Bakalářská práce pojednává o asertivní výchově dítěte k prosociálnímu chování. Hovoří o pojmech asertivita, asertivní komunikace a její pravidla. Jsou zde charakterizovány jednotlivé způsoby chování ? asertivní, agresivní, pasivní a manipulativní. Zabývá se socializací dítěte a jeho výchovou k asertivitě.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is dealing with assertive education of a child to prosocial behavior. It discusses the terms of assertiveness, assertive communication and its rules. There are characterized different ways of behaving - assertive, aggressive, passive and manipulative . It also handels socialization of a child and its upbringing to assertiveness.
Assertiveness, assertive behavior, assertive methods, socialization of a child, children´s education to assertivenes.
Rozsah průvodní práce
60 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o asertivní výchově dítěte k prosociálnímu chování. Hovoří o pojmech asertivita, asertivní komunikace a její pravidla. Jsou zde charakterizovány jednotlivé způsoby chování ? asertivní, agresivní, pasivní a manipulativní. Zabývá se socializací dítěte a jeho výchovou k asertivitě.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is dealing with assertive education of a child to prosocial behavior. It discusses the terms of assertiveness, assertive communication and its rules. There are characterized different ways of behaving - assertive, aggressive, passive and manipulative . It also handels socialization of a child and its upbringing to assertiveness.
Assertiveness, assertive behavior, assertive methods, socialization of a child, children´s education to assertivenes.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS ?Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách? (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na charakteristiku asertivních forem komunikace a přístupy k výchově dětí i mládeže;
- na rozvoj a socializaci mladého člověka ke zdravému sebeprosazování se v životě;
- na výchovu k prosociálnímu chování u dětí a mladistvích;
Součástí práce bude drobný průzkum.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS ?Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách? (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na charakteristiku asertivních forem komunikace a přístupy k výchově dětí i mládeže;
- na rozvoj a socializaci mladého člověka ke zdravému sebeprosazování se v životě;
- na výchovu k prosociálnímu chování u dětí a mladistvích;
Součástí práce bude drobný průzkum.
Seznam doporučené literatury
Gavora, Petr: Úvod do pedagogického výzkumu, Brno: Paido, 2000
Kraus, Blahoslav, Poláčková, Věra: Člověk ? prostředí ? výchova K otázkám sociální pedagogiky, Brno: Paido 2001
Radvan, Eduard, Vavřík, Michal: Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách, Brno: BonnyPress, 2009
Řehoř, Antonín: Metodické pokyny pro zpracování bakalářské práce, Brno: 2009
Biddulph, Steve: Proč jsou šťastné děti šťastné, Praha: Portál, 2006
Biddulph, Steve: Tajemství výchovy šťastných dětí, Praha: Portál, 2009
Prekopová, Jiřina, Schweizerová, Christel: Děti jsou hosté, kteří hledají cestu, Praha: Portál, 2003
Watzlawick, Paul, Bavelasová, Janet, Jackson, Don, Pragmatika lidské komunikace: interakční vzorce, patologie, paradoxy, Konfrontace, 1999
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Gavora, Petr: Úvod do pedagogického výzkumu, Brno: Paido, 2000
Kraus, Blahoslav, Poláčková, Věra: Člověk ? prostředí ? výchova K otázkám sociální pedagogiky, Brno: Paido 2001
Radvan, Eduard, Vavřík, Michal: Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách, Brno: BonnyPress, 2009
Řehoř, Antonín: Metodické pokyny pro zpracování bakalářské práce, Brno: 2009
Biddulph, Steve: Proč jsou šťastné děti šťastné, Praha: Portál, 2006
Biddulph, Steve: Tajemství výchovy šťastných dětí, Praha: Portál, 2009
Prekopová, Jiřina, Schweizerová, Christel: Děti jsou hosté, kteří hledají cestu, Praha: Portál, 2003
Watzlawick, Paul, Bavelasová, Janet, Jackson, Don, Pragmatika lidské komunikace: interakční vzorce, patologie, paradoxy, Konfrontace, 1999
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studentky
2. Otázky vedoucího a oponenta BP - viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. PhDr. Palovčíková: Vztah problematiky k sociální pedagogice.
- odpověděla dobře