Bakalářská práce je zaměřena na definování zátěží, které vedou k asociálnímu chování mladistvých a možnosti pomoci. V teoretické části jsou uvedeny poruchy chování, zátěže, se kterými se setkává mladistvý. Dále je zde popsána rodina, její funkce a výchova. Podrobně je představen státní i nestátní sektor zabývající se péčí a pomocí zejména na úseku práce s dětmi a mládeží. V praktické části jsou uvedeny čtyři kazuistiky.
Anotace v angličtině
The main aim of the final essay is to define the predispositions to the asocial behaviour amongst teenagers and suggest possible help. The theoretical part describes conduct disorder and disstress, which teenagers face. This part also includes the description of the family and focuses on its main function and upbringing. Detailed analysis of the institutions (including both state and private sector), which try to offer help and care to childern and teenagers, is presented. The practical part describes four case studies.
Klíčová slova
Mladistvý, poruchy chování, zátěže, rodina, výchova, pomoc
Klíčová slova v angličtině
Juvenile, conduct disorder, loads, family, education, help
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na definování zátěží, které vedou k asociálnímu chování mladistvých a možnosti pomoci. V teoretické části jsou uvedeny poruchy chování, zátěže, se kterými se setkává mladistvý. Dále je zde popsána rodina, její funkce a výchova. Podrobně je představen státní i nestátní sektor zabývající se péčí a pomocí zejména na úseku práce s dětmi a mládeží. V praktické části jsou uvedeny čtyři kazuistiky.
Anotace v angličtině
The main aim of the final essay is to define the predispositions to the asocial behaviour amongst teenagers and suggest possible help. The theoretical part describes conduct disorder and disstress, which teenagers face. This part also includes the description of the family and focuses on its main function and upbringing. Detailed analysis of the institutions (including both state and private sector), which try to offer help and care to childern and teenagers, is presented. The practical part describes four case studies.
Klíčová slova
Mladistvý, poruchy chování, zátěže, rodina, výchova, pomoc
Klíčová slova v angličtině
Juvenile, conduct disorder, loads, family, education, help
Zásady pro vypracování
Zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách". Dále podle dalších materiálů, které jsou obsaženy v seznamu literatury připojeného k tomuto studijnímu textu. Bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
Bakalářská práce bude zaměřena:
- na specifikaci zátěží mladistvých vedoucí k asociálnímu chování
- na rodinu asociálního mladistvého jedince
- na činnost státních a nestátních (neziskových) organizací
- na preventivní činnost s asociálními mladistvými, na řešení zátěží a
delikvence formami sociální pedagogiky
Zásady pro vypracování
Zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách". Dále podle dalších materiálů, které jsou obsaženy v seznamu literatury připojeného k tomuto studijnímu textu. Bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
Bakalářská práce bude zaměřena:
- na specifikaci zátěží mladistvých vedoucí k asociálnímu chování
- na rodinu asociálního mladistvého jedince
- na činnost státních a nestátních (neziskových) organizací
- na preventivní činnost s asociálními mladistvými, na řešení zátěží a
delikvence formami sociální pedagogiky
Seznam doporučené literatury
Radvan Eduard, Vavřík Michal Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách, Brno, IMS, 2009
Gavora Peter Úvod do pedagogického výskumu, Bratislava, 1999, ISBN 80-85931-79-8
Kraus Blahoslav, Poláčková Věra Člověk, prostředí, výchova k otázkám sociální pedagogiky, Brno, 2001, ISBN 80-7315-004-2
Kraus Blahoslav, Hroncová Jolana a kol. Sociální patologie, Hradec Králové, 1998, ISBN 20070712
Matoušek Oldřich Rodina jako instituce a vztahová síť, Sociologické nakladatelství, Praha, 1993. ISBN 80-86429199
Řehoř Antonín Metodické pokyny pro zpracování bakalářské práce, Brno, IMS, 2009
Zákon o rodině č. 94/1963 Sb. ve znění novel
Zákon o sociálně-právní ochraně dětí č. 359/1999 Sb. ve znění novel
Zákon o soudnictví ve věcech mládeže č. 218/2003 Sb. ve znění novel
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována.
Seznam doporučené literatury
Radvan Eduard, Vavřík Michal Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách, Brno, IMS, 2009
Gavora Peter Úvod do pedagogického výskumu, Bratislava, 1999, ISBN 80-85931-79-8
Kraus Blahoslav, Poláčková Věra Člověk, prostředí, výchova k otázkám sociální pedagogiky, Brno, 2001, ISBN 80-7315-004-2
Kraus Blahoslav, Hroncová Jolana a kol. Sociální patologie, Hradec Králové, 1998, ISBN 20070712
Matoušek Oldřich Rodina jako instituce a vztahová síť, Sociologické nakladatelství, Praha, 1993. ISBN 80-86429199
Řehoř Antonín Metodické pokyny pro zpracování bakalářské práce, Brno, IMS, 2009
Zákon o rodině č. 94/1963 Sb. ve znění novel
Zákon o sociálně-právní ochraně dětí č. 359/1999 Sb. ve znění novel
Zákon o soudnictví ve věcech mládeže č. 218/2003 Sb. ve znění novel
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studentky
2. Otázky vedoucího a oponenta BP - viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. PhDr. Olejníček: Volba názvu práce.
PhDr. Beran: Vysvětlete proč jste volila tento metodologický postup.
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem