Diplomová práce se zabývá problematikou představ a skutečným uplatněním absolventů oboru sociální pedagogika na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Teoretická část pojednává o sociální pedagogice jako o vědní disciplíně a jako o studijním oboru, dále o profesi sociálního pedagoga a jeho uplatnění v praxi, o nezaměstnanosti absolventů vysokých škol. Z poznatků uvedených v teoretické části práce vychází část praktická. V rámci praktické části byl realizován rozhovor, zaměřený na zjištění skutečného uplatnění absolventů oboru, bylo zjištěno, jaké jsou představy studentů o profesi sociálního pedagoga. Analýza dokumentu z úřadu práce poskytla informace o nezaměstnaných absolventech oboru sociální pedagogika.
Anotace v angličtině
My graduation theses were concerned of conception and actual exercise of the graduates of the social education at the University of Tomas Bata in Zlín.
The theoretical part concerns in the reason, the social education as the branch and profession of the social pedagogue and using and unemployment of the graduates of the universities. Knowledge of theoretical part concerns into the practical part.
The practical part: a non-standard questionnaire asked whether there was a connecting relationship between using and conception of the graduates in this branch. The above was determined using practical selective process methods and diagnostic analysis from the labour office.
Klíčová slova
sociální pedagogika, sociální pedagog, uplatnění sociálního pedagoga.
Klíčová slova v angličtině
Social Pedagogy, social educator, application of the social educator.
Rozsah průvodní práce
102 s. (168 962 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou představ a skutečným uplatněním absolventů oboru sociální pedagogika na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Teoretická část pojednává o sociální pedagogice jako o vědní disciplíně a jako o studijním oboru, dále o profesi sociálního pedagoga a jeho uplatnění v praxi, o nezaměstnanosti absolventů vysokých škol. Z poznatků uvedených v teoretické části práce vychází část praktická. V rámci praktické části byl realizován rozhovor, zaměřený na zjištění skutečného uplatnění absolventů oboru, bylo zjištěno, jaké jsou představy studentů o profesi sociálního pedagoga. Analýza dokumentu z úřadu práce poskytla informace o nezaměstnaných absolventech oboru sociální pedagogika.
Anotace v angličtině
My graduation theses were concerned of conception and actual exercise of the graduates of the social education at the University of Tomas Bata in Zlín.
The theoretical part concerns in the reason, the social education as the branch and profession of the social pedagogue and using and unemployment of the graduates of the universities. Knowledge of theoretical part concerns into the practical part.
The practical part: a non-standard questionnaire asked whether there was a connecting relationship between using and conception of the graduates in this branch. The above was determined using practical selective process methods and diagnostic analysis from the labour office.
Klíčová slova
sociální pedagogika, sociální pedagog, uplatnění sociálního pedagoga.
Klíčová slova v angličtině
Social Pedagogy, social educator, application of the social educator.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti sociální pedagogiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu představy a skutečné uplatnění absolventů sociální pedagogiky na UTB ve Zlíně v praxi.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti sociální pedagogiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu představy a skutečné uplatnění absolventů sociální pedagogiky na UTB ve Zlíně v praxi.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHUDÝ, Š. Kompetencie sociálneho pedagóga ako kľúčová kategória sociálno-pedagogickej
pedeutológie. In Sociální pedagogika v teorii a praxi. Brno: IMS, 2006. ISBN 80-902936-7-0.
KLAPILOVÁ, S. Kapitoly ze sociální pedagogiky. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1996. ISBN 80-7067-669-8.
KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
PŘADKA, M., KNOTOVÁ, D., FALTÝSKOVÁ, J. Kapitoly ze sociální pedagogiky. Brno: Masarykova univerzita, 2004. ISBN 80-210-3469-6.
Seznam doporučené literatury
CHUDÝ, Š. Kompetencie sociálneho pedagóga ako kľúčová kategória sociálno-pedagogickej
pedeutológie. In Sociální pedagogika v teorii a praxi. Brno: IMS, 2006. ISBN 80-902936-7-0.
KLAPILOVÁ, S. Kapitoly ze sociální pedagogiky. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1996. ISBN 80-7067-669-8.
KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
PŘADKA, M., KNOTOVÁ, D., FALTÝSKOVÁ, J. Kapitoly ze sociální pedagogiky. Brno: Masarykova univerzita, 2004. ISBN 80-210-3469-6.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Proč nebyl pro sběr dat použit dotazník místo strukturovaného rozhovoru? (zodpovězeno v průběhu obhajoby dle otázky oponenta)
- Potřeba přímého kontaktu s respondenty, možnost respondentů vyjádřit svůj názor.
Jaké vidíte možnosti dalšího zkoumání vybrané oblasti (Mgr. Pavla Andrysová, Ph.D.)
- Sledování profesního vývoje absolventů.
Blíže uveďte návrh koncepce praxí pro obor sociální pedagogika. (zodpovězeno v průběhu obhajoby dle otázky oponenta)
- Studentka detailně pojednala o koncepci praxí. Navrhla např. přesunutí praxí do jiných semestrů v rámci studia, přizpůsobení výuky praxi v posledním ročníku studia, ukončení praxí přednáškou aj.