Předkládaná bakalářská práce pojednává o problematice odkladů povinné školní docházky. Teoretická část je zaměřena na dítě předškolního věku, které se má začít vzdělávat na základní škole. V první a druhé kapitole se podrobněji věnuje školní zralosti, jejím znakům a příčinám školní nezralosti. Třetí kapitola je úzce zaměřena na odklad školní docházky, jakož to jedno z opatření pro nezralé děti. V práci jsou také popsány pojmy školní úspěšnost, připravenost a zdatnost a dále školní nepřipravenost a neúspěch ve škole. Praktická část se zabývá vývojem počtu dětí v prvních třídách s odkladem školní docházky a následně průzkumem postojů dnešních rodičů předškolních dětí k odkladům školní docházky.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is dealing with the issue concerning postponements of compulsory education. The theoretical part is focused on pre-school children, who are supposed to begin their education at primary school. The first and the second chapter turn to school maturity, its features and causes of school immaturity. The third chapter is closely aimed at the postponement of compulsory education as one of precautions for immature infants. The thesis also describes terms such as school successfulness, readiness and sturdiness, furthermore unreadiness for education and unsuccessfulness at school. The practical part deals with the progress in the number of children in first grades with postponement of education, which is followed by the survey of parents? attitudes towards postponements of compulsory education.
Klíčová slova
zápis do školy, školní zralost, školní úspěšnost, školní připravenost, školní zdatnost, školní nezralost, školní neúspěšnost, odklad školní docházky
Klíčová slova v angličtině
Enrolment for school, school maturity, school successfulness, school readiness, school sturdiness, school immaturity, school unsuccessfulness, postponement of education
Rozsah průvodní práce
62 s. (85 000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předkládaná bakalářská práce pojednává o problematice odkladů povinné školní docházky. Teoretická část je zaměřena na dítě předškolního věku, které se má začít vzdělávat na základní škole. V první a druhé kapitole se podrobněji věnuje školní zralosti, jejím znakům a příčinám školní nezralosti. Třetí kapitola je úzce zaměřena na odklad školní docházky, jakož to jedno z opatření pro nezralé děti. V práci jsou také popsány pojmy školní úspěšnost, připravenost a zdatnost a dále školní nepřipravenost a neúspěch ve škole. Praktická část se zabývá vývojem počtu dětí v prvních třídách s odkladem školní docházky a následně průzkumem postojů dnešních rodičů předškolních dětí k odkladům školní docházky.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is dealing with the issue concerning postponements of compulsory education. The theoretical part is focused on pre-school children, who are supposed to begin their education at primary school. The first and the second chapter turn to school maturity, its features and causes of school immaturity. The third chapter is closely aimed at the postponement of compulsory education as one of precautions for immature infants. The thesis also describes terms such as school successfulness, readiness and sturdiness, furthermore unreadiness for education and unsuccessfulness at school. The practical part deals with the progress in the number of children in first grades with postponement of education, which is followed by the survey of parents? attitudes towards postponements of compulsory education.
Klíčová slova
zápis do školy, školní zralost, školní úspěšnost, školní připravenost, školní zdatnost, školní nezralost, školní neúspěšnost, odklad školní docházky
Klíčová slova v angličtině
Enrolment for school, school maturity, school successfulness, school readiness, school sturdiness, school immaturity, school unsuccessfulness, postponement of education
Zásady pro vypracování
Vyhledání odborné literatury a zpracování rešerše na základě studia odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti předškolní pedagogiky a psychologie dítěte.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace výzkumu četnosti odkladů povinné školní docházky a výzkumu postojů rodičů k odkladům povinné školní docházky
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu a jejich shrnutí
Zásady pro vypracování
Vyhledání odborné literatury a zpracování rešerše na základě studia odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti předškolní pedagogiky a psychologie dítěte.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace výzkumu četnosti odkladů povinné školní docházky a výzkumu postojů rodičů k odkladům povinné školní docházky
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu a jejich shrnutí
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Školní zralost, Co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2569-4.
KOLLÁRIKOVÁ, PUPALA: Předškolní a primární pedagogika. Praha: Portál 2001. ISBN 80-7178-585-7
LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7178-641-1.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Školní zralost, Co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2569-4.
KOLLÁRIKOVÁ, PUPALA: Předškolní a primární pedagogika. Praha: Portál 2001. ISBN 80-7178-585-7
LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7178-641-1.
Přílohy volně vložené
Enrolment for school, school maturity, school successfulness, school readiness, school sturdiness, school immaturity, school unsuccessfulness, postponement of education
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Jaké jsou základní předpoklady hypotézy? Co musí být splněno? (Mgr. Řeháčková) Studentka - je to můj subjektivní předpoklad.