Práce se zabývá především analýzou vybraných prvků corporate design a jiných faktorů, které ovlivňovaly a ovlivňují postoj cílové skupiny ke značce a jejímu pojetí. Teoretická část definuje a objasňuje jednotlivé prvky corporate design, historie, komunikace a chápání značky, což je potom uplatněno v analýze zvoleného produktu. Praktická část se kromě zmíněného taktéž zaměřuje na postoj cílové skupiny k aktuální komunikaci.
Anotace v angličtině
The thesis deals mainly with the analysis of various aspects of the corporate design and other factors which has influenced and still influences the attitude of the target group towards the brand and its concept. The theoretical part defines and explains particular aspects of the corporate design, history, communication and apprehension of the brand. These theoretical findings are applied in practice in the analysis of the chosen product. The practical part also concentrates on the attitude of the target group towards the actual communication.
brand, history, development, Becherovka, corporate design, logotype, typografy, colour, packing design, archetype, storytelling, communication mix, trademark, research
Rozsah průvodní práce
64 s. (82 568 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá především analýzou vybraných prvků corporate design a jiných faktorů, které ovlivňovaly a ovlivňují postoj cílové skupiny ke značce a jejímu pojetí. Teoretická část definuje a objasňuje jednotlivé prvky corporate design, historie, komunikace a chápání značky, což je potom uplatněno v analýze zvoleného produktu. Praktická část se kromě zmíněného taktéž zaměřuje na postoj cílové skupiny k aktuální komunikaci.
Anotace v angličtině
The thesis deals mainly with the analysis of various aspects of the corporate design and other factors which has influenced and still influences the attitude of the target group towards the brand and its concept. The theoretical part defines and explains particular aspects of the corporate design, history, communication and apprehension of the brand. These theoretical findings are applied in practice in the analysis of the chosen product. The practical part also concentrates on the attitude of the target group towards the actual communication.
brand, history, development, Becherovka, corporate design, logotype, typografy, colour, packing design, archetype, storytelling, communication mix, trademark, research
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu ve vztahu k vývoji a ochraně značky, její psychologii a corporate designu.
2. Definujte cíle práce, metody a hypotézy.
3. Proveďte analýzu historie a současnosti značky Becherovka včetně corporate designu.
4. Realizujte a vyhodnoťte průzkumnou sondu s celkovým počtem 200 respondentů u cílové skupiny na zjištění postoje ke značce Becherovka
5. Zhodnoťte osobní přínos práce, verifikujte hypotézy.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu ve vztahu k vývoji a ochraně značky, její psychologii a corporate designu.
2. Definujte cíle práce, metody a hypotézy.
3. Proveďte analýzu historie a současnosti značky Becherovka včetně corporate designu.
4. Realizujte a vyhodnoťte průzkumnou sondu s celkovým počtem 200 respondentů u cílové skupiny na zjištění postoje ke značce Becherovka
5. Zhodnoťte osobní přínos práce, verifikujte hypotézy.
Seznam doporučené literatury
ZÁRUBA, Alan; RICHTR, Michal. CI.CZ. [s.l.] : CI.CZ, s.r.o. a Ogilvy CID, s.r.o., 2008. 231 s. ISBN 978-80-254-1835-2.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 3. dopl. vyd. Praha : Grada Publishing, a.s., 2007. Tvorba účinné reklamy, s. 149-156. ISBN 978-80-247-2196-5.
DE CHERNATONY, Leslie. Značka: od vize k vyšším ziskům. Brno : ComputerPress, a. s., 2009. 315 s. ISBN 978-80-251-2007-1
VYSEKALOVÁ, Jitka; MIKEŠ, Jiří. Image a firemní identita. Praha : Grada Publishing, a.s., 2009. 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
SIMMONS, Annette. Přesvědčujte a ovlivňujte pomocí příběhů : Storytelling. Brno : Computer Press, a.s., 2008. 218 s. ISBN 978-80-251-2112-2.
Seznam doporučené literatury
ZÁRUBA, Alan; RICHTR, Michal. CI.CZ. [s.l.] : CI.CZ, s.r.o. a Ogilvy CID, s.r.o., 2008. 231 s. ISBN 978-80-254-1835-2.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 3. dopl. vyd. Praha : Grada Publishing, a.s., 2007. Tvorba účinné reklamy, s. 149-156. ISBN 978-80-247-2196-5.
DE CHERNATONY, Leslie. Značka: od vize k vyšším ziskům. Brno : ComputerPress, a. s., 2009. 315 s. ISBN 978-80-251-2007-1
VYSEKALOVÁ, Jitka; MIKEŠ, Jiří. Image a firemní identita. Praha : Grada Publishing, a.s., 2009. 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
SIMMONS, Annette. Přesvědčujte a ovlivňujte pomocí příběhů : Storytelling. Brno : Computer Press, a.s., 2008. 218 s. ISBN 978-80-251-2112-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
V oponentském posudku byly položeny níže uvedené otázky (Mgr. Šula):
1. Existuje v dané kategorii alkoholických nápojů i jiná značka alkoholického nápoje, která se vyznačuje podobnými atributy? Pokud ano, která a jak velkou konkurencí je pro Becherovku?
2. Jakým způsobem cílí značka na nejmladší CS? Jsou i tito zástupci CS senzitivní na motiv tradice?
3. Jaký nástroj komunikace je pro značku nejvýznamnější?
Odpovědi: Studentka plně zodpověděla položené otázky.