Tato bakalářská práce je rozdělena na dvě části. Teoretické část je věnována kreativnímu procesu, metodám rozvoje tvořivosti, vlastnostem tvořivé osobnosti a charakteristice nízkoprahových zařízení. Praktická část zahrnuje kvalitativním výzkumnému šetření, které zjišťuje možnosti rozvoje tvořivosti dětí a mládeže v nízkoprahových zařízeních Zlínského kraje.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is divided into two parts. In the theoretical part we are dealing with a creative process, methods of development of creativity, characteristics of a creative personality and characteristics of low treshold institutions. In the practical part, we are dealing with the qualitative research method, which detects the possibilities of a development of creativity of children and youth in low treshold institutions in the Zlinsky region.
Klíčová slova
tvořivost, tvůrčí proces, pedagog, dítě, mládež, nízkoprahové zařízení
Klíčová slova v angličtině
creativity, process of creativity, pedagogue, child, youth, low treshold institutions
Rozsah průvodní práce
78 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je rozdělena na dvě části. Teoretické část je věnována kreativnímu procesu, metodám rozvoje tvořivosti, vlastnostem tvořivé osobnosti a charakteristice nízkoprahových zařízení. Praktická část zahrnuje kvalitativním výzkumnému šetření, které zjišťuje možnosti rozvoje tvořivosti dětí a mládeže v nízkoprahových zařízeních Zlínského kraje.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is divided into two parts. In the theoretical part we are dealing with a creative process, methods of development of creativity, characteristics of a creative personality and characteristics of low treshold institutions. In the practical part, we are dealing with the qualitative research method, which detects the possibilities of a development of creativity of children and youth in low treshold institutions in the Zlinsky region.
Klíčová slova
tvořivost, tvůrčí proces, pedagog, dítě, mládež, nízkoprahové zařízení
Klíčová slova v angličtině
creativity, process of creativity, pedagogue, child, youth, low treshold institutions
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti rozvoje tvořivosti dětí a mládeže v zařízeních sociální péče.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti rozvoje tvořivosti dětí a mládeže v zařízeních sociální péče.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
PECINA, P. Tvořivost ve vzdělávání žáků. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 2008. 99 s. ISBN 978-80-210-4551-4.
LOKŠOVÁ, I., LOKŠA, J. Tvořivé vyučování. 1. vyd. Praha : Grada, 2003. 208 s. ISBN 80-247-0374-2.
ZELINA, M., Rozvoj tvorivosti detí a mládeže. 1. vyd. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1990. 130 s. ISBN 80-08-00442-8
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu : základy kvantitativního výzkumu. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
Seznam doporučené literatury
PECINA, P. Tvořivost ve vzdělávání žáků. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 2008. 99 s. ISBN 978-80-210-4551-4.
LOKŠOVÁ, I., LOKŠA, J. Tvořivé vyučování. 1. vyd. Praha : Grada, 2003. 208 s. ISBN 80-247-0374-2.
ZELINA, M., Rozvoj tvorivosti detí a mládeže. 1. vyd. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1990. 130 s. ISBN 80-08-00442-8
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu : základy kvantitativního výzkumu. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka komisi seznámila s teoretickými východisky a metodologií výzkumné části práce. Odpověděla na otázky vedoucího a oponenta práce. Co vás vedlo ke stanovení výzkumné otázky (dr. Hrbáčková)? Chtěla jsem zjistit podmínky tvořivosti. Měla jsem představu, že v NPZ nejsou organizovány takové způsoby rozvoje tvořivosti jako workshopy apod. Proč jste volila kvalitativní výzkum? (dr. Hrbáčková) Kvantitativní výzkum by nemusel být zaměřen jen na Zlínský kraj, neboť je zde jen 11 zařízení. Jaká byla technika zpracování dat? (dr. Hrbáčková) Vycházela jsem z těch otázek, které jsem sina začátku stanovila.