Diplomová práce se zabývá tématem homosexuality, registrovaného partnerství a možnosti adopce homosexuálními páry. Z poznatků uvedených v teoretické části vychází část prak-tická. V rámci výzkumného projektu byl vytvořen dotazník, který zkoumá hlavní rozdíly ve vnímání homosexuality, registrovaného partnerství a možnosti adopce homosexuálními páry mezi mladší generací (19 let ? 25 let) a starší generací (50 let a více). V závěru jsou uvedeny subjektivní kazuistiky homosexuálů (muže-gaye a ženy-lesby).
Anotace v angličtině
The following thesis is focused on the problematic of homosexuality, registered partnership and posibility adoption child by homosexual couple. From the teoretical part go the practical part. From research design was make a questionnaire. Goal of this questionnaire is find general differences in sensation of homosexuality, registered partnership and posibility adoption child by homosexual couple between younger generation (19 years ? 25 years) and older generation (50 years and more). In the end, there are two of casuistries wrote by homosexuals (man-gay, woman-lesbian).
Diplomová práce se zabývá tématem homosexuality, registrovaného partnerství a možnosti adopce homosexuálními páry. Z poznatků uvedených v teoretické části vychází část prak-tická. V rámci výzkumného projektu byl vytvořen dotazník, který zkoumá hlavní rozdíly ve vnímání homosexuality, registrovaného partnerství a možnosti adopce homosexuálními páry mezi mladší generací (19 let ? 25 let) a starší generací (50 let a více). V závěru jsou uvedeny subjektivní kazuistiky homosexuálů (muže-gaye a ženy-lesby).
Anotace v angličtině
The following thesis is focused on the problematic of homosexuality, registered partnership and posibility adoption child by homosexual couple. From the teoretical part go the practical part. From research design was make a questionnaire. Goal of this questionnaire is find general differences in sensation of homosexuality, registered partnership and posibility adoption child by homosexual couple between younger generation (19 years ? 25 years) and older generation (50 years and more). In the end, there are two of casuistries wrote by homosexuals (man-gay, woman-lesbian).
Zpracování tématu a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti homosexuality.
Příprava metodiky a dotazníku.
Realizace výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování tématu a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti homosexuality.
Příprava metodiky a dotazníku.
Realizace výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BRZEK, A., PONDĚLÍCKOVÁ-MAŠLOVÁ, J. Třetí pohlaví. Praha: SCIENTIA MEDICA, 1992. ISBN 80-85526-03-4
BUBLEOVÁ, V. a kol. Adopce.com. Praha: Obecně prospešná společnost při Nadaci Terezy Maxové, 2007.
JANOŠOVÁ, P. Homosexualita v názorech současné společnosti. Praha: Karolinum, 2000.ISBN 80-7184-954-5
MATOUŠEK, O. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha: Sociologické nakladatelství, 1997. ISBN 80-85850-24-9
ŠTEPÁNKOVÁ, M. a kol. Registrované partnerství pro začínající. Brno: Gay a lesbická liga, 2006. ISBN 80-239-7821-7
TALANDOVÁ, J. Sociální postavení lesbických žen a alternativní rodinné modely
v kontextu heterosexuální společnosti. Praha: L-klub Lambda, 1997.
OMOTO, Allen M.; KURTZMAN, Howard S.. Sexual Orientation and Mental Health: Examining Identity and Development in Lesbian, Gay, and Bisexual People. Washington DC : American Psychological Association, 2006. ISBN 978-1591472322. S. 323. (en)
HANSCOMBE, G., E., FORSTER, J. Rocking the cradle: Lesbian Mothers. London:
Sheba Feminist Publishers, 1982. ISBN 0-907-179-13-4
Periodika
PATTERSON, CH. J. Family Relationships of Lesbians and Gay Men. Journal of
Marriage and the Family 62, 2000, s. 1052-1069
SCHNEIBERG, F. Homosexuální pár není rodina. MF Dnes, 2007, roc. XIX, c. 34, s. 8
SOKOLOVÁ, V. A co děti??Gay a lesbické rodičovství: homofobie a genderové
stereotypy v české spolecnosti. ABC feminismu, 2004, s. 81-96
STACEY, J. (How) does the sexual orientation of parents matter. American Sociological Review, 2001
Seznam doporučené literatury
BRZEK, A., PONDĚLÍCKOVÁ-MAŠLOVÁ, J. Třetí pohlaví. Praha: SCIENTIA MEDICA, 1992. ISBN 80-85526-03-4
BUBLEOVÁ, V. a kol. Adopce.com. Praha: Obecně prospešná společnost při Nadaci Terezy Maxové, 2007.
JANOŠOVÁ, P. Homosexualita v názorech současné společnosti. Praha: Karolinum, 2000.ISBN 80-7184-954-5
MATOUŠEK, O. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha: Sociologické nakladatelství, 1997. ISBN 80-85850-24-9
ŠTEPÁNKOVÁ, M. a kol. Registrované partnerství pro začínající. Brno: Gay a lesbická liga, 2006. ISBN 80-239-7821-7
TALANDOVÁ, J. Sociální postavení lesbických žen a alternativní rodinné modely
v kontextu heterosexuální společnosti. Praha: L-klub Lambda, 1997.
OMOTO, Allen M.; KURTZMAN, Howard S.. Sexual Orientation and Mental Health: Examining Identity and Development in Lesbian, Gay, and Bisexual People. Washington DC : American Psychological Association, 2006. ISBN 978-1591472322. S. 323. (en)
HANSCOMBE, G., E., FORSTER, J. Rocking the cradle: Lesbian Mothers. London:
Sheba Feminist Publishers, 1982. ISBN 0-907-179-13-4
Periodika
PATTERSON, CH. J. Family Relationships of Lesbians and Gay Men. Journal of
Marriage and the Family 62, 2000, s. 1052-1069
SCHNEIBERG, F. Homosexuální pár není rodina. MF Dnes, 2007, roc. XIX, c. 34, s. 8
SOKOLOVÁ, V. A co děti??Gay a lesbické rodičovství: homofobie a genderové
stereotypy v české spolecnosti. ABC feminismu, 2004, s. 81-96
STACEY, J. (How) does the sexual orientation of parents matter. American Sociological Review, 2001
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. V práci máte stanoveno několik hypotéz, ne všechny jsou ale ověřeny, vysvětlete. (Mgr. Kitliňská) "Práci jsem chtěla zjednodušit a zpřehlednit, proto jsem ověřovala jen některé hypotézy."
2. Myslíte si, že když jsou odpovědi zastoupeny v relativních četnostech, je možné zhodnotit, že v odpovědích existují statisticky významné rozdíly? (dr. Marášková). Bez odpovědi.
3. Co znamená hladina významnosti? (dr. Hladík). "Je to číslo, které nám říká, jestli jsou mezi proměnnými rozdíly. Pokud je toto číslo menší než 0,05, jsou mezi nimi rozdíly."
4. Ve Vaší práci ale pracujete s úplně opačným principem, tzn., že uvedené závěry vaší práce jsou neplatné. To je poměrně závažný nedostatek. (dr. Hladík)
4. Vysvětlete, jak jste postupovala při tvorbě kazusitiky? (dr. Hladík) "Přímým kontaktem, oslovila jsem respondenty, které znám, a kteří byli ochotni se k problematice vyjádřit. Kazuistika sloužila k doplnění."
5. Objasněte, co je myšleno pojmem nahodilý výběr. O jaký výběr se jednalo? (dr. Hrbáčková) "Jednalo se o náhodný výběr."
6. Jak by vypadal náhodný výběr? (dr. Hladík) "Například losováním."