Na všech frontách slýcháme názory, jak je česká společnost vůči své romské menšině neto-lerantní, jak zbytečně začleňuje romské děti do speciálních škol. V tomto případě se jedná především o školy praktické, které, bohužel, často vzdělávají mnohem více romských žáků, i těch, kteří nemají žádný mentální handicap, byť právě praktické školy jsou určeny dětem s lehkým mentálním postižením. V teoretické i praktické části práce se zabývám právě tímto tématem.
V mém rodném městě Holešově jsou romští občané zastoupeni v hojné míře, a proto je mi tato problematika velmi blízká. S Romy se setkávám od svého nejútlejšího dětství.
V praktické části své bakalářské práce jsem se zaměřila na konkrétní školu, a to na Odborné učiliště a Základní školu praktickou v Holešově.
Anotace v angličtině
We often hear the views saying that the Czech majority is intolerant to the gypsy minority by putting roma children to the special schools. In this case we mean "practical" schools, which frequently educate much more gypsy children, even those with no mental handicap, even though their purpose is to focus on the pupils with slight mental handicap.This is the subject of this study both in practical and theoretical sections.
In my hometown Holešov lives significant gypsy minority so this subject is something I was facing all my life. I meet gypsy people since my childhood.
The practical part of this study is focused on the particular school - Technical High School and Practical Elementary School in Holešov.
Na všech frontách slýcháme názory, jak je česká společnost vůči své romské menšině neto-lerantní, jak zbytečně začleňuje romské děti do speciálních škol. V tomto případě se jedná především o školy praktické, které, bohužel, často vzdělávají mnohem více romských žáků, i těch, kteří nemají žádný mentální handicap, byť právě praktické školy jsou určeny dětem s lehkým mentálním postižením. V teoretické i praktické části práce se zabývám právě tímto tématem.
V mém rodném městě Holešově jsou romští občané zastoupeni v hojné míře, a proto je mi tato problematika velmi blízká. S Romy se setkávám od svého nejútlejšího dětství.
V praktické části své bakalářské práce jsem se zaměřila na konkrétní školu, a to na Odborné učiliště a Základní školu praktickou v Holešově.
Anotace v angličtině
We often hear the views saying that the Czech majority is intolerant to the gypsy minority by putting roma children to the special schools. In this case we mean "practical" schools, which frequently educate much more gypsy children, even those with no mental handicap, even though their purpose is to focus on the pupils with slight mental handicap.This is the subject of this study both in practical and theoretical sections.
In my hometown Holešov lives significant gypsy minority so this subject is something I was facing all my life. I meet gypsy people since my childhood.
The practical part of this study is focused on the particular school - Technical High School and Practical Elementary School in Holešov.
Studium odborné literatury a dostupných zdrojů, souvisejících s danou problematikou
Zpracování teoretické části jako východiska pro navazující praktickou část
Realizace výzkumu
Zpracování získaných dat, jejich interpretace
Závěr
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury a dostupných zdrojů, souvisejících s danou problematikou
Zpracování teoretické části jako východiska pro navazující praktickou část
Realizace výzkumu
Zpracování získaných dat, jejich interpretace
Závěr
Seznam doporučené literatury
HLADÍK, J. Multikulturní výchova: Socializace a integrace menšin. Zlín: UTB, 2006
PRŮCHA, J. Multikulturní výchova: Příručka (nejen) pro učitele. Triton, 2006, ISBN 80-7254-866-2, ISBN 80-7318-424-9
PRŮCHA, J. Multikulturní výchova: Teorie - praxe - výzkum. Praha: ISV, 2001, ISBN 80-85866-72-2
ŘÍČAN, P. S Romy žít budeme - jde o to jak. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-250-5
NAVRÁTIL, P. a kol. Romové v české společnosti. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-741-8
ŠIŠKOVÁ, T. Menšiny a migranti v České republice. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-648-9
ŠIŠKOVÁ, T. Výchova k toleranci a proti rasismu: Multikulturní výchova v praxi. Vyd. 2., aktualiz. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-182
Učitelské noviny: Vydává GNOSIS spol. s r. o., Běchovická 26, 100 00 Praha 10 http://www.romea.cz/index.php?id=archiv/2003-01-02/141516, BEŠČECOVÁ, K. Multikulturní vzdělávání v nekulturní společnosti
Seznam doporučené literatury
HLADÍK, J. Multikulturní výchova: Socializace a integrace menšin. Zlín: UTB, 2006
PRŮCHA, J. Multikulturní výchova: Příručka (nejen) pro učitele. Triton, 2006, ISBN 80-7254-866-2, ISBN 80-7318-424-9
PRŮCHA, J. Multikulturní výchova: Teorie - praxe - výzkum. Praha: ISV, 2001, ISBN 80-85866-72-2
ŘÍČAN, P. S Romy žít budeme - jde o to jak. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-250-5
NAVRÁTIL, P. a kol. Romové v české společnosti. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-741-8
ŠIŠKOVÁ, T. Menšiny a migranti v České republice. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-648-9
ŠIŠKOVÁ, T. Výchova k toleranci a proti rasismu: Multikulturní výchova v praxi. Vyd. 2., aktualiz. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-182
Učitelské noviny: Vydává GNOSIS spol. s r. o., Běchovická 26, 100 00 Praha 10 http://www.romea.cz/index.php?id=archiv/2003-01-02/141516, BEŠČECOVÁ, K. Multikulturní vzdělávání v nekulturní společnosti
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky vedoucího:
Poskytněte bližší údaje ke způsobu výběru výzkumného vzorku.
Budou Vámi zjištěné výsledky využity v praxi?
Otázky oponenta:
1. Specifikujte více pojem "pozitivní diskriminace" Je to správný pojem?
2. Jaké vidíte cesty do budoucna v řešení otázek romského vzdělávání?
Studentka otázky vedoucího i oponenta zodpověděla.