V bakalářské práci se zabývám sexuální výchovou osob s mentálním postižením v ústavní péči. Teorie pojednává o mentálním postižení a jeho rozdělení, sexualitou obecně a sexuální výchovou osob s mentálním postižením. V kapitole o sexuální výchově je zahrnuta i podkapitola práva osob s mentálním postižením. V praktické části jsem chtěla zmapovat zkušenosti vychovatelů se sexuální výchovou osob s mentálním postižením a jejich spokojenost s vyškolením na toto téma.
Anotace v angličtině
The work deals with the sexual education of persons with intellectual disabilities in institutional care. The theory deals with mental disability and its divisions, sexuality and sex education people with intellectual disabilities. In the chapter on sex education is included as subchapter rights of persons with intellectual disabilities. In the practical part, I wanted to map the experience of educators with the sexual education of persons with intellectual disabilities and their satisfaction with the training of the subject.
Klíčová slova
mentální postižení, sexualita, sexuální výchova, domov pro osoby s mentálním postižením
Klíčová slova v angličtině
mental disability, sexuality, sex education, a home for people with intellectual disabilities
Rozsah průvodní práce
80 s. (89 502 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
V bakalářské práci se zabývám sexuální výchovou osob s mentálním postižením v ústavní péči. Teorie pojednává o mentálním postižení a jeho rozdělení, sexualitou obecně a sexuální výchovou osob s mentálním postižením. V kapitole o sexuální výchově je zahrnuta i podkapitola práva osob s mentálním postižením. V praktické části jsem chtěla zmapovat zkušenosti vychovatelů se sexuální výchovou osob s mentálním postižením a jejich spokojenost s vyškolením na toto téma.
Anotace v angličtině
The work deals with the sexual education of persons with intellectual disabilities in institutional care. The theory deals with mental disability and its divisions, sexuality and sex education people with intellectual disabilities. In the chapter on sex education is included as subchapter rights of persons with intellectual disabilities. In the practical part, I wanted to map the experience of educators with the sexual education of persons with intellectual disabilities and their satisfaction with the training of the subject.
Klíčová slova
mentální postižení, sexualita, sexuální výchova, domov pro osoby s mentálním postižením
Klíčová slova v angličtině
mental disability, sexuality, sex education, a home for people with intellectual disabilities
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury, vymezení pojmů a teoretických východisek
Příprava výzkumu, výběr a charakteristika výzkumného souboru
Realizace výzkumu
Zpracování a vyhodnocování získaných dat
Přijetí odpovídajících závěrů
Doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury, vymezení pojmů a teoretických východisek
Příprava výzkumu, výběr a charakteristika výzkumného souboru
Realizace výzkumu
Zpracování a vyhodnocování získaných dat
Přijetí odpovídajících závěrů
Doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
MIOVSKÝ, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu 1. vyd. Praha: Grada, 2006.
ŠTĚRBOVÁ, D. Sexualita osob s mentálním postižením 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2007. ISBN: 978-80-244-1689-2.
Sexualita mentálně postižených. Praha: Orfeus, o.s., 2004. ISBN: 80-903519-0-5.
Sexualita mentálně postižených II. Praha: Orfeus, o.s., 2009. ISBN: 978-80-903519-7-4.
Seznam doporučené literatury
MIOVSKÝ, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu 1. vyd. Praha: Grada, 2006.
ŠTĚRBOVÁ, D. Sexualita osob s mentálním postižením 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2007. ISBN: 978-80-244-1689-2.
Sexualita mentálně postižených. Praha: Orfeus, o.s., 2004. ISBN: 80-903519-0-5.
Sexualita mentálně postižených II. Praha: Orfeus, o.s., 2009. ISBN: 978-80-903519-7-4.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila teoretická a výzkumná východiska své práce. Dále zodpovídala dotazy vedoucí a oponentky práce. K otázce vedoucí k zapojení zaměstnanců uvedla, že je potřeba, aby všichni ti, kteří se zdravotně postiženými osobami pracují by měli být s tímto seznámeni, aby to mohli při své práci aplikovat. Dr. Hrbáčková položila otázku, jaké byly bariéry, proč studentka nezvolila kvantitativní design výzkumu. Studentka uvedla, že zejména kvůli informační bariéře. Dr. Hrbáčková studentku upozornila na to, že by bylo vhodnější použít více technik v rámci využítí kvalitativního výzkumu.