Tato diplomová práce se zabývá fenoménem agresivity adolescentů. První část je pojata jako teoretický vhled do dané problematiky. Autor se zde ve dvou kapitolách snaží kokrétněji vymezit zmíněnou oblast se zvláštním zřetelem na vybrané faktory agresivního chování. Pozornost je zde věnována vlivu akčních počítačových her, vlivu rodinného prostředí, typu výchovy a vlivu sebevědomí na zvýšenou agresivitu adolescentů. Praktická část se pak v dalších dvou kapitolách věnuje prezentaci vlastního výzkumu. Závislost mezi zmíněnými proměnnými je zde zkoumána na žácích středních škol formou self reportu
Anotace v angličtině
This Master's thesis deals with the phenomenon of adolescents' aggressiveness. The forepart is conceived as theoretical view into the problem. The autor in first two chapters is trying to specify mentioned sphere with special aspect on selected factors of aggressive behaviour. The attention is paid to the influence of playing action computer games, the influence of family background and type of education and the influence of self assurance on increasing level of adolescent's aggressiveness. The practical part deals with presentation our research in other two chapters. The dependence among mentioned variables was examined at middle school students in self report form here.
Klíčová slova
Agresivita, počítačové hry, rodinné prostředí, typ výchovy, sebevědomí, self report
Klíčová slova v angličtině
Aggressiveness, computer games, family background, type of education, self assurance, self report
Rozsah průvodní práce
74 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá fenoménem agresivity adolescentů. První část je pojata jako teoretický vhled do dané problematiky. Autor se zde ve dvou kapitolách snaží kokrétněji vymezit zmíněnou oblast se zvláštním zřetelem na vybrané faktory agresivního chování. Pozornost je zde věnována vlivu akčních počítačových her, vlivu rodinného prostředí, typu výchovy a vlivu sebevědomí na zvýšenou agresivitu adolescentů. Praktická část se pak v dalších dvou kapitolách věnuje prezentaci vlastního výzkumu. Závislost mezi zmíněnými proměnnými je zde zkoumána na žácích středních škol formou self reportu
Anotace v angličtině
This Master's thesis deals with the phenomenon of adolescents' aggressiveness. The forepart is conceived as theoretical view into the problem. The autor in first two chapters is trying to specify mentioned sphere with special aspect on selected factors of aggressive behaviour. The attention is paid to the influence of playing action computer games, the influence of family background and type of education and the influence of self assurance on increasing level of adolescent's aggressiveness. The practical part deals with presentation our research in other two chapters. The dependence among mentioned variables was examined at middle school students in self report form here.
Klíčová slova
Agresivita, počítačové hry, rodinné prostředí, typ výchovy, sebevědomí, self report
Klíčová slova v angličtině
Aggressiveness, computer games, family background, type of education, self assurance, self report
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti fenomenologie agrese, agresivity, násilí.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu zaměřeného na zjištění míry agresivity adolescentů ve vztahu k hraní akčních počítačových her a dalších faktorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti fenomenologie agrese, agresivity, násilí.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu zaměřeného na zjištění míry agresivity adolescentů ve vztahu k hraní akčních počítačových her a dalších faktorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ANTIER, E. Agresivita dětí. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-808-2.
BUSS, A. H.; PERRY, M. The Aggression Questionnaire. Journal of Personality and Social Psychology, 63, 1992.
ČERMÁK, I; HŘEBÍČKOVÁ, M; MACEK, P. Agrese, identita, osobnost. Brno: Psychologický ústav Akademie věd ČR, 2003. ISBN 80-86620-06-9.
LANGMEIER, J. KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie, 2. aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1284-9.
PONĚŠICKÝ, J. Agrese, násilí a psychologie moci. Praha: Triton, 2005. ISBN 80-7254-593-0.
Seznam doporučené literatury
ANTIER, E. Agresivita dětí. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-808-2.
BUSS, A. H.; PERRY, M. The Aggression Questionnaire. Journal of Personality and Social Psychology, 63, 1992.
ČERMÁK, I; HŘEBÍČKOVÁ, M; MACEK, P. Agrese, identita, osobnost. Brno: Psychologický ústav Akademie věd ČR, 2003. ISBN 80-86620-06-9.
LANGMEIER, J. KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie, 2. aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1284-9.
PONĚŠICKÝ, J. Agrese, násilí a psychologie moci. Praha: Triton, 2005. ISBN 80-7254-593-0.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky oponenta diplomové práce
Jakým způsobem byl standardizovaný dotazník Busse a Perryho přizpůsoben podmínkám provedeného výzkumu?
Co bylo indikátorem sebevědomí respondentů?
Otázky vedoucího diplomové práce:
1.Rozveďte možnosti dalšího zkoumání, které navrhujete (prostřednictvím longitudinálního výzkumu) na str. 68.