Cílem této práce je shrnout hlavní principy používané při plánování záběrů u hraného filmu. Znalosti získané v průběhu natáčení studentských filmů jsou rozšířené o teoretické výklady z odborných publikací. Souvislosti, kombinující různé postupy při záběrování, jsou však do jisté míry odrazem individuálního tvůrčího stylu hlavních složek filmového štábu. Některá pravidla jsou však obecně platná již řadu let a pro filmové tvůrce představují základ celé práce.
Anotace v angličtině
The objective of this work is to summarize main principles used in shot planning of feature film. The knowledge which I got in shooting of student films is extended by theoretical explanations from professional publications. Visualization can be different, because of individual creative style of the main components of the film crew. Some rules are generally valid for many years and they form fundamentals of whole filmmaker´s work.
Klíčová slova
Záběrování, obrazové zpracování, storyboard, působnost, osa, vnímání.
Klíčová slova v angličtině
Vizualization, shot, storyboard, perception, feeling, line of action.
Rozsah průvodní práce
35 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je shrnout hlavní principy používané při plánování záběrů u hraného filmu. Znalosti získané v průběhu natáčení studentských filmů jsou rozšířené o teoretické výklady z odborných publikací. Souvislosti, kombinující různé postupy při záběrování, jsou však do jisté míry odrazem individuálního tvůrčího stylu hlavních složek filmového štábu. Některá pravidla jsou však obecně platná již řadu let a pro filmové tvůrce představují základ celé práce.
Anotace v angličtině
The objective of this work is to summarize main principles used in shot planning of feature film. The knowledge which I got in shooting of student films is extended by theoretical explanations from professional publications. Visualization can be different, because of individual creative style of the main components of the film crew. Some rules are generally valid for many years and they form fundamentals of whole filmmaker´s work.
Klíčová slova
Záběrování, obrazové zpracování, storyboard, působnost, osa, vnímání.
Klíčová slova v angličtině
Vizualization, shot, storyboard, perception, feeling, line of action.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh. Formální podoba 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-ROM. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo předložte na 3 ks DVD ve formátu DVD-video a 1 ks MiniDV (nosiče řádně popište).
Součástí celé práce budou vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA, Prohlášení autora bakalářské práce a podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh. Formální podoba 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-ROM. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo předložte na 3 ks DVD ve formátu DVD-video a 1 ks MiniDV (nosiče řádně popište).
Součástí celé práce budou vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA, Prohlášení autora bakalářské práce a podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně.
Seznam doporučené literatury
Master Shots, Christopher Kenworthy
Film Directing Shot by Shot, Steven D. Katz
Úcta ke světlu, Sven Nykvist
Seznam doporučené literatury
Master Shots, Christopher Kenworthy
Film Directing Shot by Shot, Steven D. Katz
Úcta ke světlu, Sven Nykvist
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Ohodnocení obou částí bakalářské práce
Vedoucí teoretické části: B-velmi dobře
Oponent teoretické části: A-výborně
Vedoucí praktické části: A-výborně
Oponent praktické části: A-výborně
Student zodpovězením otázek o úhlech záběrů, barevné tonalitě, ose a následné rozpravě obhájil svou závěrečnou práci.