Hlavním tématem diplomové práce je prevence kyberšikany v Poradenském centru R-Ego, respektive ve školských zařízeních, kde jsou realizovány certifikované programy specifické primární prevence pod vedením kvalifikovaných lektorů tohoto zařízení. V teoretické části je nejprve rozpracována teorie o kyberšikaně a rizika užívání internetu. Dále jsou uvedeny možnosti prevence kyberšikany v rodině a v Poradenském centru R-Ego.
Praktická část popisuje výzkum týkající se informovanosti rodičů o využívání internetu jejich dětí ze ZŠ ve Vlachovicích. Metodou tohoto výzkumu je dotazník, prostřednictvím kterého jsou porovnávána data získaná od rodičů a jejich dětí. Závěr práce nabízí shrnutí hlavních výstupů uskutečněného výzkumu. Přílohy obsahují materiály vztahující se k tématu práce (dotazník, informativní leták pro rodiče atd.).
Anotace v angličtině
Main topic of my thesis is prevention of cyberbulling in Civic association R-Ego or in school facilities, where are realized all programs for cyberbulling prevention under the guidance of qualified tehachers from this center R-Ego. In the theoretical part, at the first is developed theory of cyberbulling and all risks of using internet. Below are all options of cyberbulling prevention in the family and in Civic association R-Ego.
In the practical part im dealing with research, which concers the awareness of parents about using internet of their children from Primary School Vlachovice. Method of this research is questionnaire, through which are developed data from parents and their children. The conclusion provides a summary of the main outcomes of research. Attachments include materials related to the topic work (questionnaire, in-formative leaflet for parents etc.).
Klíčová slova
Prevence, kyberšikana, Občanské sdružení R-ego, rodina.
Klíčová slova v angličtině
Prevention, cyberbulling, Civic association R-Ego, family.
Rozsah průvodní práce
66 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním tématem diplomové práce je prevence kyberšikany v Poradenském centru R-Ego, respektive ve školských zařízeních, kde jsou realizovány certifikované programy specifické primární prevence pod vedením kvalifikovaných lektorů tohoto zařízení. V teoretické části je nejprve rozpracována teorie o kyberšikaně a rizika užívání internetu. Dále jsou uvedeny možnosti prevence kyberšikany v rodině a v Poradenském centru R-Ego.
Praktická část popisuje výzkum týkající se informovanosti rodičů o využívání internetu jejich dětí ze ZŠ ve Vlachovicích. Metodou tohoto výzkumu je dotazník, prostřednictvím kterého jsou porovnávána data získaná od rodičů a jejich dětí. Závěr práce nabízí shrnutí hlavních výstupů uskutečněného výzkumu. Přílohy obsahují materiály vztahující se k tématu práce (dotazník, informativní leták pro rodiče atd.).
Anotace v angličtině
Main topic of my thesis is prevention of cyberbulling in Civic association R-Ego or in school facilities, where are realized all programs for cyberbulling prevention under the guidance of qualified tehachers from this center R-Ego. In the theoretical part, at the first is developed theory of cyberbulling and all risks of using internet. Below are all options of cyberbulling prevention in the family and in Civic association R-Ego.
In the practical part im dealing with research, which concers the awareness of parents about using internet of their children from Primary School Vlachovice. Method of this research is questionnaire, through which are developed data from parents and their children. The conclusion provides a summary of the main outcomes of research. Attachments include materials related to the topic work (questionnaire, in-formative leaflet for parents etc.).
Klíčová slova
Prevence, kyberšikana, Občanské sdružení R-ego, rodina.
Klíčová slova v angličtině
Prevention, cyberbulling, Civic association R-Ego, family.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
SAK, P. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Vyd. 1 Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-230-0.
ROTTOVÁ, N. a kol. Kyberšikana a její prevence- příručka pro učitele. Plzeň: Člověk
v tísni, o.p.s. Statutární město Plzeň, 2009. ISBN 978-80-86961-78-1.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1367-4.
Seznam doporučené literatury
SAK, P. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Vyd. 1 Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-230-0.
ROTTOVÁ, N. a kol. Kyberšikana a její prevence- příručka pro učitele. Plzeň: Člověk
v tísni, o.p.s. Statutární město Plzeň, 2009. ISBN 978-80-86961-78-1.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1367-4.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Oponentka práce Vám vyčítá způsob zpracování dat. Použila jste znaménkový test, který se používá pro zjištění rozdílů párových hodnot namísto znaménkového schématu pro kontingenční tabulku. To je poměrně závažný nedostatek, který snižuje validitu zjištěných výsledků (dr. Hladík).
2. Jak vypadal preventivní program, který jste prováděla? (dr. Marášková) "Tento program jsem detailně popsala v rámci řešení projektu SVOČ, inspirovala jsem se v metodikách prevence šikany."