Teoretická část této práce se zabývá vymezením pojmu public relations. Popisuje odlišné přístupy k teorii vztahů s veřejností a zaměřuje se na popis jednotlivých nástrojů PR. Pojednává také o možných metodách měření efektivity PR aktivit.
Praktická část vychází z teoretických poznatků zpracovaných v úvodní části práce. Je zaměřena na celkovou analýzu PR aktivit společnosti Telefónica O2 Czech Republic, a.s. s užším zaměřením na efektivitu media relations, která je zkoumána pomocí mediální analýzy. Na základě zjištěných výsledků se pokouší navrhnout budoucí rozvoj PR aktivit jako efektivního nástroje marketingových komunikací.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the thesis deals with specifying the term of public relations. It describes various approaches to the theory of public relations and targets on specification of particular PR tools. It also deals with various methods of measuring effectiveness of PR activities.
The practical part results from theoretical knowledge given in introductory part of the thesis. It focuses on overall analysis of PR activities of the company Telefónica O2 Czech Republic, a.s. and specifies on effectiveness of media relations which has been investigated through the method of media analysis. Following observed results it suggests the future development of PR activities as an effective tool of marketing communications.
Klíčová slova
Public Relations, mediální analýza, hodnocení efektivity PR aktivit, Telefónica O2
Klíčová slova v angličtině
Public Relations, Media Analysis, measuring effectiveness of PR activities, Telefónica O2
Rozsah průvodní práce
58 s. (67 188 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Teoretická část této práce se zabývá vymezením pojmu public relations. Popisuje odlišné přístupy k teorii vztahů s veřejností a zaměřuje se na popis jednotlivých nástrojů PR. Pojednává také o možných metodách měření efektivity PR aktivit.
Praktická část vychází z teoretických poznatků zpracovaných v úvodní části práce. Je zaměřena na celkovou analýzu PR aktivit společnosti Telefónica O2 Czech Republic, a.s. s užším zaměřením na efektivitu media relations, která je zkoumána pomocí mediální analýzy. Na základě zjištěných výsledků se pokouší navrhnout budoucí rozvoj PR aktivit jako efektivního nástroje marketingových komunikací.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the thesis deals with specifying the term of public relations. It describes various approaches to the theory of public relations and targets on specification of particular PR tools. It also deals with various methods of measuring effectiveness of PR activities.
The practical part results from theoretical knowledge given in introductory part of the thesis. It focuses on overall analysis of PR activities of the company Telefónica O2 Czech Republic, a.s. and specifies on effectiveness of media relations which has been investigated through the method of media analysis. Following observed results it suggests the future development of PR activities as an effective tool of marketing communications.
Klíčová slova
Public Relations, mediální analýza, hodnocení efektivity PR aktivit, Telefónica O2
Klíčová slova v angličtině
Public Relations, Media Analysis, measuring effectiveness of PR activities, Telefónica O2
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu bakalářské práce. Definujte základní pojmy Public Relations a jeho postavení v marketingových komunikacích.
2. Analyzujte využití PR nástrojů ve zvolené organizaci.
3. Proveďte mediální analýzu s cílem vyhodnotit efektivitu Media Relations zvolené organizace.
4. Ze zjištěných dat vyvoďte závěry a aplikujte je do prostředí zvolené organizace.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu bakalářské práce. Definujte základní pojmy Public Relations a jeho postavení v marketingových komunikacích.
2. Analyzujte využití PR nástrojů ve zvolené organizaci.
3. Proveďte mediální analýzu s cílem vyhodnotit efektivitu Media Relations zvolené organizace.
4. Ze zjištěných dat vyvoďte závěry a aplikujte je do prostředí zvolené organizace.
Seznam doporučené literatury
SVOBODA, Václav, Public Relations - moderně a účinně. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2866-7
CAYWOOD, Clarke L., Public relations : řízená komunikace podniku s veřejností. Brno : Computer Press, 2003. ISBN 8072268864
BAJČAN, Roman, Techniky public relations, aneb, Jak pracovat s médii. Praha : Management Press, 2003. ISBN:80-7261-096-1
KELLER, Kevin L., Strategické řízení značky. Praha, Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1481-3
VYSEKALOVÁ, Jitka, Psychologie reklamy : nové trendy a poznatky. Praha : Grada, 2007. ISBN:978-80-247-2196-5
Seznam doporučené literatury
SVOBODA, Václav, Public Relations - moderně a účinně. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2866-7
CAYWOOD, Clarke L., Public relations : řízená komunikace podniku s veřejností. Brno : Computer Press, 2003. ISBN 8072268864
BAJČAN, Roman, Techniky public relations, aneb, Jak pracovat s médii. Praha : Management Press, 2003. ISBN:80-7261-096-1
KELLER, Kevin L., Strategické řízení značky. Praha, Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1481-3
VYSEKALOVÁ, Jitka, Psychologie reklamy : nové trendy a poznatky. Praha : Grada, 2007. ISBN:978-80-247-2196-5
Přílohy volně vložené
1 CD-ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
otázky dle posudku oponenta DP, Mgr. Kamas
1. Lze vysledovat vazbu počtu zveřejněných příspěvků v jednotlivých médiích na reklamní sílu O2 v těchto médiích?
Vede dle vás vysoká míra reklamní angažovanosti v médiích k jejich větší ochotě prezentovat pozitivní či neutrální sdělení a potlačovat sdělení negativní?
2. Nakolik je dle vás rozsáhlá mediální prezentace CRS důležitá a proč?
3. Musí nutně menší mediální prezentace CRS aktivit znamenat, že je o ní nízké povědomí? Například ve vazbě velké množství akcí s velkým počtem účastníků?
Studentka plně odpověděla na výše položené otázky.