Tématem bakalářské práce jsou mezigenerační vztahy mezi rodiči a prarodiči. Teoretická část se zabývá širší rodinou, rolí rodičů a prarodičů. Dále se zabývám vztahy mezi rodiči a prarodiči a problémy v jejich vzájemném vztahu.
Praktická část obsahuje kvantitativní výzkum. Cílem výzkumu je prostřednictvím dotazní-ků prozkoumat oblast mezigeneračních vztahů rodičů a prarodičů. Zaměřuji se zejména na hodnocení vzájemných vztahů, na mezigenerační konflikty, na pomoc prarodičů s vnoučaty a na celkový přínos prarodičů pro své děti a vnoučata.
Anotace v angličtině
The theme of the bachelor thesis are the intergenerational relationships of parents and grandparents. The theoretical part deals with an extended family, the role of parents and grandparents. Furthermore I deal with the relationships of parents and grandparents and the problems in their mutual relationships.
The practical part includes a quantitative research. The goal of the research is to explore the area of the intergenerational relationships of parents and grandparents trough checklists. I primarily focus on the evaluation of the mutual relationships, the intergenerational conflicts, the help from grandparents with grandchildren and the whole benefit of grandparents for their children and grandchildren.
Tématem bakalářské práce jsou mezigenerační vztahy mezi rodiči a prarodiči. Teoretická část se zabývá širší rodinou, rolí rodičů a prarodičů. Dále se zabývám vztahy mezi rodiči a prarodiči a problémy v jejich vzájemném vztahu.
Praktická část obsahuje kvantitativní výzkum. Cílem výzkumu je prostřednictvím dotazní-ků prozkoumat oblast mezigeneračních vztahů rodičů a prarodičů. Zaměřuji se zejména na hodnocení vzájemných vztahů, na mezigenerační konflikty, na pomoc prarodičů s vnoučaty a na celkový přínos prarodičů pro své děti a vnoučata.
Anotace v angličtině
The theme of the bachelor thesis are the intergenerational relationships of parents and grandparents. The theoretical part deals with an extended family, the role of parents and grandparents. Furthermore I deal with the relationships of parents and grandparents and the problems in their mutual relationships.
The practical part includes a quantitative research. The goal of the research is to explore the area of the intergenerational relationships of parents and grandparents trough checklists. I primarily focus on the evaluation of the mutual relationships, the intergenerational conflicts, the help from grandparents with grandchildren and the whole benefit of grandparents for their children and grandchildren.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti mezigeneračních vztahů.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti mezigeneračních vztahů.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
MATĚJČEK, Z. Škola rodičů. Praha: MAXDORF, 2000. ISBN 80-85912-29-5.
PLAŇAVA, I. Spolu každý sám. V manželství a rodině. Praha: Lidové noviny, 1998. ISBN 80-7106-292-8.
ŠPATENKOVÁ, N. Jak řeší rodinné krize moderní žena. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1567-8.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. Dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
MATĚJČEK, Z. Škola rodičů. Praha: MAXDORF, 2000. ISBN 80-85912-29-5.
PLAŇAVA, I. Spolu každý sám. V manželství a rodině. Praha: Lidové noviny, 1998. ISBN 80-7106-292-8.
ŠPATENKOVÁ, N. Jak řeší rodinné krize moderní žena. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1567-8.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. Dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka komisi představila teoretická východiska a výzkumné zaměření práce. Seznámila komisi s graficky prezentovanými výsledky práce, vč. slovního komentáře závěrů. Předseda komise vyzval k zodpovězení otázek oponenta a vedoucího práce. S komisí studentka debatovala o zásahu prarodičů do výchovy. Dr. Hladík se zeptal, na základě čeho studentka stanovila rozdíly uváděné ve výzkumné části BP. S ohledem na fakt, že studentka vycházela pouze z popisné statistiky, vycházela především z odborné literatury či svých doměnek. Dr. Hrbáčková požádala o upřesnění dotazů pokládaných respondentům.