V diplomové práci se zabývám problematikou školního klimatu. Cílem práce je popis klimatu základní školy z pohledu žáků a pedagogů.
V úvodu teoretické části se zabývám charakteristikou pojmů, které souvisí s klimatem školy a typologií klimatu. Následně charakterizuji osobnost pedagoga a žáka. Dále objasňuji faktory ovlivňující klima školy a vymezuji vztahy, které jej utvářejí.
V praktické části se zabývám výzkumem a analýzou klimatu konkrétní školy.
Anotace v angličtině
I deal with the problems of the school climate in this diploma work. The aim of this study is description of climate in basic school from student´s and teacher´s view.
I engage in characterization of concepts that are connected with the school climate and in typology of climate in the introduction of the theoretical part of my thesis. The characterization of teacher´s and student´s personality follows. Next I explain the factors that influence the school climate and I define relationships that form it.
I engage in research and analyse the climate at concrete school in the practical part.
Klíčová slova
klima školy, osobnost pedagoga a žáka, typy klimatu, faktory klimatu školy, vztahy v kli-matu školy, vesnická škola
Klíčová slova v angličtině
school climate, teacher´s and student´s personality, type of climate, factors of school climate, relationships in school climate, country school
Rozsah průvodní práce
86 s. (94 278 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
V diplomové práci se zabývám problematikou školního klimatu. Cílem práce je popis klimatu základní školy z pohledu žáků a pedagogů.
V úvodu teoretické části se zabývám charakteristikou pojmů, které souvisí s klimatem školy a typologií klimatu. Následně charakterizuji osobnost pedagoga a žáka. Dále objasňuji faktory ovlivňující klima školy a vymezuji vztahy, které jej utvářejí.
V praktické části se zabývám výzkumem a analýzou klimatu konkrétní školy.
Anotace v angličtině
I deal with the problems of the school climate in this diploma work. The aim of this study is description of climate in basic school from student´s and teacher´s view.
I engage in characterization of concepts that are connected with the school climate and in typology of climate in the introduction of the theoretical part of my thesis. The characterization of teacher´s and student´s personality follows. Next I explain the factors that influence the school climate and I define relationships that form it.
I engage in research and analyse the climate at concrete school in the practical part.
Klíčová slova
klima školy, osobnost pedagoga a žáka, typy klimatu, faktory klimatu školy, vztahy v kli-matu školy, vesnická škola
Klíčová slova v angličtině
school climate, teacher´s and student´s personality, type of climate, factors of school climate, relationships in school climate, country school
Zásady pro vypracování
Stanovení vize diplomové práce
Stanovení hlavního a dílčích cílů práce
Předprojektová příprava
Studium odborné literatury a dostupných inf. zdrojů souvisejících s problematikou tématu
Zpracování teoretické části jako východiska pro navazující praktický výzkum
Realizace výzkumu
Zpracování získaných dat, vyhodnocení výzkumu
Interpretace dat, závěr
Zásady pro vypracování
Stanovení vize diplomové práce
Stanovení hlavního a dílčích cílů práce
Předprojektová příprava
Studium odborné literatury a dostupných inf. zdrojů souvisejících s problematikou tématu
Zpracování teoretické části jako východiska pro navazující praktický výzkum
Realizace výzkumu
Zpracování získaných dat, vyhodnocení výzkumu
Interpretace dat, závěr
Seznam doporučené literatury
ČAPEK,R. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2742-4
ČAPEK,R. Odměny a tresty ve školní praxi. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1718-0
GAVORA,P. Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido, 2005. ISBN 80-7315-104-9
GRECMANOVÁ, H. Klima školy. Olomouc: Hanex, 2008. ISBN 978-80-7409-010-3
KOLÁŘ,Z., Šikulová,R. Hodnocení žáků. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0885-X
MAREŠ,J., KŘIVOHLAVÝ,J. Komunikace ve škole. Brno: Masarykova univerzita, 1995, ISBN 80-210-1072-3
Seznam doporučené literatury
ČAPEK,R. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2742-4
ČAPEK,R. Odměny a tresty ve školní praxi. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1718-0
GAVORA,P. Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido, 2005. ISBN 80-7315-104-9
GRECMANOVÁ, H. Klima školy. Olomouc: Hanex, 2008. ISBN 978-80-7409-010-3
KOLÁŘ,Z., Šikulová,R. Hodnocení žáků. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0885-X
MAREŠ,J., KŘIVOHLAVÝ,J. Komunikace ve škole. Brno: Masarykova univerzita, 1995, ISBN 80-210-1072-3
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Jaké faktory jsou podle Vás osobně nejdůležitější pro pozitivní klima školy/školní třídy? - Vedení školy.
1. Jak rozumíte pojmu étos školy?