Diplomová práce se zabývá kvalitou života uživatelů, navštěvující Denní centrum sv. Ludmily v Uherském Hradišti. V teoretické části jsou shrnuty poznatky související s problematikou mentální retardace, kvality života. Praktická část se věnuje výzkumu, jenž má za cíl zjistit, jaká je kvalita života uživatelů Denního centra. Dále jaký obsah má kvalita života uživatelů Denního centra. Práce přibližuje i to, jak členové pracovního týmu Denního centra vnímají obsah kvality života uživatelů. V závěru jsou navrženy možnosti, které mohou zvýšit kvalitu života uživatelů.
Anotace v angličtině
This master thesis deals with the quality of life of patients at the Day-care Centre of St. Ludmila in Uherské Hradiště. The theoretical part summarizes all the issues relevant to Cephalonia and respective life quality. The practical part is based on a survey carried out in order to find out about the contents and quality of life of all the patients at the Day-care Centre. Life quality of the patients as seen by the Day-care Centre staff is also introduced in this thesis. The conclusion of the thesis suggests some possibilities of improving life quality at the Centre.
Klíčová slova
mentální retardace, dospělost jedinců s mentálním postižením, kvalita života, denní centrum
Klíčová slova v angličtině
Cephalonia, maturity of individuals inflicted with mental retardation, quality of life, day-care centre
Rozsah průvodní práce
99 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá kvalitou života uživatelů, navštěvující Denní centrum sv. Ludmily v Uherském Hradišti. V teoretické části jsou shrnuty poznatky související s problematikou mentální retardace, kvality života. Praktická část se věnuje výzkumu, jenž má za cíl zjistit, jaká je kvalita života uživatelů Denního centra. Dále jaký obsah má kvalita života uživatelů Denního centra. Práce přibližuje i to, jak členové pracovního týmu Denního centra vnímají obsah kvality života uživatelů. V závěru jsou navrženy možnosti, které mohou zvýšit kvalitu života uživatelů.
Anotace v angličtině
This master thesis deals with the quality of life of patients at the Day-care Centre of St. Ludmila in Uherské Hradiště. The theoretical part summarizes all the issues relevant to Cephalonia and respective life quality. The practical part is based on a survey carried out in order to find out about the contents and quality of life of all the patients at the Day-care Centre. Life quality of the patients as seen by the Day-care Centre staff is also introduced in this thesis. The conclusion of the thesis suggests some possibilities of improving life quality at the Centre.
Klíčová slova
mentální retardace, dospělost jedinců s mentálním postižením, kvalita života, denní centrum
Klíčová slova v angličtině
Cephalonia, maturity of individuals inflicted with mental retardation, quality of life, day-care centre
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti speciální pedagogiky, mentální retardace, kvality života.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu prováděného v Denním centru sv. Ludmily v Uh. Hradišti.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti speciální pedagogiky, mentální retardace, kvality života.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu prováděného v Denním centru sv. Ludmily v Uh. Hradišti.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: 1993. 374 s.
ISBN 80-7184-141-2.
DOLEJŠÍ, M. K otázkám psychologie mentální retardace. Praha:
Avicenum, 1973.
Metodika Denního centra sv. Ludmily. Uherské Hradiště: 2008.
Národní plán podpory a integrace občanů se zdravotním postižením na
období 2006-2009. Praha: Vládní výbor pro zdravotně postižené občany,
2005. 36 s. ISBN 80-86734-66-8.
PIPEKOVÁ, J. A KOL. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido,
1998. 234 s. ISBN 80-85931-65-6.
Seznam doporučené literatury
DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: 1993. 374 s.
ISBN 80-7184-141-2.
DOLEJŠÍ, M. K otázkám psychologie mentální retardace. Praha:
Avicenum, 1973.
Metodika Denního centra sv. Ludmily. Uherské Hradiště: 2008.
Národní plán podpory a integrace občanů se zdravotním postižením na
období 2006-2009. Praha: Vládní výbor pro zdravotně postižené občany,
2005. 36 s. ISBN 80-86734-66-8.
PIPEKOVÁ, J. A KOL. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido,
1998. 234 s. ISBN 80-85931-65-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky oponenta diplomové práce:
1.Z jakého důvodu jste do práce zařadila právě kapitolu 2 Dospělost osob mentálně postižených a pominula např. vývojovou etapu dětství?
2.Jaký je vztah kp. 2.3 Celoživotní vzdělávání lidí s mentálním postižením a kp. 2 Dospělost osob mentálně postižených?
Otázky vedoucího diplomové práce:
1.Vysvětlete, jak jste vybírala klienty pro účely rozhovoru. Existovaly nějaké komunikační bariéry v průběhu rozhovoru? Pokud ano, jak jste se je snažila eliminovat?
2.Jaká je podle Vás hodnota výpovědí klientů s mentální retardací?
Studentka na stanovené otázky odpověděla v průběhu prezentace diplomové práce.