Diplomová práce je orientovaná na prevenci úrazů dětí ve školní družině.
Teoretická část diplomové práce pojednává o oblasti prevence úrazů a to z hlediska dětí mladšího školního věku. Také jsou zde popsány mezinárodní projekty Bezpečná komunita a Bezpečná škola, které s prevencí dětských úrazů úzce souvisí. Praktická část diplomové práce obsahuje preventivní projekt, u kterého jsme zjišťovali jeho účinnost v praxi.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on preventing injuries to children in the daycare school. The theoretical part of the thesis deals with the prevention of accidents and in terms of school age children. There are also described in international projects, Safe Communities and Safe School wich are closely related to the prevention of childhood injuries. The practical part includes a preventative project for which we have investigated its effective-ness in practice.
Klíčová slova
školní družina, prevence, úraz, Bezpečná komunita, Bezpečná škola, projekt
Diplomová práce je orientovaná na prevenci úrazů dětí ve školní družině.
Teoretická část diplomové práce pojednává o oblasti prevence úrazů a to z hlediska dětí mladšího školního věku. Také jsou zde popsány mezinárodní projekty Bezpečná komunita a Bezpečná škola, které s prevencí dětských úrazů úzce souvisí. Praktická část diplomové práce obsahuje preventivní projekt, u kterého jsme zjišťovali jeho účinnost v praxi.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on preventing injuries to children in the daycare school. The theoretical part of the thesis deals with the prevention of accidents and in terms of school age children. There are also described in international projects, Safe Communities and Safe School wich are closely related to the prevention of childhood injuries. The practical part includes a preventative project for which we have investigated its effective-ness in practice.
Klíčová slova
školní družina, prevence, úraz, Bezpečná komunita, Bezpečná škola, projekt
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BALKOVÁ, K. Náměty pro školní družinu: konkrétní činnosti v 10 tematických projektech. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-064-X.
DANDOVÁ, E. Bezpečnost a ochrana zdraví dětí ve školách. Praha: ASPI, 2008. ISBN 978-80-7357-373-7.
HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-473-1.
PÁVKOVÁ, J., et al. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-647-6.
Seznam doporučené literatury
BALKOVÁ, K. Náměty pro školní družinu: konkrétní činnosti v 10 tematických projektech. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-064-X.
DANDOVÁ, E. Bezpečnost a ochrana zdraví dětí ve školách. Praha: ASPI, 2008. ISBN 978-80-7357-373-7.
HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-473-1.
PÁVKOVÁ, J., et al. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-647-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Našel by se v rámci Vašeho výzkumu jiný, vhodnější, test, než je znaménkový? (otázka vedoucí práce)
Jaký test by bylo vhodné použít pro zjištění vztahu mezi kontrolní a experimentální skupinou? (otázka oponenta práce)
- Neparametrický U test Manna a Whitneyho.
Kdo tvořil projekt, o němž hovoříte? (doc. PhDr. Mgr. Jaroslav Balvín, CSc.)
- Studentka sama.