Tématem práce je projektové řízení ve školství. Teoretická část je zaměřena na oblast celo-životního učení, střední školství, vzdělávání, vzdělávání pedagogických pracovníků a jejich motivaci ke vzdělávání. Závěrečná kapitola teoretické části je věnována vymezení základ-ních pojmů, tykajících se projektového řízení a projektového manažera.
Praktická část je zaměřena na výzkumné šetření, interpretaci výsledků a doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
This work focuses on project management in education. The theoretical part is aimed on the area of lifelong learning, secondary education, education, teacher training and their mo-tivation for learning. The final chapter of this part is devoted to the definition of basic con-cepts relating to project management and project manager.
The practical part is focused on research, interpretation of results and recommendations for practice.
Klíčová slova
Celoživotní učení, regionální politika, lidské zdroje, střední školství, demografický vývoj, optimalizace, vzdělávání, motivace, kompetence, projektový management, projektové me-tody, projektové řízení, projekt, projektový manažer.
Tématem práce je projektové řízení ve školství. Teoretická část je zaměřena na oblast celo-životního učení, střední školství, vzdělávání, vzdělávání pedagogických pracovníků a jejich motivaci ke vzdělávání. Závěrečná kapitola teoretické části je věnována vymezení základ-ních pojmů, tykajících se projektového řízení a projektového manažera.
Praktická část je zaměřena na výzkumné šetření, interpretaci výsledků a doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
This work focuses on project management in education. The theoretical part is aimed on the area of lifelong learning, secondary education, education, teacher training and their mo-tivation for learning. The final chapter of this part is devoted to the definition of basic con-cepts relating to project management and project manager.
The practical part is focused on research, interpretation of results and recommendations for practice.
Klíčová slova
Celoživotní učení, regionální politika, lidské zdroje, střední školství, demografický vývoj, optimalizace, vzdělávání, motivace, kompetence, projektový management, projektové me-tody, projektové řízení, projekt, projektový manažer.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti projektového řízení.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti projektového řízení.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy.10. vyd. Praha: Grada, 2007. 789 s. ISBN 978-80-247-1407-3.
MAREK, D.,KANTOR,T. Příprava a řízení projektů strukturálních fondů Evropské unie. Brno: Barrister & Principal, 2009. 215 s. ISBN 978-80-87029-56-5.
KUBEŠ, M., SPILLEROVÁ, D., KURNICKÝ, R. Manažerské kompetence. Způsobilost výjimečných manažerů. 1. vyd. Praha: Grada, 2004. 184 s. ISNB 80-247-0698-9.
NEWTON, R. Úspěšný projektový manažer. Praha: Grada, 2008. 264 s. ISBN 978-80-247-25444.
MUŽÍK, J. Management ve vzdělávání dospělých. 1. vyd. Praha: Eurolex Bohemia, 2000.
107 s. ISBN 80-86432-00-9.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy.10. vyd. Praha: Grada, 2007. 789 s. ISBN 978-80-247-1407-3.
MAREK, D.,KANTOR,T. Příprava a řízení projektů strukturálních fondů Evropské unie. Brno: Barrister & Principal, 2009. 215 s. ISBN 978-80-87029-56-5.
KUBEŠ, M., SPILLEROVÁ, D., KURNICKÝ, R. Manažerské kompetence. Způsobilost výjimečných manažerů. 1. vyd. Praha: Grada, 2004. 184 s. ISNB 80-247-0698-9.
NEWTON, R. Úspěšný projektový manažer. Praha: Grada, 2008. 264 s. ISBN 978-80-247-25444.
MUŽÍK, J. Management ve vzdělávání dospělých. 1. vyd. Praha: Eurolex Bohemia, 2000.
107 s. ISBN 80-86432-00-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala diplomovou práci, se zaměřením na teoretickou i praktickou část a následně uvedla výsledky výzkumného šetření.
Otázky vedoucího diplomové práce:
Navrhněte možnosti dalšího zkoumání v dané oblasti.
Otázky oponenta diplomové práce:
Jaké důvody vedly autorku k formulaci tak velkého počtu hypotéz?
Jaké doporučení autorka navrhuje pro profesionalizaci projektového řízení na středních školách?
Které výhody projektového řízení v pedagogickém prostředí považuje autorka za nejvýznamnější.