Hlavním cílem této práce je popis možností využití sociální sítě Facebook pro reklamní účely.
Teoretická část práce je zaměřena na internet a internetovou reklamu. Také přináší po-drobnou charakteristiku uživatele internetu. Práce dále srovnává reklamu na internetu s tradičními formami reklamy a ukazuje její výhody a nevýhody.
Praktická část je orientována přímo na Facebook a jeho komerční využití. Součástí práce je reklamní kampaň pro kosmetický salon provedena prostřednictvím Facebooku, její vyhod-nocení a porovnání s jinými formami internetové reklamy. Na konci práce jsou uvedeny výsledky vlastního výzkumu na téma "Fenomén reklamy na Facebooku".
Anotace v angličtině
The main aim of this thesis is a description of posssible options of using Facebook for ad-vertisement.
Theoretical part of this thesis is focused on internet and internet advertising. It provides a detailed description of internet user as well. Furthermore, the thesis compares internet ad-vertising with traditional forms of advertising and shows the advantages and disadvantages.
The main aim of the practical part is to briefly describe possibilities of commercial usage of Facebook. Part of the thesis is advertising campaign for beauty salon made on Facebook, its evaluation and comparison to other forms of advertisement. The thesis is concluded by results of research on "Phenomenon advertising on Facebook."
Klíčová slova
Internet, internetová reklama, Facebook, sociální síť,
Klíčová slova v angličtině
Internet, internet advertising, Facebook, social network
Rozsah průvodní práce
68 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem této práce je popis možností využití sociální sítě Facebook pro reklamní účely.
Teoretická část práce je zaměřena na internet a internetovou reklamu. Také přináší po-drobnou charakteristiku uživatele internetu. Práce dále srovnává reklamu na internetu s tradičními formami reklamy a ukazuje její výhody a nevýhody.
Praktická část je orientována přímo na Facebook a jeho komerční využití. Součástí práce je reklamní kampaň pro kosmetický salon provedena prostřednictvím Facebooku, její vyhod-nocení a porovnání s jinými formami internetové reklamy. Na konci práce jsou uvedeny výsledky vlastního výzkumu na téma "Fenomén reklamy na Facebooku".
Anotace v angličtině
The main aim of this thesis is a description of posssible options of using Facebook for ad-vertisement.
Theoretical part of this thesis is focused on internet and internet advertising. It provides a detailed description of internet user as well. Furthermore, the thesis compares internet ad-vertising with traditional forms of advertising and shows the advantages and disadvantages.
The main aim of the practical part is to briefly describe possibilities of commercial usage of Facebook. Part of the thesis is advertising campaign for beauty salon made on Facebook, its evaluation and comparison to other forms of advertisement. The thesis is concluded by results of research on "Phenomenon advertising on Facebook."
Klíčová slova
Internet, internetová reklama, Facebook, sociální síť,
Klíčová slova v angličtině
Internet, internet advertising, Facebook, social network
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické podklady k tématu, charakterizujte vývoj internetu a internetové reklamy.
2. Stanovte cíle, metody a hypotézy práce.
3. Proveďte kvantitativní výzkumné šetření o vzorku minimálně 100 lidí s cílem získání podrobnějších informací o chování lidí na Facebooku.
4. Pro firmu Salon přírodní kosmetiky proveďte reklamní kampaň na Facebooku. Zjistěte výsledky, porovnejte statistiky s již dříve realizovanou internetovou inzercí, předložte grafy a zhodnoťte přínos.
5. Zhodnoťte osobní i odborný přínos práce, verifikujte hypotézy. Napište Váš subjektivní názor na budoucnost Facebooku jako prostředku reklamy.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické podklady k tématu, charakterizujte vývoj internetu a internetové reklamy.
2. Stanovte cíle, metody a hypotézy práce.
3. Proveďte kvantitativní výzkumné šetření o vzorku minimálně 100 lidí s cílem získání podrobnějších informací o chování lidí na Facebooku.
4. Pro firmu Salon přírodní kosmetiky proveďte reklamní kampaň na Facebooku. Zjistěte výsledky, porovnejte statistiky s již dříve realizovanou internetovou inzercí, předložte grafy a zhodnoťte přínos.
5. Zhodnoťte osobní i odborný přínos práce, verifikujte hypotézy. Napište Váš subjektivní názor na budoucnost Facebooku jako prostředku reklamy.
Seznam doporučené literatury
BEDNARČÍK, Zdeněk. Marketingový výzkum. Vyd. 1. Karviná : Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2008. 176 s. ISBN 978-80-7248-489-8.
DĚDIČEK, Dominik. 333 tipů a triků pro Facebook. Brno : Computer Press, 2010. 240 s. ISBN :978-80-251-2963-0.
Fenomén Facebook. [s.l.] : Jakub Čamek, 2010. 120 s. ISBN 978-80-90764-0-0.
JANOUCH, Viktor . Internetový marketing. Brno : Computer Press, 2010. 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7.
KOTLER, Philip ; ARMSTRONG, Gary. Marketing. Praha : Grada Publishing a.s., 2007. 856 s. ISBN 80-247-0513-3.
SHIH, Clara Chung-wai. Vydělávejte na Facebooku : jak využít sociální sítě k oslovení nových zákazníků, vytvoření lepších produktů a zvýšení prodejů. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2010. 246 s. ISBN 978-80-251-2833-6.
Seznam doporučené literatury
BEDNARČÍK, Zdeněk. Marketingový výzkum. Vyd. 1. Karviná : Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2008. 176 s. ISBN 978-80-7248-489-8.
DĚDIČEK, Dominik. 333 tipů a triků pro Facebook. Brno : Computer Press, 2010. 240 s. ISBN :978-80-251-2963-0.
Fenomén Facebook. [s.l.] : Jakub Čamek, 2010. 120 s. ISBN 978-80-90764-0-0.
JANOUCH, Viktor . Internetový marketing. Brno : Computer Press, 2010. 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7.
KOTLER, Philip ; ARMSTRONG, Gary. Marketing. Praha : Grada Publishing a.s., 2007. 856 s. ISBN 80-247-0513-3.
SHIH, Clara Chung-wai. Vydělávejte na Facebooku : jak využít sociální sítě k oslovení nových zákazníků, vytvoření lepších produktů a zvýšení prodejů. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2010. 246 s. ISBN 978-80-251-2833-6.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil zkušební komisi svoji bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího práce i oponenta.
1.Osobní a firemní stránky na Facebooku se i díky novým aplikacím se správou dalších subjektů začínají lišit. Myslíte si, že by mohlo dojít k jejich úplnému rozdělení? Nebo je mix osobního a firemního právě vhodný pro reklamu typu WOM? (Šula, ot. dle posudku.)
Student plně zodpověděl otázku.
2.Setkal jste se s nějakým výzkumem na maximální kvantitu "přátel" u jednoho uživatele? (Šula, ot. dle posudku.)
Student plně zodpověděl otázku.
Byl položen dotaz na ochranu soukromí osobních dat na Facebooku. (prof. Pavelka)
Student plně odpověděl na položenou otázku.