Práce se věnuje zážitkové pedagogice, považované odbornou veřejností za jednu z nejefek-tivnějších metod všestranného osobnostního rozvoje. Vymezuje její obsah a zasazuje ji do historických souvislostí. Popisuje její cíle, význam a rozebírá konkrétní metody zážitkové pedagogiky, které pak v praktické části aplikuje v rámci konkrétního kurzu občanského sdružení Skřítek. V teoretické části uvádí také zmínky o skupině, skupinové dynamice, týmu a komunikaci, které byly klíčovými tématy pro realizovaný kurz.
Anotace v angličtině
This work deals with experience pedagogy which is widely considered to be one of the most effective methods of versatile personality development. It determines the content of experience pedagogy and sets it into historical context. It also describes its aims and significance and analyses particular methods of experience pedagogy, which are further in the practical part applied within a specific course of a civil association called ?Skřítek?. In the theoretical part the work mentions the term group, group dynamics, team and communication, all of which were the key topics for the performed course.
Klíčová slova
zážitková pedagogika, metody zážitkové pedagogiky, kurz, skupina, tým, komunikace
Klíčová slova v angličtině
experience pedagogy, methods of experience pedagogy, course, group, team, communication
Rozsah průvodní práce
97 s. (117 936)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se věnuje zážitkové pedagogice, považované odbornou veřejností za jednu z nejefek-tivnějších metod všestranného osobnostního rozvoje. Vymezuje její obsah a zasazuje ji do historických souvislostí. Popisuje její cíle, význam a rozebírá konkrétní metody zážitkové pedagogiky, které pak v praktické části aplikuje v rámci konkrétního kurzu občanského sdružení Skřítek. V teoretické části uvádí také zmínky o skupině, skupinové dynamice, týmu a komunikaci, které byly klíčovými tématy pro realizovaný kurz.
Anotace v angličtině
This work deals with experience pedagogy which is widely considered to be one of the most effective methods of versatile personality development. It determines the content of experience pedagogy and sets it into historical context. It also describes its aims and significance and analyses particular methods of experience pedagogy, which are further in the practical part applied within a specific course of a civil association called ?Skřítek?. In the theoretical part the work mentions the term group, group dynamics, team and communication, all of which were the key topics for the performed course.
Klíčová slova
zážitková pedagogika, metody zážitkové pedagogiky, kurz, skupina, tým, komunikace
Klíčová slova v angličtině
experience pedagogy, methods of experience pedagogy, course, group, team, communication
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti zážitkové pedagogiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti zážitkové pedagogiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
JIRÁSEK, I. Zlatý fond her I. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-636-5.
MIOVSKÝ, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1362-4.
PELÁNEK, R. Příručka instruktora zážitkových akcí. Praha: Portál, 2008.
ISBN 978-80-73767-353-6.
PELÁNEK, R. Zážitkové výukové programy. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-656-8.
REITMAYEROVÁ, E., BROUMOVÁ, E. Cílená zpětná vazba. Praha: Portál,
2007. ISBN 978-80-7367-317-8.
Seznam doporučené literatury
JIRÁSEK, I. Zlatý fond her I. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-636-5.
MIOVSKÝ, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1362-4.
PELÁNEK, R. Příručka instruktora zážitkových akcí. Praha: Portál, 2008.
ISBN 978-80-73767-353-6.
PELÁNEK, R. Zážitkové výukové programy. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-656-8.
REITMAYEROVÁ, E., BROUMOVÁ, E. Cílená zpětná vazba. Praha: Portál,
2007. ISBN 978-80-7367-317-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Co Vás v průběhu realizace zážitkového kurzu zaujalo, překvapilo, zaskočilo? Využila jste či využijete výsledky výzkumu dále v praxi?
2. Jaké znáte další organizace realizující zážitkové kurzy? Jaký je Váš pohled na činnost a náplň kurzů těchto organizací?
1. Jaké prostředky motivace se Vám na Vašich kurzech nejvíce osvědčují?
2. Naložila jste nějak konkrétněji s výsledky Vašeho výzkumu v rámci Skřítek, o. s.?
Vaším cílem je připravit a realizovat kurz. Máte v práci uveden sylabus kurzu, jeho obsah? (dr. Machů) Přímo obsah kurzu v práci není uveden, jelikož jsem se obávala velkého počtu stran práce.