Diplomová práce se zabývá motivací lidského chování. Teoretická část práce popisuje zá-kladní terminologie zkoumaných oblastí. První kapitola pojednává o motivaci, zdrojích motivace a uspokojení. Druhá kapitola se věnuje výkonové motivaci. Teoretickou část uzavírá kapitola zabývající se aspirací a aspirační úrovní. Praktická část uvádí výzkum zkoumající aspiraci studentů Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně.
Anotace v angličtině
The master´s thesis deals with motivation of human behaviour. Theoretical part describes basic terminology of the investigated topics. Motivation, sources of motivation and satis-faction are analysed in the first chapter. Second chapter is devoted to the performance mo-tivation. Chapter about aspiration and aspiration levels completes the theoretical part. Prac-tical part is formed by a research into aspiration of students of Tomas Bata University in Zlín.
Klíčová slova
motivace, motiv, výkonová motivace, aspirace, aspirační úroveň
Diplomová práce se zabývá motivací lidského chování. Teoretická část práce popisuje zá-kladní terminologie zkoumaných oblastí. První kapitola pojednává o motivaci, zdrojích motivace a uspokojení. Druhá kapitola se věnuje výkonové motivaci. Teoretickou část uzavírá kapitola zabývající se aspirací a aspirační úrovní. Praktická část uvádí výzkum zkoumající aspiraci studentů Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně.
Anotace v angličtině
The master´s thesis deals with motivation of human behaviour. Theoretical part describes basic terminology of the investigated topics. Motivation, sources of motivation and satis-faction are analysed in the first chapter. Second chapter is devoted to the performance mo-tivation. Chapter about aspiration and aspiration levels completes the theoretical part. Prac-tical part is formed by a research into aspiration of students of Tomas Bata University in Zlín.
Klíčová slova
motivace, motiv, výkonová motivace, aspirace, aspirační úroveň
Zpracování teoretických východisek z oblasti motivace lidského chování.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu zaměřeného na míru aspirace vysokoškolských studentů.
Zpracování a vyhodnocení výzkumu.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretických východisek z oblasti motivace lidského chování.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu zaměřeného na míru aspirace vysokoškolských studentů.
Zpracování a vyhodnocení výzkumu.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
NAKONEČNÝ, M. Motivace lidského chování. Praha : Academia, 1996. ISBN 80-200-0592-7.
ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-273-7.
HRABAL, V., MAN, F., PAVELKOVÁ, I. Psychologické otázky motivace ve škole. Praha: SPN, 1989. ISBN 80-04-23487-9.
PAVELKOVÁ, I. Perspektivní orientace jako činitel rozvoje osobnosti. Praha: Academia, 1990. ISBN 80-200-0055-0.
Seznam doporučené literatury
NAKONEČNÝ, M. Motivace lidského chování. Praha : Academia, 1996. ISBN 80-200-0592-7.
ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-273-7.
HRABAL, V., MAN, F., PAVELKOVÁ, I. Psychologické otázky motivace ve škole. Praha: SPN, 1989. ISBN 80-04-23487-9.
PAVELKOVÁ, I. Perspektivní orientace jako činitel rozvoje osobnosti. Praha: Academia, 1990. ISBN 80-200-0055-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Ve Vašem výzkumu jste využila zahraničního dotazníku, porovnávala jste také výsledky Vaše výzkumu s výzkumem, kde byla originální verze dotazníku použita (Mgr. Kitliňská)? "Výsledky výzkumu nebylo možno srovnávat se zahraniční studií, jelikož zpracování výsledků výzkumu bylo provedeno jiným způsobem. Zahraniční autoři pracovali s interpretací v rovině vnitřní a vnější a nespecifikovali již konkrétní oblasti aspirace studentů."
2. Je škoda, že jste nečerpala z většího množství zahraničních zdrojů, ale také ze zahraničních periodik (dr. Marášková).
3. Ve své práci uvádíte, že existuje negativní korelace mezi bohatstvím a vztahy, jak byste tuto skutečnost interpretovala (doc. Novotná)? "Tato skutečnost byla patrná zejména u studentů oboru multimediální komunikace. Studenti, kteří hodnotili jednu proměnnou jako pozitivní, zároveň hodnotili druhou proměnnou jako negativní."