Diplomová práce se zabývá dětmi předškolního a mladšího školního věku, jejich vývojovými stádii,determinanty, jež je ovlivňují, včetně médií a jejich dělení a prímým vlivem médií na děti.
Anotace v angličtině
This thesis deals with children of preschool and early school age, their developmental, stages, some factors affecting them, including the media and their separation and the direct influence of media on children.
Klíčová slova
děti, předškolní a mladší školní věk, média, vliv médií
Klíčová slova v angličtině
children, preschool and school age, media, influence of media
Rozsah průvodní práce
80 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá dětmi předškolního a mladšího školního věku, jejich vývojovými stádii,determinanty, jež je ovlivňují, včetně médií a jejich dělení a prímým vlivem médií na děti.
Anotace v angličtině
This thesis deals with children of preschool and early school age, their developmental, stages, some factors affecting them, including the media and their separation and the direct influence of media on children.
Klíčová slova
děti, předškolní a mladší školní věk, média, vliv médií
Klíčová slova v angličtině
children, preschool and school age, media, influence of media
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti médií a mediální výchovy
Realizace kvantitativního výzkumu zabývajícího se způsobem a četností sledování médií dětmi
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti médií a mediální výchovy
Realizace kvantitativního výzkumu zabývajícího se způsobem a četností sledování médií dětmi
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada Publishing, a. s., 2007. ISBN 978-80247-1369-4.
MATĚJČEK, Z. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-494-x.
MATĚJČEK, Z., POKORNÁ, M. Radosti a strasti: předškolní věk, mladší školní věk, starší školní věk. Jinočany: H&H, 1998. ISBN 80-86022-21-8.
SUCHÝ, A. Mediální zlo. Praha: Triton, 2007. ISBN 978-80-7254-926-9.
ŠEĎOVÁ, K. Rodiče a děti před televizí. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-149-2.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada Publishing, a. s., 2007. ISBN 978-80247-1369-4.
MATĚJČEK, Z. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-494-x.
MATĚJČEK, Z., POKORNÁ, M. Radosti a strasti: předškolní věk, mladší školní věk, starší školní věk. Jinočany: H&H, 1998. ISBN 80-86022-21-8.
SUCHÝ, A. Mediální zlo. Praha: Triton, 2007. ISBN 978-80-7254-926-9.
ŠEĎOVÁ, K. Rodiče a děti před televizí. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-149-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka shrnula v bodech osnovu své diplomové práce.
V rámci prezentace teoretické části se studentka zabývala dětmi předškolního a mladšího školního věku, jejich vývojovými stádii, determinanty, jež je ovlivňují, včetně médií a jejich dělení a přímým vlivem médií na děti.
V rámci praktické části shrnula v prezentaci metodologii realizovaného výzkumu, stejně jako jeho výsledky.
Otázky obhajoby:
Prof. Švec - Kde jste se inspirovala při sestavování položek dotazníku - "z publikace doc. Šmelové".
Dr. Kroutilová - Kde jste se inspirovala pro volbu vašeho tématu? "jsem matkou dětí - osobní zájem".