Vašeho šetření. - "propojující oblast obou oblastí student prezentoval v oblasti komunikace".