Diplomová práce poodkrývá zejména problematiku odchodu z hudební gothické subkultury a popisuje důsledky, které sebou tento proces přináší a ovlivňuje tak život jedince. Teo-retická část práce popisuje hudbu a její definice, základní periodizaci a funkce, kterými disponuje. Dále rozebírá období dospělosti a pojednává také o socializaci a jejich jednotli-vých složkách. Její součástí jsou taktéž základní pojmy související s pojmem subkultura a následně konkrétní charakteristika gothické subkultury.
Objektem zkoumání praktické části je zejména zjištění toho, jaké důsledky sebou přináší opuštění hudební gothické subkultury v životě jedince. Dále se snaží o nástin procesu tak-zvané ?subkulturalizace?.
Anotace v angličtině
This thesis uncovers mainly the major problematic aspects of the process of leaving the gothic music subculture and describes the associated consequences and the very impact on the life of an individual. The theoretic part specificates the music as a genre itself, its basic periodization and its definitions and functions. It also describes the period of adulthood and deals with the socialization and its particular aspects. An indivisible part of this paper forms also the definiton of basic terms connected with the term "subculture" and further-more the particular characteristic of the gothic subculture itself.
The subject of the reasearch in the practical part is mainly the discovery of the consequen-ces of leaving the gothic music subculture for the life of an individual. It also attempts to define the process of so-called "subculturalization".
Diplomová práce poodkrývá zejména problematiku odchodu z hudební gothické subkultury a popisuje důsledky, které sebou tento proces přináší a ovlivňuje tak život jedince. Teo-retická část práce popisuje hudbu a její definice, základní periodizaci a funkce, kterými disponuje. Dále rozebírá období dospělosti a pojednává také o socializaci a jejich jednotli-vých složkách. Její součástí jsou taktéž základní pojmy související s pojmem subkultura a následně konkrétní charakteristika gothické subkultury.
Objektem zkoumání praktické části je zejména zjištění toho, jaké důsledky sebou přináší opuštění hudební gothické subkultury v životě jedince. Dále se snaží o nástin procesu tak-zvané ?subkulturalizace?.
Anotace v angličtině
This thesis uncovers mainly the major problematic aspects of the process of leaving the gothic music subculture and describes the associated consequences and the very impact on the life of an individual. The theoretic part specificates the music as a genre itself, its basic periodization and its definitions and functions. It also describes the period of adulthood and deals with the socialization and its particular aspects. An indivisible part of this paper forms also the definiton of basic terms connected with the term "subculture" and further-more the particular characteristic of the gothic subculture itself.
The subject of the reasearch in the practical part is mainly the discovery of the consequen-ces of leaving the gothic music subculture for the life of an individual. It also attempts to define the process of so-called "subculturalization".
Zpracování teoretických východisek pro praktickou část práce (funkce hudby, druhy hudebních subkultur, znaky hudeních subkultur aj.)
Provedení předvýzkumu formou anketních lístků.
Provedení kvalitativního výzkumu formou eseje, výtvarné činnosti a rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu.
Přijetí odpovídajícíh závěrů.
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretických východisek pro praktickou část práce (funkce hudby, druhy hudebních subkultur, znaky hudeních subkultur aj.)
Provedení předvýzkumu formou anketních lístků.
Provedení kvalitativního výzkumu formou eseje, výtvarné činnosti a rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu.
Přijetí odpovídajícíh závěrů.
Seznam doporučené literatury
FRANKOVÁ, M. Dospělost a její variabilita. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2480-5.
KLINDOVÁ, Ľ. , RYBÁROVÁ, E. Vývojová psychologie. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1972. ISBN 14-233-78.
KUKLA, J. Psychologie umění. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2329-7.
MORENO, J.J. Rozehrát svou vnitřní hudbu. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-980-1.
PŘÍHODA, V. Ontogeneze lidské psychiky II. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1976. ISBN 14-622-74.
SMOLÍK, J. Subkultury mládeže: uvedení do problematiky. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2907-7.
Seznam doporučené literatury
FRANKOVÁ, M. Dospělost a její variabilita. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2480-5.
KLINDOVÁ, Ľ. , RYBÁROVÁ, E. Vývojová psychologie. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1972. ISBN 14-233-78.
KUKLA, J. Psychologie umění. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2329-7.
MORENO, J.J. Rozehrát svou vnitřní hudbu. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-980-1.
PŘÍHODA, V. Ontogeneze lidské psychiky II. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1976. ISBN 14-622-74.
SMOLÍK, J. Subkultury mládeže: uvedení do problematiky. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2907-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Jaký je Váš postoj k subkulturám? Změnil se nějak díky této práci? (otázka vedoucí práce)
Jaká byla Vaše motivace pro volbu tohoto tématu? (Mgr. Pavla Andrysová, Ph.D.)
- Studentka se zajímá o subkultury, o jejich historii, v diplomové práci si chtěla odpovědět na otázky, které si v souvislosti s vybranou problematikou klade.
Pojetí vybrané subkultury z hlediska věku. (doc. PhDr. Mgr. Jaroslav Balvín, CSc.)
- Dříve přibližně od 18 do 30 let věku, v současné době od 14 let (souvisí zejména s image subkultury).