Tato bakalářská práce se zaměřuje na tvorbu návrhu individuálního vzdělávacího plánu pro nadané dítě předškolního věku vybrané na základě vlastního identifikačního procesu. V teoretické části je obsažena charakteristika pojmu nadání, charakteristika osobnosti na-daných jedinců, vyhledávání a vzdělávání nadaných. Praktická část je zaměřena na vý-zkum, jehož hlavním cílem je tvorba návrhu individuálního vzdělávacího plánu pro vybrané děti.
Anotace v angličtině
The bachelor´s thesis engage in creation of suggestion of individual educational plan for talented preschool age child selected by own process of identification.
The teoretical part consist of characterization of the ?aptitude? concept, characterization of personality of talented individual, searching and education of talented children. The practical part consist of research whose main object is creation of project suggestion of individual educational plan for selected children.
Klíčová slova
nadání, nadané dítě, vzdělávání, identifikace, individuální vzdělávací plán
Klíčová slova v angličtině
talent, talented child, education, identification, individual educational plan
Rozsah průvodní práce
65 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zaměřuje na tvorbu návrhu individuálního vzdělávacího plánu pro nadané dítě předškolního věku vybrané na základě vlastního identifikačního procesu. V teoretické části je obsažena charakteristika pojmu nadání, charakteristika osobnosti na-daných jedinců, vyhledávání a vzdělávání nadaných. Praktická část je zaměřena na vý-zkum, jehož hlavním cílem je tvorba návrhu individuálního vzdělávacího plánu pro vybrané děti.
Anotace v angličtině
The bachelor´s thesis engage in creation of suggestion of individual educational plan for talented preschool age child selected by own process of identification.
The teoretical part consist of characterization of the ?aptitude? concept, characterization of personality of talented individual, searching and education of talented children. The practical part consist of research whose main object is creation of project suggestion of individual educational plan for selected children.
Klíčová slova
nadání, nadané dítě, vzdělávání, identifikace, individuální vzdělávací plán
Klíčová slova v angličtině
talent, talented child, education, identification, individual educational plan
Zásady pro vypracování
Zpracování, rešerše, studium a analýza odborné literatury.
Vymezení klíčových pojmů problematiky nadaných.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování, rešerše, studium a analýza odborné literatury.
Vymezení klíčových pojmů problematiky nadaných.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
MACHŮ, E. Nadané děti, jejich identifikace a zařazení do vzdělávacího programu. Pedagogická orientace, 2005, č. 2, s. 12-20.
MERTIN, V. GILLERNOVÁ, I. Psychologie pro učitelky mateřské školky. Praha: Portál,s.r.o., 2010. ISBN 978-80-7367-627-8.
PIAGET, J. INHELDEROVÁ, B. Psychologie dítěte. Praha: Portál,s.r.o., 2010. ISBN 978-80-7367-798-5.
FOŘTÍK, V. FOŘTÍKOVÁ, J. Nadané dítě a rozvoj jeho schopností. Praha: Portál, s.r.o. 2007. ISBN 978-80-7367-297-3.
JURÁŠKOVÁ, J. Základy pedagogiky nadaných. Pezinok: Formát, 2003. ISBN 80-89005-11-X.
MAŇÁK, J. ŠVEC, V. Cesty pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-078-6.
Seznam doporučené literatury
MACHŮ, E. Nadané děti, jejich identifikace a zařazení do vzdělávacího programu. Pedagogická orientace, 2005, č. 2, s. 12-20.
MERTIN, V. GILLERNOVÁ, I. Psychologie pro učitelky mateřské školky. Praha: Portál,s.r.o., 2010. ISBN 978-80-7367-627-8.
PIAGET, J. INHELDEROVÁ, B. Psychologie dítěte. Praha: Portál,s.r.o., 2010. ISBN 978-80-7367-798-5.
FOŘTÍK, V. FOŘTÍKOVÁ, J. Nadané dítě a rozvoj jeho schopností. Praha: Portál, s.r.o. 2007. ISBN 978-80-7367-297-3.
JURÁŠKOVÁ, J. Základy pedagogiky nadaných. Pezinok: Formát, 2003. ISBN 80-89005-11-X.
MAŇÁK, J. ŠVEC, V. Cesty pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-078-6.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky vedoucího:
1. Vysvětlete, jak jste vybrala nadané děti pro účely sepsání kasuistiky. Kolik celkem dětí bylo nominováno do skupiny "nadaných"?
2. Existují u nás specializované mateřské školy pro intelektově nadané? Pokud ano, kde? Jaké obohacující aktivity nabízí těmto dětem na rozdíl od běžné mateřské školy?
Otázky oponenta:
Z jakého zdroje máte tabulku na str. 21 - 22?
Co je to za dosud chybějící článek, o kterém se zmiňujete na str. 23 (Bílá kniha)?
Z jaké pracovní, či jiné pozice jste se ujala tvorby IPV v MŠ?
Jaká úskalí myslíte, že může přinést sestavení IVP nepedagogickým pracovníkem.
Studentka otázky adekvátně zodpověděla.