Ve své bakalářské práci jsem se snažil o proniknutí do světa hereckého umění.
Začal jsem u divadelního herectví a nahlédl do jeho metod, zvláště Diderotovi a Stanislavského. Přes ně jsem se dostal k herectví v podmínkách filmového natáčení. Získal jsem tak poznatky o rozdílnosti práce u divadla a filmu. Nakonec jsem se věnoval vzájemnému tvůrčímu vztahu herce a režiséra, který může mít mnoho podob a zásad.
U některých částí jsem k získaným informacím přiložil vlastní zkušenosti.
Anotace v angličtině
In my bachelor work I tried to penetrate into actor?s art.
I started at theatre acting and looked inside its methods ? Diderot?s and Stanislavski?s. From them I continued to acting in conditions of filmmaking. It helped me to acquired knowledge about differences between theatre and film acting. In the end my interest fell to relationship between actors and directors which can have many forms and principles.
At some chapters I put my personal experience to improve the text.
Klíčová slova
herec, herectví, Stanislavský, systém, metoda, režisér
Klíčová slova v angličtině
actor, acting, Stanislavskij, system, method, director
Rozsah průvodní práce
41 s. (77 081 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své bakalářské práci jsem se snažil o proniknutí do světa hereckého umění.
Začal jsem u divadelního herectví a nahlédl do jeho metod, zvláště Diderotovi a Stanislavského. Přes ně jsem se dostal k herectví v podmínkách filmového natáčení. Získal jsem tak poznatky o rozdílnosti práce u divadla a filmu. Nakonec jsem se věnoval vzájemnému tvůrčímu vztahu herce a režiséra, který může mít mnoho podob a zásad.
U některých částí jsem k získaným informacím přiložil vlastní zkušenosti.
Anotace v angličtině
In my bachelor work I tried to penetrate into actor?s art.
I started at theatre acting and looked inside its methods ? Diderot?s and Stanislavski?s. From them I continued to acting in conditions of filmmaking. It helped me to acquired knowledge about differences between theatre and film acting. In the end my interest fell to relationship between actors and directors which can have many forms and principles.
At some chapters I put my personal experience to improve the text.
Klíčová slova
herec, herectví, Stanislavský, systém, metoda, režisér
Klíčová slova v angličtině
actor, acting, Stanislavskij, system, method, director
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-ROM. Dále 2 ks
práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v
elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte
závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo předložte na 1 ks CD (nosič řádně popište) a 3 ks scénáře v kroužkové vazbě (řádně popsané).
Součástí celé práce budou vyplněné a předané formuláře Prohlášení autora bakalářské práce a podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-ROM. Dále 2 ks
práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v
elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte
závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo předložte na 1 ks CD (nosič řádně popište) a 3 ks scénáře v kroužkové vazbě (řádně popsané).
Součástí celé práce budou vyplněné a předané formuláře Prohlášení autora bakalářské práce a podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně.
Seznam doporučené literatury
Vostrý - Režie je umění
Vostrý - O hercích a herectví
Stanislavskij - Moje výchova k herectví
Stanislavskij - Dotvoření herce
Kopecký - Herecký paradox
Diderot - Dramatický paradox
Seznam doporučené literatury
Vostrý - Režie je umění
Vostrý - O hercích a herectví
Stanislavskij - Moje výchova k herectví
Stanislavskij - Dotvoření herce
Kopecký - Herecký paradox
Diderot - Dramatický paradox
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Ohodnocení obou částí bakalářské práce
Vedoucí teoretické části: B-velmi dobře
Oponent teoretické části: C-dobře
Vedoucí praktické části: B-velmi dobře
Oponent praktické části: E-dostatečně
Student odpovědí na otázky:
- co je tématem filmu
- popište úlohu antagonistu ve filmovém příběhu
-rozanalyzujte slovně některé se "šoků" ve Vašem filmu z hlediska AV skladby
a následující rozpravě obhájil závěrečnou práci.