Práce je zaměřena na problematiku klientů v péči kurátora pro děti a mládež. V teoretické části práce nejprve uvádím vymezení profese kurátora pro děti a mládež v návaznosti na pomáhající profese a sociální práci. V další části podávám popis osoby a náplně práce kurátora pro děti a mládež, jako pracovníka, který se těmto klientů věnuje. Hlavním objektem zájmu mé práce jsou subjekty péče kurátora a jejich hlavní problémy, které jsou v této práci blíže popsány. Praktická část práce je vypracována formou kvalitativního výzkumu, kde se pomocí analýzy dokumentů, prováděné prostřednictvím spisových dokumentací klientů kurátora, pokusím najít a zjistit podobnosti a společné projevy v chování, ve způsobu života a v rodinných i společenských vztazích těchto zkoumaných osob.
Anotace v angličtině
The project focuses on problems of clients in custody of guardians of children and youths. The theoretical part of the project focuses on what the work involves and relationships with other carers and social workers. The next part of the project describes the person and a complete job description. The main theme of my project is the job itself and all the main problems involved which are described in more detail later. The practical part of the project is qualitative research, where I will try to find out similarities and common problems in behaviour, within families and social situations of the surveyed persons, through guardian?s client reports.
Klíčová slova
Kurátor pro děti a mládež, klienti kurátora pro děti a mládež, problémy v chování klientů kurátora pro děti a mládež
Klíčová slova v angličtině
Guardians of children and youths, clients of guardians of children and youths, problems in behaviour of guardians of children and youths
Rozsah průvodní práce
68 s. (111768 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je zaměřena na problematiku klientů v péči kurátora pro děti a mládež. V teoretické části práce nejprve uvádím vymezení profese kurátora pro děti a mládež v návaznosti na pomáhající profese a sociální práci. V další části podávám popis osoby a náplně práce kurátora pro děti a mládež, jako pracovníka, který se těmto klientů věnuje. Hlavním objektem zájmu mé práce jsou subjekty péče kurátora a jejich hlavní problémy, které jsou v této práci blíže popsány. Praktická část práce je vypracována formou kvalitativního výzkumu, kde se pomocí analýzy dokumentů, prováděné prostřednictvím spisových dokumentací klientů kurátora, pokusím najít a zjistit podobnosti a společné projevy v chování, ve způsobu života a v rodinných i společenských vztazích těchto zkoumaných osob.
Anotace v angličtině
The project focuses on problems of clients in custody of guardians of children and youths. The theoretical part of the project focuses on what the work involves and relationships with other carers and social workers. The next part of the project describes the person and a complete job description. The main theme of my project is the job itself and all the main problems involved which are described in more detail later. The practical part of the project is qualitative research, where I will try to find out similarities and common problems in behaviour, within families and social situations of the surveyed persons, through guardian?s client reports.
Klíčová slova
Kurátor pro děti a mládež, klienti kurátora pro děti a mládež, problémy v chování klientů kurátora pro děti a mládež
Klíčová slova v angličtině
Guardians of children and youths, clients of guardians of children and youths, problems in behaviour of guardians of children and youths
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu prostřednictvím případových studií.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu prostřednictvím případových studií.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
KRAUSOVÁ L., NOVOTNÁ V. Sociálně-právní ochrana dětí. Vyd. 1. Praha : ASPI, 2006. 228 s. ISBN 80-7357-214-1.
LABÁTH, V. Riziková mládež: možnosti potenciálnych zmien. Vyd. 1. Praha: Sociologické nakladatelství, 2001. 157s. ISBN 80-85850-66-4.
ZÁŠKODNÁ, H. Psychosociální problémy adolescentů. Vyd. 1. České Budějovice: Jihočeská univerzita, Zdravotně sociální fakulta, 1998. 93s. ISBN 80-7040-306-3.
KYRIACOU, CH. Řešení výchovných problémů ve škole. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005. 151s. ISBN 80-7178-945-3.
VYKOPALOVÁ, H. Sociálně patologické jevy v současné společnosti. Vyd. 1. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002. 154s. ISBN 80-244-0337-4.
Seznam doporučené literatury
KRAUSOVÁ L., NOVOTNÁ V. Sociálně-právní ochrana dětí. Vyd. 1. Praha : ASPI, 2006. 228 s. ISBN 80-7357-214-1.
LABÁTH, V. Riziková mládež: možnosti potenciálnych zmien. Vyd. 1. Praha: Sociologické nakladatelství, 2001. 157s. ISBN 80-85850-66-4.
ZÁŠKODNÁ, H. Psychosociální problémy adolescentů. Vyd. 1. České Budějovice: Jihočeská univerzita, Zdravotně sociální fakulta, 1998. 93s. ISBN 80-7040-306-3.
KYRIACOU, CH. Řešení výchovných problémů ve škole. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005. 151s. ISBN 80-7178-945-3.
VYKOPALOVÁ, H. Sociálně patologické jevy v současné společnosti. Vyd. 1. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002. 154s. ISBN 80-244-0337-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila teoretická východiska. Uvedla metodologii a závěry výzkumu. Dr. Hrbáčková položila doplňující otázku, kterou teorii, s ohledem na uvedené, že kvalitativní výzkum směřuje ke stanovení teorie, vyvozuje z realizovaného výzkumu. Studentka uvedla, že nevyvodila v podstatě žádnou, která by se nedala předokládat.