Bakalářská práce je zaměřena na integraci sluchově postiženého žáka s kochleárním implantátem ve druhé třídě běžné základní školy. Edukace žáka probíhá za podpory asistenta pedagoga. Na základě každodenní spolupráce asistenta pedagoga s žákem dochází k modifikaci kroků ve výuce dle aktuálních požadavků. Cílem práce je tedy získat pro žáka optimální rámec postupů ve vzdělávání a navrhnout doporučení pro žákovu úspěšnou integraci ve škole.
Anotace v angličtině
Baccalaureate work is bent on integration of a pupil with cochlear implant into primary school second class. Education of a pupil proceeds with the help of a teacher assistant. On the basis everyday cooperation a teacher assistant with a pupil happens to modification steps in education according to actual needs. Aim work is then converts to a pupil optimum frame progress in education and suggest recommendation for a pupil successful integration at school.
Bakalářská práce je zaměřena na integraci sluchově postiženého žáka s kochleárním implantátem ve druhé třídě běžné základní školy. Edukace žáka probíhá za podpory asistenta pedagoga. Na základě každodenní spolupráce asistenta pedagoga s žákem dochází k modifikaci kroků ve výuce dle aktuálních požadavků. Cílem práce je tedy získat pro žáka optimální rámec postupů ve vzdělávání a navrhnout doporučení pro žákovu úspěšnou integraci ve škole.
Anotace v angličtině
Baccalaureate work is bent on integration of a pupil with cochlear implant into primary school second class. Education of a pupil proceeds with the help of a teacher assistant. On the basis everyday cooperation a teacher assistant with a pupil happens to modification steps in education according to actual needs. Aim work is then converts to a pupil optimum frame progress in education and suggest recommendation for a pupil successful integration at school.
Vyhledání a prostudování odborné tematicky orientované literatury.
Zpracování teoretické části práce a její pojmové zakotvení.
Řešení praktické části práce volbou vhodných metodologických nástrojů.
Na základě kvalitativní činnosti stanovení kazuistiky žáka.
Zpracování návrhu na pedagogickou individuální péči o žáka.
Částečné ověření navrženého postupu práce s žákem v rámci reedukace.
Dle dosažených výsledků interpretace doporučení pro kvalitativní výuku v praxi.
Zásady pro vypracování
Vyhledání a prostudování odborné tematicky orientované literatury.
Zpracování teoretické části práce a její pojmové zakotvení.
Řešení praktické části práce volbou vhodných metodologických nástrojů.
Na základě kvalitativní činnosti stanovení kazuistiky žáka.
Zpracování návrhu na pedagogickou individuální péči o žáka.
Částečné ověření navrženého postupu práce s žákem v rámci reedukace.
Dle dosažených výsledků interpretace doporučení pro kvalitativní výuku v praxi.
Seznam doporučené literatury
HOUDKOVÁ, Z. Sluchové postižení u dětí - komplexní péče. 1. vyd. Praha: Triton, 2005. 117 s. ISBN 80-7254-623-6.
JANOTOVÁ, N., SVOBODOVÁ, K. Integrace sluchově postiženého dítěte v mateřské a základní škole. 2. upr. vyd. Praha: Septima, 1998. 63 s. ISBN 80-7216-050-8.
POTMĚŠIL, M. A KOL. Psychologické aspekty sluchového postižení. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010. 197 s. ISBN 978-80-210-5184-3.
STRNADOVÁ, V. Hádej, co říkám aneb Odezírání je nejisté umění. Praha: Ministerstvo zdravotnictví České republiky, 1998. 158 s. ISBN 80-85047-17-9.
SVOBODOVÁ, K. Logopedická péče o děti s kochleárním implantátem. 1. vyd. Praha: Septima, 1997. 152 s. ISBN 80-7216-002-8.
Seznam doporučené literatury
HOUDKOVÁ, Z. Sluchové postižení u dětí - komplexní péče. 1. vyd. Praha: Triton, 2005. 117 s. ISBN 80-7254-623-6.
JANOTOVÁ, N., SVOBODOVÁ, K. Integrace sluchově postiženého dítěte v mateřské a základní škole. 2. upr. vyd. Praha: Septima, 1998. 63 s. ISBN 80-7216-050-8.
POTMĚŠIL, M. A KOL. Psychologické aspekty sluchového postižení. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010. 197 s. ISBN 978-80-210-5184-3.
STRNADOVÁ, V. Hádej, co říkám aneb Odezírání je nejisté umění. Praha: Ministerstvo zdravotnictví České republiky, 1998. 158 s. ISBN 80-85047-17-9.
SVOBODOVÁ, K. Logopedická péče o děti s kochleárním implantátem. 1. vyd. Praha: Septima, 1997. 152 s. ISBN 80-7216-002-8.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky vedoucího:
Jaká pravidla vzájemné spolupráce jste si s integrovaným žákem stanovila a jak se během školního roku aktualizovala?
Jaké zásadní nedostatky jste při práci s integrovaným žákem shledávala ve školním prostředí?
Otázky oponenta:
Jakým způsobem jste zaznamenávala informace z rozhovorů a pozorování? Předložte záznam získaných dat.
Popište metodu, pomocí které jste získaná data analyzovala.
Objasněte procenta výkonnosti, která uvádíte. (PhDr. Opatrný) - Stanovena byla na základě vlastní zkušenosti, z pohledu asistentky pedagoga.
Jak jste zaznamenávala informace z rozhovoru a pozorování? (Ing. Mgr. Kašpárková) - komisi byly předány náležité materiály.