Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: Zvuková dramaturgie animovaného filmu, použití archivní a komponované hudby 2. Praktická část: Série animovaných filmů - hudba a zvuk
- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině
Hlavní téma
1. Teoretická část: Zvuková dramaturgie animovaného filmu, použití archivní a komponované hudby
2. Praktická část: Série animovaných filmů - hudba a zvuk
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part: Sound Dramaturgy in Animated Films. Using Archival or Composed Music. 2. Practical Part:
Series of Animated Shorts - Sound Design Including Self-Composed Music
Název dle studenta
1. Teoretická část: Zvuková dramaturgie animovaného filmu, použití archivní a komponované hudby 2. Praktická část: Série animovaných filmů - hudba a zvuk
Tato práce studuje vztahy mezi obrazovou a zvukovou složkou animovaného filmu. Ve své úvodní části se zaobírá analýzou jednotlivých pojmů a technologických složek, animačních technik a základních druhů zvukových prostředků využívaných v animovaných filmech. V části druhé se podrobněji věnuje koncipování hudební složky s ohledem na zamýšlené sdělení divákovi, informativní či emotivní, dále pak opisuje některé z principů, zásad a možností začlenění komponované nebo archivní hudby do struktury animovaných snímků.
Anotace v angličtině
This thesis concentrates on relations between the audio and the visual side of an animated movie. In the first section, the essay analyzes terminology used in technological processes and also analyzes the relations between the audial and the visual layers. It also explains the usual techniques of animation and the commonly used means of expression by the sound designers. In the second part of this thesis I closely describe conceiving the musical side of an animated film in a relation to represent the intended informational and emotional value. Then, I also describe some of the routinely used principles, rules and possibilities in inserting originally composed or archival music into the structure of an animated movie.
Tato práce studuje vztahy mezi obrazovou a zvukovou složkou animovaného filmu. Ve své úvodní části se zaobírá analýzou jednotlivých pojmů a technologických složek, animačních technik a základních druhů zvukových prostředků využívaných v animovaných filmech. V části druhé se podrobněji věnuje koncipování hudební složky s ohledem na zamýšlené sdělení divákovi, informativní či emotivní, dále pak opisuje některé z principů, zásad a možností začlenění komponované nebo archivní hudby do struktury animovaných snímků.
Anotace v angličtině
This thesis concentrates on relations between the audio and the visual side of an animated movie. In the first section, the essay analyzes terminology used in technological processes and also analyzes the relations between the audial and the visual layers. It also explains the usual techniques of animation and the commonly used means of expression by the sound designers. In the second part of this thesis I closely describe conceiving the musical side of an animated film in a relation to represent the intended informational and emotional value. Then, I also describe some of the routinely used principles, rules and possibilities in inserting originally composed or archival music into the structure of an animated movie.
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh. Formální podoba 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-ROM. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Audiovizuální výstup předložte na 3 ks DVD ve formátu DVD-video a 1 ks MiniDV (nosiče řádně popište).
Součástí celé práce budou vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA, Prohlášení autora diplomové práce a podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh. Formální podoba 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-ROM. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Audiovizuální výstup předložte na 3 ks DVD ve formátu DVD-video a 1 ks MiniDV (nosiče řádně popište).
Součástí celé práce budou vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA, Prohlášení autora diplomové práce a podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně.
Seznam doporučené literatury
Baran, Ludvík: Audiovizuální prostředky (SNTL 1978).
Bláha, Ivo: Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla (FAMU 1995).
Goldmark, Daniel: The Cartoon Music Book (A Capella Books, 2002)
Hůrka, Miloslav: Estetika zvuku ve filmu (Filmový ústav 1965).
Hůrka, Miloslav: Když se řekne zvukový film (Český filmový ústav 1991).
Grečnár, Ján: Filmová hudba od nápadu po soundtrack (Ústav hudobnej vedy Bratislava 2005).
Kuna, Milan: Zvuk a hudba ve filmu: k analýze zvukové dramaturgie filmu (Praha Panton, 1957).
Seznam doporučené literatury
Baran, Ludvík: Audiovizuální prostředky (SNTL 1978).
Bláha, Ivo: Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla (FAMU 1995).
Goldmark, Daniel: The Cartoon Music Book (A Capella Books, 2002)
Hůrka, Miloslav: Estetika zvuku ve filmu (Filmový ústav 1965).
Hůrka, Miloslav: Když se řekne zvukový film (Český filmový ústav 1991).
Grečnár, Ján: Filmová hudba od nápadu po soundtrack (Ústav hudobnej vedy Bratislava 2005).
Kuna, Milan: Zvuk a hudba ve filmu: k analýze zvukové dramaturgie filmu (Praha Panton, 1957).
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Ohodnocení diplomové práce podle posudků
Vedoucí teoretické části: A-výborně
Oponent teoretické části: A-výborně
Vedoucí praktické části: A-výborně
Oponent praktické části: A-výborně
Student zodpovězením otázek ohledně kompozice hudby pro animovaný film - praktické zkušenosti , obhájil svou diplomovou práci.