Autorka se v teoretické části zabývá definicí základních pojmů problematiky incestního tabu ? tabu ve společnosti, incest jako tabu. Incest jako sexuální zneužívání, jeho typy, osobnost pachatele páchající incest, motivy vedoucí k incestu, průběh sexuálního zneužívání, prevence sexuálního zneužívání, možnosti jak pomoci obětem sexuálního zneužívání. Autorka předkládané diplomové práce se snaží v praktické části diplomové práce ukázat rozdílnost v prezentaci médií incestu. Cílem výzkumu je zjistit, jakým způsobem cizojazyčná média prezentují incestní zneužívání a to na konkrétní události, jež se odehrála v Rakousku. Problematika incestního zneužívání je stále aktuální. Sociální pedagogika se mimo jiné zabývá problematikou médií, jak média ovlivňují vnímání okolního světa. Média tvoří v dnešní době podstatnou součást volného času každého člověka. Pro sociálního pedagogika je důležitý poznatek, že média tvoří podstatný zdroj informací dnešního člověka, ale je nutné si také uvědomit potřebu se naučit pracovat s přijímanými informacemi, aby si člověk sám dokázal vytvořit svůj názor.
Anotace v angličtině
In the theoretical part the author deals with definitions of basic concepts of issues incest taboo - taboo in society, incest as a taboo. Incest as sexual abuse, its types, personality of the offender committing incest, motives of incest, the process of sexual abuse, sexual abuse prevention.,options how tohelp victims of sexual abuse. In the practical part of the thesis the author presenting the thesis tries to show differences in the presentation of media incest. This research aims to find out how the foreign language media present incestuous abuse and the specific events that took place in Austria. The issue of incest abuse is still current. Social education, inter alia, deals with the media, how media affect the perception of the world. Today media are an essential part of free time for each person. It is an important lesson for social pedagogy that the media are the principal source of information for modern man, but it is also necessary to recognize the need to learn to work with accepted information that a person could make his/her own opinion.
Klíčová slova
sexuální zneužívání, incest, tabu, incestní tabu, prevence, pachatelé sexuálního zneužívání, osobnost pachatele, motivy incestu, incestní typy
Klíčová slova v angličtině
sexual abuse, incest, taboo, taboo incestuous, prevention, perpetrators of sexual abuse, the perpetrator's personality, motives of incest, incestuous types
Rozsah průvodní práce
71
Jazyk
CZ
Anotace
Autorka se v teoretické části zabývá definicí základních pojmů problematiky incestního tabu ? tabu ve společnosti, incest jako tabu. Incest jako sexuální zneužívání, jeho typy, osobnost pachatele páchající incest, motivy vedoucí k incestu, průběh sexuálního zneužívání, prevence sexuálního zneužívání, možnosti jak pomoci obětem sexuálního zneužívání. Autorka předkládané diplomové práce se snaží v praktické části diplomové práce ukázat rozdílnost v prezentaci médií incestu. Cílem výzkumu je zjistit, jakým způsobem cizojazyčná média prezentují incestní zneužívání a to na konkrétní události, jež se odehrála v Rakousku. Problematika incestního zneužívání je stále aktuální. Sociální pedagogika se mimo jiné zabývá problematikou médií, jak média ovlivňují vnímání okolního světa. Média tvoří v dnešní době podstatnou součást volného času každého člověka. Pro sociálního pedagogika je důležitý poznatek, že média tvoří podstatný zdroj informací dnešního člověka, ale je nutné si také uvědomit potřebu se naučit pracovat s přijímanými informacemi, aby si člověk sám dokázal vytvořit svůj názor.
Anotace v angličtině
In the theoretical part the author deals with definitions of basic concepts of issues incest taboo - taboo in society, incest as a taboo. Incest as sexual abuse, its types, personality of the offender committing incest, motives of incest, the process of sexual abuse, sexual abuse prevention.,options how tohelp victims of sexual abuse. In the practical part of the thesis the author presenting the thesis tries to show differences in the presentation of media incest. This research aims to find out how the foreign language media present incestuous abuse and the specific events that took place in Austria. The issue of incest abuse is still current. Social education, inter alia, deals with the media, how media affect the perception of the world. Today media are an essential part of free time for each person. It is an important lesson for social pedagogy that the media are the principal source of information for modern man, but it is also necessary to recognize the need to learn to work with accepted information that a person could make his/her own opinion.
Klíčová slova
sexuální zneužívání, incest, tabu, incestní tabu, prevence, pachatelé sexuálního zneužívání, osobnost pachatele, motivy incestu, incestní typy
Klíčová slova v angličtině
sexual abuse, incest, taboo, taboo incestuous, prevention, perpetrators of sexual abuse, the perpetrator's personality, motives of incest, incestuous types
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury k oblasti incestu.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti incestu, incestního tabu a sexuálního zneužívání.
Tabu v oblasti incestu.
Incest jako forma sexuálního zneužívání.
Incestní typy.
Možnosti řešení incestního sexuálního zneužívání.
Prevence sexuálního zneužívání.
Pomáhající organizace obětem sexuálního zneužívání.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu - Prezentace médií incestního zneužívání.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury k oblasti incestu.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti incestu, incestního tabu a sexuálního zneužívání.
Tabu v oblasti incestu.
Incest jako forma sexuálního zneužívání.
Incestní typy.
Možnosti řešení incestního sexuálního zneužívání.
Prevence sexuálního zneužívání.
Pomáhající organizace obětem sexuálního zneužívání.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu - Prezentace médií incestního zneužívání.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
FREUD, S. Totem a tabu; Vtip a jeho vztah k nevědomí: teoretická část. Praha: Práh, 1991, ISBN 80-900835-1-X.
HENDL, J. Kvalitativní výzkum : základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN: 80-7367-040-2.
VANÍČKOVÁ, E. Komerční sexuální zneužívání dětí. Praha: Česká společnost pro ochranu dětí edice RŮŽOVÁ LINKA, 2004. ISBN 80-239-3443-0.
VANIČKOVÁ, E. Sexuální násilí na dětech: výskyt podoby, diagnostik, terapie, prevence. Praha: Portál, 1999. ISBN: 80-7178-286-6.
WEISS, P. Sexuální zneužívání dětí. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0929-5.
Seznam doporučené literatury
FREUD, S. Totem a tabu; Vtip a jeho vztah k nevědomí: teoretická část. Praha: Práh, 1991, ISBN 80-900835-1-X.
HENDL, J. Kvalitativní výzkum : základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN: 80-7367-040-2.
VANÍČKOVÁ, E. Komerční sexuální zneužívání dětí. Praha: Česká společnost pro ochranu dětí edice RŮŽOVÁ LINKA, 2004. ISBN 80-239-3443-0.
VANIČKOVÁ, E. Sexuální násilí na dětech: výskyt podoby, diagnostik, terapie, prevence. Praha: Portál, 1999. ISBN: 80-7178-286-6.
WEISS, P. Sexuální zneužívání dětí. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0929-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka shrnula v bodech osnovu své diplomové práce.
V rámci prezentace teoretické části se zaměřila na shrnutí informací z oblasti problematiky incestu jako sexuálního zneužívání, jeho typy, osobnost pachatele páchající incest a motivy vedoucí k incestu, stejně jako možnostem pomoci obětem sexuálního zneužívání.
V rámci praktické části shrnula v prezentaci metodologii realizovaného výzkumu - analýza dvou zahraničních pramenů.
Otázky obhajoby:
Dr. Kroutilová - Co bylo pro Vás osobně při analýze cizojazyčného textu nejobtížnější? - "nejobtížnější byl prvotní překlad textu a následné pochopení významu".
Dr. Kroutilová - Co pro Vás jako sociálního pedagoga znamená skutečnost, že téměř nikde v médiích nejsou uvedeny motivy sexuálních incestů. - "znát motivy je důležité z oblasti získání informací příčin takto konaných činů".
Dr. Kroutilová - Jak jste analyzovala data? - "dle výzkumných otázek jsem vytvořila kategorii kódů".