Bakalářská práce se zabývá tištěnou reklamou na doplňky stravy a její reklamní kreativní strategií. V teoretické části je rozebrána úloha reklamy, prvky reklamní kreativní strategie a problematika reklamy na farmaceutické produkty a její regulace. Praktická část se skládá z vlastní analýzy zkoumaného vzorku českých tištěných reklam na doplňky stravy a jejího zhodnocení.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the printed advertisements for dietary supplements and its advertising creative strategy. The theoretical part discusses the role of advertising, elements of creative advertising strategy, and issues of advertisements for pharmaceutical products and its regulation. The practical part consists of the analysis of a sample of Czech printed advertisements for dietary supplements and its assessment.
Klíčová slova
Doplňky stravy, tištěná reklama, reklamní kreativní strategie, strategie reklamního sdělení, reklamní apely, formát reklamy, provedení reklamy, informační kategorie reklamy
Klíčová slova v angličtině
Dietary supplements, printed advertising, advertising creative strategy, communications strategy, advertising appeals, advertising format, advertising execution, information advertising categories
Rozsah průvodní práce
66 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá tištěnou reklamou na doplňky stravy a její reklamní kreativní strategií. V teoretické části je rozebrána úloha reklamy, prvky reklamní kreativní strategie a problematika reklamy na farmaceutické produkty a její regulace. Praktická část se skládá z vlastní analýzy zkoumaného vzorku českých tištěných reklam na doplňky stravy a jejího zhodnocení.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the printed advertisements for dietary supplements and its advertising creative strategy. The theoretical part discusses the role of advertising, elements of creative advertising strategy, and issues of advertisements for pharmaceutical products and its regulation. The practical part consists of the analysis of a sample of Czech printed advertisements for dietary supplements and its assessment.
Klíčová slova
Doplňky stravy, tištěná reklama, reklamní kreativní strategie, strategie reklamního sdělení, reklamní apely, formát reklamy, provedení reklamy, informační kategorie reklamy
Klíčová slova v angličtině
Dietary supplements, printed advertising, advertising creative strategy, communications strategy, advertising appeals, advertising format, advertising execution, information advertising categories
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury a následně teoretický základ se zaměřením na specifika kreativních strategií v reklamě. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy, metodiku a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu dostupných českých tištěných reklam na léčiva (doplňky stravy). Vymezte jednotlivé cílové skupiny a analyzujte použité reklamní strategie. Kriticky porovnejte zjištěný stav se závěry z teoretické části. Zhodnoťte míru a úroveň využití kreativních strategií v daných reklamách, případně silné a slabé stránky současného využívání těchto kreativních strategií.
3. Na základě výsledků analýzy současného stavu navrhněte možné změny na poli využívání kreativních strategií a popište důvody, které k těmto návrhům vedly. Uveďte jakým způsobem by bylo možné pokračovat při řešení této problematiky.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury a následně teoretický základ se zaměřením na specifika kreativních strategií v reklamě. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy, metodiku a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu dostupných českých tištěných reklam na léčiva (doplňky stravy). Vymezte jednotlivé cílové skupiny a analyzujte použité reklamní strategie. Kriticky porovnejte zjištěný stav se závěry z teoretické části. Zhodnoťte míru a úroveň využití kreativních strategií v daných reklamách, případně silné a slabé stránky současného využívání těchto kreativních strategií.
3. Na základě výsledků analýzy současného stavu navrhněte možné změny na poli využívání kreativních strategií a popište důvody, které k těmto návrhům vedly. Uveďte jakým způsobem by bylo možné pokračovat při řešení této problematiky.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, P. et al; Moderní marketing, Praha, Grada Publishing 2007. 1041s. ISBN 978-80-247-1545-2
METYŠ, K.; BAQLOG, P.; Marketing ve farmacii, Praha, Grada Publishing 2006. 208s. ISBN 80-247-0830-2
MOOIJ, M. de. Global Marketing and Advertising. Understanding Cultural Paradoxes. London: Sage Publications 1998. 315 s. ISBN 0-8039-5970-2
PELSMACKER, Patrick De; GEUENS, M. , BERGH J. V. den Marketingové komunikace, Praha, Grada Publishing 2003, 600S., ISBN 80-247-0254-1 SOLOMON, M. R. Consumer Behavior. Buying, Having and Being. ISBN 978-0-13-601596-3.
SVĚTLÍK, J. Marketing pro evropský trh. Praha: Grada Publishing, 2003. 272 s. ISBN 80-247-0422-6
Seznam doporučené literatury
KOTLER, P. et al; Moderní marketing, Praha, Grada Publishing 2007. 1041s. ISBN 978-80-247-1545-2
METYŠ, K.; BAQLOG, P.; Marketing ve farmacii, Praha, Grada Publishing 2006. 208s. ISBN 80-247-0830-2
MOOIJ, M. de. Global Marketing and Advertising. Understanding Cultural Paradoxes. London: Sage Publications 1998. 315 s. ISBN 0-8039-5970-2
PELSMACKER, Patrick De; GEUENS, M. , BERGH J. V. den Marketingové komunikace, Praha, Grada Publishing 2003, 600S., ISBN 80-247-0254-1 SOLOMON, M. R. Consumer Behavior. Buying, Having and Being. ISBN 978-0-13-601596-3.
SVĚTLÍK, J. Marketing pro evropský trh. Praha: Grada Publishing, 2003. 272 s. ISBN 80-247-0422-6
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
V oponentském posudku byly stanoveny tyto otázky (Podlešák, Ph.D.):
1. Jak se odborně označují léčiva vázaná na lékařský předpis?
2. Podle čeho jste si stanovila procentuální rozsah pro zkoumání formátů reklamy u hypotézy H1?
3. Zaznamenala jste při rešeršní činnosti, že by firmy byly postihovány za špatné označování reklam pro doplňky stravy, kterou dokumentujete na str. 46?
Odpovědi: Studentka plně zodpověděla stanovené otázky.