Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: Vztah mezi filmovým žánrem a jeho obrazovým řešením 2. Praktická část: Hraný film "Problémy" - kamera
Teoretická diplomová práce se zabývá obrazovým řešením filmového žánru, což je téma
velmi obsáhlé, jelikož se žánry i vyjadřovací prostředky kameramana od počátku kinema-
tografie různě vyvíjely, měnily a prolínaly, nejen v závislosti na historii, ale také na odliš-
nosti jednotlivých národních kinematografií. Cílem této práce tedy není podrobná studie,
ale poukázání na základní vyjadřovací prostředky a odlišnosti jednotlivých žánrů, které
u nich převažují. Nejprve se práce věnuje žánru jako takovému, následně popisuje vyjadřo-
vací prostředky kameramana a nakonec jejich propojení v jednotlivých žánrech na konkrét-
ních příkladech.
Anotace v angličtině
This theoretical thesis is about visual expression in connection to film genre. At first it is shortly
about meaning of film genre. In the middle part it describes basic tools of director of pho-
tography like light, colour, composition, special efects etc. And finally tehre is connection
between visual expression and specific film genres. This theme is very wide, so I have de-
cided to write this thesis like guide whith basic informations.
Klíčová slova
filmový žánr, kamera, obraz, světlo, kompozice, barva, filmové triky, wes-
tern, komedie, sci-fi, katastrofický film, horor, akční film, dobrodružný film, gangsterka,
krimi, detektivka, fantasy, muzikál, road movie, historický film, válečný film, film noir,
dokumentární film
Klíčová slova v angličtině
film genre, camera, picture, light, composition, colour, special effects, western,
comedy film, sci-fi film, disaster film, horror film, action film, adventure film, gangster
film, crime film, fantasy film, musical film, road movie, history film, war film, film noir,
documentary film
Rozsah průvodní práce
107 s (174 442 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Teoretická diplomová práce se zabývá obrazovým řešením filmového žánru, což je téma
velmi obsáhlé, jelikož se žánry i vyjadřovací prostředky kameramana od počátku kinema-
tografie různě vyvíjely, měnily a prolínaly, nejen v závislosti na historii, ale také na odliš-
nosti jednotlivých národních kinematografií. Cílem této práce tedy není podrobná studie,
ale poukázání na základní vyjadřovací prostředky a odlišnosti jednotlivých žánrů, které
u nich převažují. Nejprve se práce věnuje žánru jako takovému, následně popisuje vyjadřo-
vací prostředky kameramana a nakonec jejich propojení v jednotlivých žánrech na konkrét-
ních příkladech.
Anotace v angličtině
This theoretical thesis is about visual expression in connection to film genre. At first it is shortly
about meaning of film genre. In the middle part it describes basic tools of director of pho-
tography like light, colour, composition, special efects etc. And finally tehre is connection
between visual expression and specific film genres. This theme is very wide, so I have de-
cided to write this thesis like guide whith basic informations.
Klíčová slova
filmový žánr, kamera, obraz, světlo, kompozice, barva, filmové triky, wes-
tern, komedie, sci-fi, katastrofický film, horor, akční film, dobrodružný film, gangsterka,
krimi, detektivka, fantasy, muzikál, road movie, historický film, válečný film, film noir,
dokumentární film
Klíčová slova v angličtině
film genre, camera, picture, light, composition, colour, special effects, western,
comedy film, sci-fi film, disaster film, horror film, action film, adventure film, gangster
film, crime film, fantasy film, musical film, road movie, history film, war film, film noir,
documentary film
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-ROM. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo předložte na 3 ks DVD ve formátu DVD-video (nosiče řádně popište).
Součástí celé práce budou vyplněné a předané Prohlášení autora diplomové práce a podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-ROM. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo předložte na 3 ks DVD ve formátu DVD-video (nosiče řádně popište).
Součástí celé práce budou vyplněné a předané Prohlášení autora diplomové práce a podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně.
Seznam doporučené literatury
"Žánr ve filmu", Národní filmový archiv, Praha 2004
"Žánry v hraném filmu", David Jan Novotný, FAMU, Praha 2000
"Nová filmová historie", Petr Szczepanik(editor), Herrman & synové, Praha 2004
"Dějiny filmu" Thompson Bordwell
+ další a webové stránky
Seznam doporučené literatury
"Žánr ve filmu", Národní filmový archiv, Praha 2004
"Žánry v hraném filmu", David Jan Novotný, FAMU, Praha 2000
"Nová filmová historie", Petr Szczepanik(editor), Herrman & synové, Praha 2004
"Dějiny filmu" Thompson Bordwell
+ další a webové stránky