Ve své diplomové práci se zabývám problematikou hodnocení žáků na druhém stupni ZŠ. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí, teoretické a praktické.
V části teoretické se věnuji shromáždění poznatků z odborné literatury, která je na tento problém zaměřena a vysvětluji základní pojmy.
Obsahem praktické části je samotné výzkumné šetření, které bylo realizováno v rámci základní školy prostřednictvím dotazníkového šetření mezi žáky a rodiči a pomocí rozhovorů s pedagogy na druhém stupni ZŠ.
Annotation in English
In my thesis deals with problems of assessment of pupils in second stage of schools.
My thesis is dividend into two parts, theoretic and practical.
In the theoretic part I deal with data assembly from the proffesional literature, which deals with this topic.
Practical part contains results of investigation which took place in primary schools by me-ans of quesionnaire suevey among students and their parents and through interviews with teachers.
Keywords
Školní hodnocení, forma, funkce, kritéria, hodnotící jazyk, objektivita, sebehodnocení, klasifikace, slovní hodnocení, učitel, žák, rodiče.
Keywords in English
School reviews, form, function, criteria, language assessment, objectivity, self, classification, verbal rating, teacher, student, parents.
Length of the covering note
90 s.
Language
CZ
Annotation
Ve své diplomové práci se zabývám problematikou hodnocení žáků na druhém stupni ZŠ. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí, teoretické a praktické.
V části teoretické se věnuji shromáždění poznatků z odborné literatury, která je na tento problém zaměřena a vysvětluji základní pojmy.
Obsahem praktické části je samotné výzkumné šetření, které bylo realizováno v rámci základní školy prostřednictvím dotazníkového šetření mezi žáky a rodiči a pomocí rozhovorů s pedagogy na druhém stupni ZŠ.
Annotation in English
In my thesis deals with problems of assessment of pupils in second stage of schools.
My thesis is dividend into two parts, theoretic and practical.
In the theoretic part I deal with data assembly from the proffesional literature, which deals with this topic.
Practical part contains results of investigation which took place in primary schools by me-ans of quesionnaire suevey among students and their parents and through interviews with teachers.
Keywords
Školní hodnocení, forma, funkce, kritéria, hodnotící jazyk, objektivita, sebehodnocení, klasifikace, slovní hodnocení, učitel, žák, rodiče.
Keywords in English
School reviews, form, function, criteria, language assessment, objectivity, self, classification, verbal rating, teacher, student, parents.
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti pedagogiky a psychologie.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace smíšeného výzkumu formou dotazníků a rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti pedagogiky a psychologie.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace smíšeného výzkumu formou dotazníků a rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Recommended resources
ČÍHALOVÁ, E. MAYER, I. Klasifikace a slovní hodnocení ? Zkušenosti a praxe na ZŠ. Praha: agentura Strom, 1997. ISBN 80-246-0319-5.
FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-626-8.
KOLÁŘ, Z. Hodnocení žáků. Praha: Grada, 2009, ISBN 978-80-247-2834-6.
SCHIMUNEK, F. Slovní hodnocení žáků. Praha: Portál, 1994. ISBN 80-85282-91-7.
SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-262-9.
Recommended resources
ČÍHALOVÁ, E. MAYER, I. Klasifikace a slovní hodnocení ? Zkušenosti a praxe na ZŠ. Praha: agentura Strom, 1997. ISBN 80-246-0319-5.
FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-626-8.
KOLÁŘ, Z. Hodnocení žáků. Praha: Grada, 2009, ISBN 978-80-247-2834-6.
SCHIMUNEK, F. Slovní hodnocení žáků. Praha: Portál, 1994. ISBN 80-85282-91-7.
SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-262-9.
Enclosed appendices
2x CD
Appendices bound in thesis
graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
1. Ve své práci jste uvedla, že existuje rozdíl mezi chlapci a děvčaty. Byl tento rozdíl statisticky významný? Při hodnocení je potřeba být rezervovaný ve formulaci, zda jsou uvedené rozdíly statisticky významné (dr. Hladík).
2. Uvádíte, že slovní hodnocení má určité výhody? Rozveďte (dr. Hladík). "Jsou výhodné zejména pro děti, které mohou získat komplexnější zpětnou vazbu, ale záleží to na individuálním přístupu učitele."
3. Zmínila jste význam spolupráce mezi rodinou a školou. Navrhněte konkrétní možnosti spolupráce (Mgr. Kitliňská). "Myslím si, že jedna z možností je využítí např. třídních schůzek."