Aby reklama byla úspěšná, nestačí jen správné využití marketingových nástrojů, důležitou složkou je i kreativita. K ní je potřebné si určit kreativní strategii, která se skládá z pěti dílčích částí, které se navzájem ovlivňují a určují tak originalitu a úspěšnost reklamy.
Tato bakalářská práce se zabývá reklamní kreativní strategií na finanční produkty a služby. V teoretické části jsou vymezeny zásady a charakteristiky této problematiky. Praktická část analyzuje kreativní strategii televizních reklam v českém prostředí.
Anotace v angličtině
For successful advertising is not only good use of marketing tools. Very important part is creativity. It is very important to identify a creative strategy, which consits of five parts and show originality and success of advertising.
The bachelor thesis deals with advertising creative stragey for financial products and servi-ces. The theoretical part describes principles. The analytical part concerns analysis creative strategy of television advertising in the Czech republic.
Klíčová slova
Televizní reklama, Reklamní kreativní strategie, Reklamní apel, Informační kategorie, Strategie reklamního sdělení, Formát reklamy, Provedení reklamy
Klíčová slova v angličtině
Television advertising, Advertising creative strategy, Advertising appeal, Information category, Strategy of advertising message, Format of advertising, Advertising execution
Rozsah průvodní práce
75 s. (89 720 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Aby reklama byla úspěšná, nestačí jen správné využití marketingových nástrojů, důležitou složkou je i kreativita. K ní je potřebné si určit kreativní strategii, která se skládá z pěti dílčích částí, které se navzájem ovlivňují a určují tak originalitu a úspěšnost reklamy.
Tato bakalářská práce se zabývá reklamní kreativní strategií na finanční produkty a služby. V teoretické části jsou vymezeny zásady a charakteristiky této problematiky. Praktická část analyzuje kreativní strategii televizních reklam v českém prostředí.
Anotace v angličtině
For successful advertising is not only good use of marketing tools. Very important part is creativity. It is very important to identify a creative strategy, which consits of five parts and show originality and success of advertising.
The bachelor thesis deals with advertising creative stragey for financial products and servi-ces. The theoretical part describes principles. The analytical part concerns analysis creative strategy of television advertising in the Czech republic.
Klíčová slova
Televizní reklama, Reklamní kreativní strategie, Reklamní apel, Informační kategorie, Strategie reklamního sdělení, Formát reklamy, Provedení reklamy
Klíčová slova v angličtině
Television advertising, Advertising creative strategy, Advertising appeal, Information category, Strategy of advertising message, Format of advertising, Advertising execution
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury a následně teoretický základ se zaměřením na specifika kreativních strategií v reklamě. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy, metodiku a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu dostupných českých TV reklam na finanční produkty a služby. Vymezte jednotlivé cílové skupiny a analyzujte použité reklamní strategie. Kriticky porovnejte zjištěný stav se závěry z teoretické části. Zhodnoťte míru a úroveň využití kreativních strategií v daných TV reklamách, případně silné a slabé stránky současného využívání těchto kreativních strategií.
3. Na základě výsledků analýzy současného stavu navrhněte možné změny na poli využívání kreativních strategií a popište důvody, které k těmto návrhům vedly. Uveďte, jakým způsobem by bylo možné pokračovat při řešení této problematiky.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury a následně teoretický základ se zaměřením na specifika kreativních strategií v reklamě. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy, metodiku a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu dostupných českých TV reklam na finanční produkty a služby. Vymezte jednotlivé cílové skupiny a analyzujte použité reklamní strategie. Kriticky porovnejte zjištěný stav se závěry z teoretické části. Zhodnoťte míru a úroveň využití kreativních strategií v daných TV reklamách, případně silné a slabé stránky současného využívání těchto kreativních strategií.
3. Na základě výsledků analýzy současného stavu navrhněte možné změny na poli využívání kreativních strategií a popište důvody, které k těmto návrhům vedly. Uveďte, jakým způsobem by bylo možné pokračovat při řešení této problematiky.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip; WONG, Veronica; SAUNDERS, John; ARMSTRONG, Gary. Moderní marketing. vyd. 4. Praha: Grada Publishing, a. s., 2007. 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
CLOW, Kenneth E; BAACK, Donald; PAULÍNY, Vladimír. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2008. 484 s. ISBN 978-80-251-1769-9.
JIRÁK, Jan; KÖPPLOVÁ, Barbara. Masová média. Vyd. 1. Praha : Portál, 2009. 413 s. ISBN 978-80-7367-466-3.
HORŇÁK, Pavel. Reklama : Teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. vyd. 1. Zlín : VeRBuM 2010, 2010. 320 s. ISBN 978-80-904273-3-4.
PAVLŮ, Dušan. Marketingové komunikace a média. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 2005. 168 s. ISBN 80-7318-306-4.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip; WONG, Veronica; SAUNDERS, John; ARMSTRONG, Gary. Moderní marketing. vyd. 4. Praha: Grada Publishing, a. s., 2007. 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
CLOW, Kenneth E; BAACK, Donald; PAULÍNY, Vladimír. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2008. 484 s. ISBN 978-80-251-1769-9.
JIRÁK, Jan; KÖPPLOVÁ, Barbara. Masová média. Vyd. 1. Praha : Portál, 2009. 413 s. ISBN 978-80-7367-466-3.
HORŇÁK, Pavel. Reklama : Teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. vyd. 1. Zlín : VeRBuM 2010, 2010. 320 s. ISBN 978-80-904273-3-4.
PAVLŮ, Dušan. Marketingové komunikace a média. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 2005. 168 s. ISBN 80-7318-306-4.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
V oponentském posudku byly stanoveny tyto hypotézy (Podlešák, Ph.D.):
1. Podle jakého klíče jste volila bankovní ústavy a jejich reklamy k analýze?
2. Podle čeho jste si u hypotézy H3 zvolila předpoklad 30 % pro využití celebrity?
3. Jak se odborně nazývá reklamní popěvek, který se ve Vámi analyzovaných reklamách vyskytoval?
Odpovědi: Studentka plně zodpověděla stanovené otázky.