Tato práce pojednává o možnostech, kterými disponuje kameraman při tvorbě vizuálního díla k ovlivňování narativních i psychických stavů percipienta. Pojednává o známých kánonech teoretických i praktických výrazových prostředků, které jsou rozděleny do pěti kapitol. Pohyb, barva, světlo, kompozice a optika, které rozebírá spíše na rovině teoretické než technické.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis discusses cameraman´s possibilities in a creation of visual works that influence the narrative and psychological state of the recipient (spectator). It is also dealing with known canons of theoretical and practical expression means, which are divided into five chapters. Motion, colour, light, composition and optics, which is discussed on a theoretical level, rather than technical.
Tato práce pojednává o možnostech, kterými disponuje kameraman při tvorbě vizuálního díla k ovlivňování narativních i psychických stavů percipienta. Pojednává o známých kánonech teoretických i praktických výrazových prostředků, které jsou rozděleny do pěti kapitol. Pohyb, barva, světlo, kompozice a optika, které rozebírá spíše na rovině teoretické než technické.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis discusses cameraman´s possibilities in a creation of visual works that influence the narrative and psychological state of the recipient (spectator). It is also dealing with known canons of theoretical and practical expression means, which are divided into five chapters. Motion, colour, light, composition and optics, which is discussed on a theoretical level, rather than technical.
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh. Formální podoba 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-ROM. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo předložte na 3 ks DVD ve formátu DVD-video a 1 ks MiniDV (nosiče řádně popište).
Součástí celé práce budou vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA, Prohlášení autora bakalářské práce a podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh. Formální podoba 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-ROM. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo předložte na 3 ks DVD ve formátu DVD-video a 1 ks MiniDV (nosiče řádně popište).
Součástí celé práce budou vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA, Prohlášení autora bakalářské práce a podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně.
Seznam doporučené literatury
Dějiny filmu - Kristin Thompsonová, David Bordwell
Nová filmová historie - Szczepanik
Film a doba - čtvrtletník
Seznam doporučené literatury
Dějiny filmu - Kristin Thompsonová, David Bordwell
Nová filmová historie - Szczepanik
Film a doba - čtvrtletník
Přílohy volně vložené
1x CD-ROM teoretická část bakalářské práce v elektronické pdf formě.