Bakalářská práce se zabývá profilem absolventa obchodní akademie. Zahrnuje a sumarizuje tři základní činitele, které na profil absolventa působí, tj. trh práce, školní vzdělávací pro-gramy a získané kompetence absolventů. Teoretická část je věnována trhu práce, na kterém se většina absolventů po ukončení školy ocitá, vzdělávací soustavě ČR a rámcovým vzdě-lávacím programům, ze kterých vychází jednotlivé školní vzdělávací programy. Poslední díl teoretické části je věnována kompetencím žáků. Praktická část se zabývá analýzou kompetencí absolventů dle požadavků zaměstnavatelů a možností školy. Na závěr je dle analýzy je sestaven profil absolventa a jsou navržena doporučení.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis deals with the profile of the graduate business academy. It includes and summarizes the three basic factors that the profile of graduate work, i.e. the labor market, educational programs and acquired competencies of graduates. The theoretical part is de-voted to the labor market, where the majority of graduates find themselves after school, educational system in Czech Republic and general educational programs. The last part of the theoretical part is devoted to the competencies of pupils. The practical part deals with analysis of the competencies of graduates by requirements by employers and of the school. In conclusion the analysis is compiled by graduate profile and proposed recommendations.
graduate, employers, competencies, knowledge, skills, general educational programs
Rozsah průvodní práce
75
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá profilem absolventa obchodní akademie. Zahrnuje a sumarizuje tři základní činitele, které na profil absolventa působí, tj. trh práce, školní vzdělávací pro-gramy a získané kompetence absolventů. Teoretická část je věnována trhu práce, na kterém se většina absolventů po ukončení školy ocitá, vzdělávací soustavě ČR a rámcovým vzdě-lávacím programům, ze kterých vychází jednotlivé školní vzdělávací programy. Poslední díl teoretické části je věnována kompetencím žáků. Praktická část se zabývá analýzou kompetencí absolventů dle požadavků zaměstnavatelů a možností školy. Na závěr je dle analýzy je sestaven profil absolventa a jsou navržena doporučení.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis deals with the profile of the graduate business academy. It includes and summarizes the three basic factors that the profile of graduate work, i.e. the labor market, educational programs and acquired competencies of graduates. The theoretical part is de-voted to the labor market, where the majority of graduates find themselves after school, educational system in Czech Republic and general educational programs. The last part of the theoretical part is devoted to the competencies of pupils. The practical part deals with analysis of the competencies of graduates by requirements by employers and of the school. In conclusion the analysis is compiled by graduate profile and proposed recommendations.
graduate, employers, competencies, knowledge, skills, general educational programs
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti klíčových a odborných kompetencí žáků střední školy.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu klíčových a odborných kompetencí.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti klíčových a odborných kompetencí žáků střední školy.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu klíčových a odborných kompetencí.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
VETEŠKA, Jaroslav, TURECKIOVÁ, Michaela. Kompetence ve vzdělávání. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing a.s., 2008. 159 s. ISBN 978-80-247-1770-8.
HAVLÍNOVÁ, Miluše. Jak měnit a rozvíjet vlastní školu? Vyd. 1. Praha: Agentura STROM, 1994. 126 s. ISBN 80-901662-2-9.
BRDEK, Miroslav, VYCHOVÁ, Helena. Evropská vzdělávací politika: programy, principy a cíle. Praha: ASPI Publishing, s.r.o., 2004. 168 s. ISBN 80-86395-96-0.
RÝDL, Karel. Inovace školských systémů. Vyd. 1. Praha: ISV nakladatelství, 2003. 281 s. ISBN 80-86642-17-8.
Seznam doporučené literatury
VETEŠKA, Jaroslav, TURECKIOVÁ, Michaela. Kompetence ve vzdělávání. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing a.s., 2008. 159 s. ISBN 978-80-247-1770-8.
HAVLÍNOVÁ, Miluše. Jak měnit a rozvíjet vlastní školu? Vyd. 1. Praha: Agentura STROM, 1994. 126 s. ISBN 80-901662-2-9.
BRDEK, Miroslav, VYCHOVÁ, Helena. Evropská vzdělávací politika: programy, principy a cíle. Praha: ASPI Publishing, s.r.o., 2004. 168 s. ISBN 80-86395-96-0.
RÝDL, Karel. Inovace školských systémů. Vyd. 1. Praha: ISV nakladatelství, 2003. 281 s. ISBN 80-86642-17-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky vedoucího:
1. Uveďte, jaké další faktory mohou mít vliv na zaměstnanost absolventů?
2. Uveďte možné důvody vysoké míry nezaměstnanosti u absolventů ekonomických oborů.
Otázky oponenta:
Ke s. 63: Jaká navrhujete tedy "doporučení, která by mohla pomoci školám k tomu, aby absolventi byli úspěšnější při vstupu na trh práce" ?
Studentka otázky oponenta i vedoucího vhodně zodpověděla v rámci obhajoby.